וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע על סף זכייה במשפט מול נוברטיס

יורם גביזון

24.5.2007 / 4:06

ביום שלישי יקבע בית המשפט בארה"ב סופית האם טבע תוכל לשווק את תרופת ה-Lotrel בשווי של 1.4 מיליארד דולר

ההכרעה במאבק המשפטי בין חברת טבע לבין חברת נוברטיס על שיווק התרופה Lotrel לטיפול ביתר לחץ דם נדחתה ליום שלישי הקרוב, 29 במאי, אך נראה כי טבע תוכל להמשיך לשווקה.

בית משפט מחוזי בניו ג'רזי, ארה"ב, הסיר את צו המניעה שהוצא לבקשת נוברטיס נגד טבע ביום שבת שעבר ואסר עליה למכור את הגרסה הגנרית של התרופה. בית המשפט קבע ביום שני שטבע תוכל למכור את המשלוחים שכבר סיפקה, אך תבע ממנה ומנוברטיס שלא למכור כמויות נוספות של התרופה בגרסתה הגנרית ובגרסה גנרית באישורה של נוברטיס עד לדיון טלפוני שייערך בינו לבין נציגי שתי החברות ב-29 במאי.

טבע קיבלה ביום שישי שחלף אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשיווק גרסה גנרית של Lotrel בבלעדיות לשישה חודשים. טבע קיבלה את הזכות לשווק את התרופה בבלעדיות משום שהיתה החברה הגנרית הראשונה שהגישה בקשה לשווק את התרופה ומשום שעירערה על תקפות הפטנט שמגן על התרופה עד 2017.

צמיחה של 20% ברבעון הראשון

מכירותיה של התרופה, המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם, מצב ממנו סובלים שליש מהאמריקאים הבוגרים, הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר בארה"ב ב-2006 וברבעון הראשון של 2007 צמחו ב-20% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2006 ל-353 מיליון דולר.

מניית טבע הגיבה לידיעה ביום שני בעלייה של 1.3%, ואילו מניית נוברטיס ירדה ב-2.2%, כך שנראה ששוק ההון האמריקאי מעריך שטבע תזכה בסופו של דבר באישור לשווק את התרופה.

אם אכן יחליט השופט ביום שלישי הקרוב לתת אישור סופי לשיווק הגרסה הגנרית על ידי טבע, תשיק החברה הישראלית את התרופה כשהיא לוקחת על עצמה את הסיכון שנוברטיס תזכה במשפט על הפרת פטנט. במקרה זה, עלולה טבע להידרש לשלם לנוברטיס פיצוי הגבוה עד פי שלושה מהרווחים שגרפה משיווק התרופה.

האנליסט אנדריו פורמן מ-WR Hambrecht העריך לפני ההחלטה האחרונה שצו המניעה נגד טבע יוסר וששיווק התרופה יגדיל את רווחיה של טבע ב-20 סנט למניה, כלומר 166 מיליון דולר, ב-2007. פורמן העריך שנוברטיס תשיק גרסה גנרית באישור כדי להתחרות בטבע ולכרסם ברווחיה בתקופת הבלעדיות.

נעה וייסברג, אנליסטית בבית ההשקעות אי.בי.אי, מעריכה ששיווק התרופה יגדיל את רווחי טבע ב-9-11 סנט למניה בתקופת הבלעדיות. וייסברג מציינת שהשקת ה-Lotrel תהיה הפעם השנייה בתוך חודש שטבע משיקה תרופה בסיכון, לאחר שב-10 במאי החלה טבע לשווק את התרופה Omnicef שהיא אנטיביוטיקה המיועדת לטיפול בזיהומי אוזניים, גרון ועור שפותחה על ידי חברת Abbott. מכירותיה של Omnicef הסתכמו ב-858 מיליון דולר במונחי מחיר תרופת המקור ב-2006. להערכתה של וייסברג, שיווקה של Omnicef יוסיף לרווחי טבע 6-8 סנטים למניה בששת חודשי הבלעדיות, כשיש סבירות למספר מועט של מתחרים גם לאחר שתקופת הבלעדיות תסתיים.

וייסברג הדגישה שהשקות קודמות שנעשו בסיכון העניקו לטבע תקופה ארוכה של בלעדיות או מיעוט מתחרים ברווחיות גבוהה, כך שלהערכתה מדובר במהלך חיובי לטבע, אך אסור להתעלם מהסיכון הכרוך בכך. וייסברג הזכירה שאבוט תבעה לא רק את טבע על הפרת הפטנט המגן על Omnicef, אלא גם את רנבקסי ההודית ואת סנדוז מקבוצת נוברטיס, כך שלא ברור למי מבין השלוש מגיעה הבלעדיות. ואולם לדבריה השקה בסיכון נותנת לטבע יתרון משמעותי במירוץ להשגת נתחי שוק במחירים רווחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully