וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון בזק אישר בונוסים מחדש

ערן גבאי

23.5.2007 / 15:51

הבונוסים אושרו לכמה מבכירי החברה בסך 3.2 מיליון שקל, וחלקם ייאלצו להשיב כספים לחברה. תגמולו של המנכ"ל היוצא גלברד לא נדון

דירקטוריון בזק מפיק לקחים, וערב החג הוא הודיע על אישור מחדש של מענקים לבכירי בזק, הפעם בהתאם להמלצות שנכללו בדו"ח הבודק החיצוני יורם דנציגר, שמונה לחברה בעקבות הכשלים החמורים שנפלו באישור הקודם של המענקים ושאותרו על ידי רשות ניירות ערך.

במקום שהכסף שאושר קודם לכן שלא כדין יוחזר לחברה, ורק אחר כך תדון בזק בהענקת הבונוסים מחדש, החליטו בדירקטוריון בזק שלא לחכות להשבת הכספים מהבכירים הצפויה עד ה-2 ביוני השנה, ולהסתפק בקיזוז הסכומים, רק אם נדרש, בין המענק החדש למענק הקודם.

הפעם השכיל דירקטוריון בזק לבצע עבודת ביקורת לפני שאישר את הבונוסים, ודאג שהתקיימו שתי ישיבות של ועדת הביקורת בטרם אושרו הבונוסים בדירקטוריון. כמו כן, הקפיד הדירקטוריון על כך שבפני מועצת המנהלים של החברה יוצגו נתונים השוואתיים של בונוסים בחברות ציבוריות, וכן בוצעה בדיקה של הנהלת החברה באמצעות משרד חיצוני לשם קבלת נתונים השוואתיים.

הדירקטוריון החליט שלא לקיים בינתיים דיון בעניין המענקים של המנכ"ל היוצא של בזק, יעקב גלברד, לשנים 2005 ו-2006, ועל כן לא התקבלה בעניינו החלטה. ככל הידוע, מתכוון הדירקטוריון לדון בעניינו של גלברד בקרוב ולקבל החלטה באשר לגובה הבונוסים להם הוא יהיה ראוי כחלק מתנאי הסכם הפרישה עמו.

עם זאת, הדירקטוריון אישר לממלא מקום מנכ"ל בזק, איקה אברבאנל, מענק בהיקף של 768 אלף שקל בגין עבודתו ב-2006. המענק מהווה כ-80% מהמשכורת ששולמה לו בפועל ב-2006. זהו המענק המירבי לו זכאי אברבנאל מתוקף הסכם העסקה עמו. לדעת הדירקטוריון, "המענק סביר בנסיבות העניין".

המנהלים יחזירו את הכסף

לסמנכ"ל הכספים של בזק עד סוף אוגוסט 2006 ומי שמשמש כיום כמנכ"ל yes, רון אילון, אושר מענק בגובה 640 אלף שקל בגין עבודתו ב-2006. מדובר בסכום שמהווה 80% מהמשכורת ששולמה לו בפועל ב-2006 בגין תקופת העסקתו בבזק. גם מענק זה הוא המירבי על פי הסכם העסקה של אילון, ונחשב לדעת הדירקטוריון כסביר בנסיבות העניין.

לסמנכ"ל משאבי אנוש של בזק, יובל רכלבסקי, שהחל את עבודתו בבזק ב-1 באפריל 2006, נקבע ואושר מחדש מענק בהיקף 540 אלף שקל, שמהווה 80% מהמשכורת ששולמה לו בפועל ב-2006. מענק זה הוא מעבר למענק המירבי במסגרת תקרת המענק על פי חוזה העבודה של רכלבסקי, המסתכם בכ-50% בלבד. גם בעניינו של רכלבסקי, למרות החריגה משיעור הבונוס המגיע לו בחוזה העסקה, נקבע כי הוא סביר בנסיבות העניין.

במסגרת האישור החדש של דירקטוריון בזק נקבע עוד כי סמנכ"ל השיווק של בזק, רן גוראון, סמנכ"ל חטיבת לקוחות פרטיים, עינת רום, היועצת המשפטית של החברה, בשמת שלוש, סמנכ"ל הרגולציה, שרון פליישר, וסמנכ"ל ההנדסה, מישל היברט יקבלו בגין 2006 מענק בסכום כולל של 1.059 מיליון שקל. בנוסף, אישר הדירקטוריון מתן מענקים בגין שנת 2005 בסכום כולל של 210 אלף שקל לסמנכ"ל הכספים לשעבר של בזק והיום מנכ"ל yes, רון אילון, לממלא מקום סמנכ"ל משאבי אנוש, אהוד מזומן וליועצת המשפטית של בזק, בשמת שלוש.

בדירקטוריון בזק מדגישים כי בזק עמדה בכל היעדים ל-2006, ושביצועי החברה בשנה זו אף היו מעבר לתכנון. בהמשך לקיזוז המובטח של הבונוסים החדשים אל מול אלה שאושרו שלא כדין יידרש ממלא מקום המנכ"ל, איקה אברבאנל, להשיב לחברה 2,000 שקל. רכלבסקי יידרש להשיב לחברה כ-260 אלף שקל. נושאי משרה נוספים, שאושרו להם בונוסים חדשים או שלא כאלה שלא אושר להם הבונוס, ישיבו לקופת החברה כ-328 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully