וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובענה ייצוגית נגד דיסקונט ומרכנתיל: שיתפו פעולה עם נאשמים בוויסות מניות

הארץ

3.9.2001 / 10:35

התובע טוען כי הבנקים איפשרו לקבוצות אסטרטגיה ועיני לפתוח "חשבונות קש" באמצעותם נרכשו המניות, ואף סיפקו את האשראי לרכישת המניות

אסף ברגרפרוינד

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה אתמול תובענה ייצוגית בהיקף של 360 מיליון שקל נגד בנק דיסקונט ובנק מרכנתיל דיסקונט.

מגיש התובענה, שאול כהן, שהחזיק חשבונות והשקיע כספים באמצעות שני הבנקים, טען באמצעות עוה"ד אריאל שריג וישראל נטר, כי הבנקים שיתפו פעולה עם אנשים שהואשמו, וחלקם אף הורשעו, בפעולות של ויסות והרצת מניות. לטענתו, הבנקים העמידו אשראי לאותם אנשים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

כהן טוען כי פעולות אלה בוצעו על ידי פקידים זוטרים, מנהלי סניפים ואף נושאי תפקידים בכירים בהנהלות שני הבנקים.

התובענה מתייחסת לפעולות שביצעו בשנים 94'-96' קבוצת אסטרטגיה ומנהליה, אמנון שני, בני סידון ואלי נטף, שניהלו את מרבית חשבונותיהם בסניפי מרכנתיל באור יהודה, בבת ים וביפו, וכן לפעולות של קבוצת עיני, שניהלה כמה חברות תעשייתיות שפעלו בענף המתכות, וחשבונותיה נוהלו בסניף דיסקונט בשכונת שפירא בתל אביב.

בתובענה נטען כי ב-94' פירסמה קבוצת עיני תשקיף של חברת י.מ עיני תעשיות מתכת (כיום חברת גלובל מתכות), ובו הצעה לציבור לרכוש 25% ממניותיה.

מהתובענה עולה כי הקבוצות עיני ואסטרטגיה גייסו מאות ממקורביהם לצורך רכישת המניות בהנפקה.

לטענתו, בנק דיסקונט ומרכנתיל איפשרו להם לפתוח "חשבונות קש" באמצעותם נרכשו המניות, ואף סיפקו את האשראי לרכישת המניות.

לטענת כהן, החשבונות נפתחו לאנשים שמרביתם כלל לא ידעו מהי מטרת פתיחת החשבון, וחלקם מעולם לא הגיע לסניפי הבנק כדי לפתוח את החשבון.

עוד נטען כי דיסקונט ומרכנתיל הסתירו מהציבור ומהרשויות את הסדרי המימון שנעשו לצורך הנפקת המניות. בהמשך הם פעלו ביחד עם מנהלי אסטרטגיה בוויסות ובהרצת מניות של חברות שונות, בהן חברות השייכות לקבוצת עיני.

עוד נטען כי דיסקונט ומרכנתיל הזמינו משקיעים כדי לשכנעם בכדאיות ההשקעה בניירות הערך של קבוצת עיני, במטרה להגדיל את הפעילות בנייר הערך.

במקביל, העמידו הבנקים אשראי חריג, שניתן בתנאי שישמש לרכישת המניות בהן סחרו הקבוצות - ובעיקר במניות עיני. כהן מציין כי התובענה מבוססת על חומר חקירה שהצטבר ברשות ני"ע, שערכה חקירה בנוגע לפעילות שתי הקבוצות. טרם הוגשה תגובת הבנקים. (2239/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully