וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיורא יבין הוא החשוד בסיוע למעילה בהראל

ארנון בן-יאיר

22.5.2007 / 8:16

כך הותר לפרסום. על פי כתב האישום שהוגש נגד ויסמן, 35.6 מיליון שקל נגנבו מהראל באמצעות חשבונות שנפתחו על שם יבין

גיורא יבין - זה שמו של החוקר הפרטי שחשוד בשיתוף פעולה עם גיא ויסמן, הנאשם במעילה בבית ההשקעות הראל בסך 123 מיליון שקל. יבין, שהיה חבר קרוב של ויסמן, חשוד בכך ששיתף עמו פעולה וסייע לו במעשה המעילה. על פי כתב האישום שהוגש נגד ויסמן, 35.6 מיליון שקל מכספי המעילה נגנבו מחברת הראל באמצעות חשבונות שנפתחו על שם יבין. בניגוד לכל שאר השותפים ששמותיהם פורסמו, בית משפט השלום הוציא צו איסור על פרסום שמו של יבין.

לטענת סנגוריו של יבין, עוה"ד דוד יפתח ועופרה אורנשטיין, מדובר בחוקר פרטי המרבה לייצג חברות ביטוח, ופרסום שמו עלול לפגוע קשות במעמדו מול לקוחותיו ובעסקיו, מה עוד שהוא סובל מבעיות בריאותיות קשות. מנגד טענה המשטרה כי עקרונות פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת מחייבים את פרסום שמו.

שופט בית המשפט המחוזי, חאלד כבוב, קיבל את הבקשה וקבע כי עקרונות פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת הם עקרונות על וכי המחוקק העדיף אותם על הנזק שעלול להיגרם לאדם כתוצאה מפרסום שמו כחשוד. בהקשר זה, קבע כבוב, מדובר במקרה מובהק שבו יש לציבור עניין רב בכל פרטיה של הפרשה. כבוב הוסיף כי יבין נטל חלק פעיל בסיוע לויסמן, בכך שמשך כספים בסכומים גבוהים, בסכום מצטבר של 2.6 מיליון שקל, והפקידם דרך צדדים שלישיים ובכך סייע לויסמן להסתיר את מעשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully