וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז למה גלברד הלך הביתה?

ערן גבאי

24.5.2007 / 14:16

תקרת המענקים בבזק נותרה בדיוק כשהיתה - 80% מגובה השכר של הבכירים - בדיוק כפי שגלברד קבע

דירקטוריון בזק מיהר לחדש את אישור הבונוסים לחלק מבכירי בזק - אך גם הכניס גול עצמי. רק לפני כחודשיים נזרק מנכ"ל בזק, יעקב גלברד, מהחברה בשל הכשלים באישור תוכניות התגמול והבונוסים בחברה. נכון שמעל ראשו של גלברד מרחפת גם פרשת אי מחיקת הציוד בפלאפון, אך אף גורם בדירקטוריון בזק לא חסך מגלברד ביקורת בכל הקשור להתנהלות החברה באישור הבונוסים שלא כדין.

בדו"ח הבודק החיצוני שמונה לבזק, עו"ד יורם דנציגר, הפילו את כל תיק הכשלים על גלברד וכך נאמר, "מצאתי כי המענקים ששולמו לבכירים בחברה בגין שנת 2006 שולמו בהוראת מנכ"ל החברה, מבלי שהיה גורם נוסף בחברה שבדק את נכונות הסכומים". ובכן, כעת באישור המחודש של הבונוסים לחלק מבכירי בזק, הפלא ופלא, תקרת המענקים נותרה בדיוק כשהיתה - 80% מגובה השכר של הבכירים - בדיוק כפי שגלברד קבע, לכאורה תוך התנהלות כוחנית וללא שהדירקטוריון מהווה גוף ביקורת מעליו.

אותו דניצגר כותב בדו"ח המקיף שלו כי "מעיון בריכוז הנתונים עולה כי טווח תקרת המענקים של הבכירים הוא מאוד רחב". אבל את מי זה מעניין, "הבטחות יש לקיים", אמר לפני כחודש בכיר בדירקטוריון בזק ל-TheMarker, ואכן היום מקיימים אותן בדיוק כפי שחזה גלברד, ככתבן וכלשונן.

שעיר לעזאזל?

אז נכון שהפעם ההליך היה מסודר וכלל הפרדה בין עבודת ועדת הביקורת של הדירקטוריון לבין עבודת הדירקטוריון, אך הדירקטוריון לא דאג לבצע את הדרישה הראשונית של דנציגר ממנו- להתוות מדיניות שכר לבכירי החברה - ורץ לאמץ במהירות את המתווה מימיו של גלברד עם אותה תקרת שכר. דנציגר אף יעץ לדירקטוריון להיעזר בוועדת תגמול כגוף מייעץ לענייני שכר, אך בדירקטוריון חששו כנראה להיזכר בכך וויתרו על האפשרות.

דנציגר כתב בדו"ח המסכם שלו כי "ניתן לסבור כי חלקם הגדול של הכשלים נובע מריכוזיות יתר בעבודתו של מנכ"ל החברה (גלברד - ע.ג)". אחרי שמעיינים במאפייני האישור החדש של הבונוסים בבזק, לא ניתן שלא לתהות - למה בדיוק הלך גלברד הביתה? גלברד לא אמור היה לדעת ברמה המשפטית באילו מוסדות יש לאשר מה; וגלברד לא העלים מידע מהדירקטוריון, אלא זה האחרון היה עצלן מכדי לעשות את עבודתו. גלברד רק החליף את הדירקטוריון המנומנם והביא להם על המוכן את תנאי הבונוסים, שאושרו ערב החג כמעט אחד לאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully