וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-HOT מזכירים שאין תחרות בטלוויזיה הרב ערוצית: מעלים מחירים ל-7% מהמנויים כדי שיעברו לחבילת הטריפל

ערן גבאי

24.5.2007 / 16:21

כ-65 אלף בתי אב שמנויים על חבילת בסיס ושלוש חבילות תוכן ישלמו 1.9% יותר בחודש



מי שחיפש הוכחה נוספת לבעיית התחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, יכול למצוא אותה בהודעה שהפיצה היום חברת הכבלים HOT, לפיה היא מעלה החל מה-1 ליוני הקרוב את סכום התשלום החודשי בעבור חבילת הבסיס בטלוויזיה בתוספת 3 חבילות תוכן ב-1.9% - מ-215 שקל ל-219 שקל.



בכבלים מדגישים כי העלאת המחיר תתבצע רק ללקוחות שאינם תחת מסלולי התחייבות או מסלולי מבצע קיימים, קרי לכ-7% מהמנויים שהם כ-65 אלף בתי אב. לכל יתר המנויים לא ישתנה המחיר.



בכבלים מצהירים בגלוי כי מטרתם היא להגדיל את הכדאיות של המנויים שאינם תחת מבצעים לעבור לחבילת הטריפל פליי של הכבלים - טלוויזיה, טלפוניה ואינטרנט - שמחירה כ-248 שקל בחודש. בכבלים מקווים כי הצמצום בפער המחיר בין החבילות והכדאיות שבמעבר לשירות הטלפוניה של הכבלים אל מול החלופות של בזק, יגרמו למנויי טלוויזיה רבים יותר לעבור לחבילת שירותים מלאה.



בכבלים ימשיכו השנה למקד את המהלכים השיווקיים בחבילת הטריפל פליי, בהתאם למגמה בכמה מחברות התקשורת באירופה, כדי להגדיל את מידת המחויבות של המנוי כלפי הכבלים, לקראת כניסת תוכנית ניידות המספרים לתוקף בסוף 2007. בנוסף, מעוניינים בחברה להגדיל את ה-ARPU (הכנסה ממוצעת ממנוי) הגבוהה בחבילת הטריפל פליי בכמה עשרות שקלים.



ב-HOT חשים בחודשים האחרונים הרבה יותר בנוח מבחינת התחרות מול חברת הלוויין. yes אינה רשאית עדיין לשווק את שירות ה-VOD, כמו גם חבילת שירות מלאה, ולכן היא סובלת מחולשה במעמדה מול הכבלים. בחברות הכבלים מנצלים זאת היטב ובחודשים האחרונים הקטינו משמעותית את היקפי הנטישה של הכבלים לטובת שירותי הלוויין, בעוד חברת yes מתקשה לגייס מנויים חדשים.



ההכנסה הממוצעת למנוי בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל הינה במגמת עלייה. זאת, כיוון שהחברות מנצלות את התחרות החלשה בענף וכן את העובדה שמצבן הפיננסי של החברות גורם לרגולטור להיות סלחן יותר כלפיהן מתוך חשש לפגיעה נוספת בשוק. הדברים הגיעו לשיאם כשגורמים בבזק אמרו באחרונה ל-TheMarker כי בבזק אף יסכימו להסיט את גזרות הרגולציה לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, מתוך כוונה להיטיב עם הצרכנים בתשלום החודשי. זאת, בהשוואה להקלות האפשריות בחשבון התקשורת החודשי מהמשך פתיחת התחרות בשוק הטלפוניה הפנים ארצית. גם בבזק מודים שהתחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית נפגמה בשנה האחרונה.



חברות הכבלים, למרות היותן מונופול בתחום ה-VOD, מצאו לנכון להעלות את מחיר השירות לאחרונה - עוד עדות לכשל ברגולציה ולעובדה שטרם נמצא מחליף קבוע ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין כדי שישמיע קול.



יוסי לובטון, סמנכ"ל השיווק של HOT, אמר היום כי "היתרון של לקוח Triple Play ב-HOT על פני לקוחות של חברות אחרות הוא עצום וחד משמעי. המנוי מקבל את כל השירותים מחברה אחת, כך שהצרכן שולט טוב יותר בהוצאות התקשורת הביתיות ומונע בזבוז מיותר וכן למנוי יש כתובת אחת ומספר טלפון אחד לכל פנייה ועניין. החברה תתמקד מעתה ביתר שאת במכירת חבילות טריפל ללקוחות חדשים ובהעמקת המכירה ללקוחות החברה שעדיין לא צורכים ממנה את כל שירותי התקשורת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully