וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 88% מהציבור תומכים בשידור הקמפיין למניעת תאונות המכיל תמונות קשות

TheMarker.com שירות

3.9.2001 / 12:43

מועצת הרשות השנייה הגבילה את שעת שידורו לאחר השעה 22:00, בטענה שהתמונות קשות לצפייה; דוברת הרשות: "פניות הציבור ממשיכות לזרום למרות הגבלת השעה"

בעקבות פניות הציבור החליטה הרשות השנייה בשבוע שעבר להגביל את הצפייה בקמפיין הולכי הרגל של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לשעה 22:00 ואילך. סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים העלה נתונים שונים מעט לגבי תחושות הציבור לגבי התשדירים.

מהסקר, שבו השתתפו 500 נשאלים, עולה כי 87.9% מהנשאלים סבורים כי יש לשדר את הסרטונים, ורק פחות מ-8% חשבו כי התשדיר אינו ראוי לשידור. בתשובה לשאלה טענו רוב הנשאלים כי התשדיר ראוי להיות משודר במלואו.

הקמפיין מורכב משני תשדירים הכוללים תמונות קשות למדי: באחד מהם נראה קשיש החוצה את הכביש כאשר פוגעת בו מכונית, ובשני נראה פעוט שכוב על הכביש. סיסמת הקמפיין היא "נהג, אל תחצה חיים".

מהסקר עולה עוד כי 75.9% מהנשאלים מעריכים כי הפרסומת הטלוויזיונית מתאימה להעביר מסר של צורך בנהיגה זהירה לפני מעבר חצייה.

"הסקר גילה ממצאים המנוגדים באופן מוחלט לשליפות שנעשו ע"י ועדת הרשות השנייה, והנתונים תומכים בגישה המקצועית שנבחנה במשך החודשיים האחרונים", אמר יצחק אשל, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "לאחר לימוד הנושא ומחקרים רבים פנינו בתשדירים לנהג, ואכן התמונות קשות כי מתעקשים להציג תמונה ריאלית של המציאות".

דוברת הרשות השנייה, נחמה לאור, אמרה ל-TheMarker.com בתגובה: "חשבנו שהנושא חשוב וראוי ולכן אישרנו את התשדירים במתכונתם הנוכחית בפעם הראשונה. מצד שני, אנחנו לא יכולים להתעלם מהפניות הרבות של הציבור, אשר ממשיכות לזרום למרות שהגבלנו את שעת השידור לאחר השעה 22:00. הדרך היחידה לערער על החלטת מועצת הרשות היא להגיש בקשת ערר רשמית, וטרם קיבלנו בקשה כזו מגורם כלשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully