וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: גרינספאן הפך את מגמת העליות

אלי שיצר

23.5.2007 / 23:31

הנגיד לשעבר של הפד הזהיר מתיקון בשוק הסיני ושלח את המדדים לירידות אחרי עליות נאות ביום המסחר

הגאות בוול סטריט נמשכה גם היום בתחילת המסחר על רקע קדחת מיזוגים ורכישות, והתפוגגות החששות ביחס לשוק הדיור. יום המסחר נפתח בעליות שערים בכל המדדים, עד אשר נגיד הפד הקודם, אלן גרינספאן, צינן את התלהבות המשקיעים, בהתייחסותו לתיקון חריף למטה שצריך לעבור שוק המניות הסיני.

מדד דאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.1% ל-13,526 נקודות, מדד S&P 500 נחלש אף הוא ב-0.1% ל-1,522 נקודות, ושוב נכשל בנסיונו לשבור את שיאו הוותיק מימי הבועה, למרות שבמרבית שעות המסחר נסחר מעל רמה זו. מדד נאסד"ק היה הנפגע הראשי מההתבטאות של הנגיד לשעבר, והוא נסגר בירידה של 0.4% ל-2,577 נקודות לאחר שכבר טיפס ב-0.5% ושבר את רמת ה-2,600 נקודות במהלך המסחר.

עונת הדו"חות הכספיים כבר ברובה מאחור. נתוני מקרו כבדי משקל לא פורסמו היום, ועיני המשקיעים התמקדו בעיקר במחיר הנפט. מלאי הבנזין בארה"ב עלה ב-1.5 מיליון חביות לרמה של 196.7 מיליון חביות - רמה אשר עדיין נמוכה מממוצע מלאי הבנזין בתקופה הנוכחית של השנה, אולם מעל לתחזיות האנליסטים שצפו עלייה של 800 אלף חביות בלבד. מלאי הנפט הגולמי עלה גם הוא ב-2 מיליון חביות לרמה של 344.2 מיליון חביות. על רקע הדיווחים, עלה מחיר הנפט הגולמי ב-0.5% לרמה של 65.80 דולר לחבית. מחיר הבנזין ירד ב-0.1% לרמה של 2.3 דולרים לגאלון, אך נותר מעל רמת השפל של 2.27 דולרים שנרשמה מוקדם יותר אמש.

אלקאן (סימול AL.TO), יצרנית האלומיניום השנייה בגודלה על פי מונחי הכנסות, דחתה את הצעת הרכש של מתחרתה האמריקאית, אלקואה (סימול AA). הצעת הרכש של אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם על פי מונחי הכנסות, עמדה על 27.6 מיליארד דולר.

סרגון סיימה בירידה

בקרב הישראליות, מניית אמדוקס (סימול DOX) נחלשה קלות ב-0.2% למחיר של 37.7 דולר, למרות הודעת ענקית הטלקום ההולנדית, KPN, כי בחרה בפתרונות של חטיבת ה-OSS (פיתוח מערכות תמיכה תפעוליות) לרשתות תקשורת מהדור הבא.

על פי הערכות בוול סטריט, גל של מיזוגים ורכישות בשוק הטלקום, אשר כלל גם את רכישת מפעילת הסלולר האמריקאית אולטל בידי גולדמן סאקס ו-TPG, הופך גם את אמדוקס לנרכשת אפשרית. האנליסטית מריאן ווק מבית ההשקעות ססקואהאנה, ציינה כי אמדוקס מעוניינת להמשיך ולהישאר חברה עצמאית, אולם תשקול הצעות רכישה במחיר של 70-60 דולר למניה. כרוכשות אפשריות, היא ציינה את ענקיות המחשוב והתוכנה IBM ,HP ,SAP ואורקל.

מניית טבע (סימול TEVA) התממשה ב-0.4% למחיר של 40.4 דולר, ונראה כי משוכת ה-41 דולר מהווה מכשול טכני בפניה. המשקיעים ממשיכים לחכות לתוצאות ההתדיינות המשפטית לגבי האישור של בית המשפט בעניין גירסתה הגנרית ללוטרל, המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם. בינתיים, האריך השופט עד יום שלישי הבא את הצו אותו הוציא אמש ואשר מונע מטבע את המשך שיווק התרופה למפיצים. מכירותיה השנתיות של התרופה המקורית מסתכמות בכ-1.5 מיליארד דולר בשנה.

קומברס (סימול CMVT.PK) עלתה ב-2.8% למחיר של 23.9 דולר, בעקבות עסקה עם ספקית הטלקום CTM במקאו.

סרגון (סימול CRNT) נכנעה גם היא לכוחות השוק והתממשה ב-0.9% למחיר של 8.7 דולרים, למרות הודעה חיובית על בחירת חברת נקסטלינק בפתרונותיה. מניית סרגון עלתה ב-60% מתחילת השנה.

סימטרון (סימול CIMT) המשיכה לצנוח, והיום היא נחלשה ב-4.7% למחיר של 2.6 דולרים - השלימה נפילה של 30% מאז פירסמה את דו"חותיה לפני כ-3 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully