וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה החום?

נופר סיני

25.5.2007 / 5:22

הקיץ הוא לא רק מתיש, אלא גם יקר. לפי בדיקתנו הוצאות משקי בית בקיץ יצמחו ב-32% בממוצע. כמה עצות לעצירת הנזילה בארנק

מקובל לחשוב שהקיץ הוא עונת מלפפונים רדומה, שהתנועה היחידה המאפיינת אותו היא בריזה צוננת ממעמקי הפריזר. שטויות. מתחת לאפכם מתרחשת תנועה ערה של מזומנים - מהחשבון שלכם - החוצה, ומתאדים ממנו ממש כמו המים מהכנרת. בוודאי תשאלו את עצמכם כיצד קרה שרכישה של אבטיח, כמה מלונים וגלידה לקינוח גורמת להגירה חד-כיוונית בלתי חוזרת של מזומנים.

אם תבדקו את סעיפי ההוצאות של משק הבית שלכם, תגלו שחלה עלייה משמעותית בכל אחד מהם. החל במזון, בידור, ביגוד וכלה בנופש. מבדיקה שערך TheMarker ביחד עם גיל אורלי, מנכ"ל יבולים אימון וייעוץ כלכלי ומחבר הספר נוסחת הכסף, עולה כי משקי הבית מהמעמד הבינוני ומעלה יתפיחו את הוצאות משק הבית שלהם בחודשי הקיץ ב-32% בממוצע. ההוצאה המשפחתית הממוצעת קופצת מ-14,800 שקל בחודש ממוצע, ל-19,497 שקל בכל אחד משלושת חודשי הקיץ.

"בהתנהלות כלכלית של משק הבית אין חודש אחד דומה למשנהו", מסביר אורלי. "יש כמה תקופות בשנה שחלה בהן עלייה משמעותית בהוצאות: שיא החורף, החגים ושיא הקיץ". לדבריו, העיקרון המנחה של התנהלות כלכלית נבונה הוא לשמור רזרבות מחודשים דלים בהוצאות, כדי שיהיה מספיק לחודשים עתירי הוצאות.

את ההגירה השלילית של המזומנים אי אפשר לעצור לחלוטין, אבל מדריך TheMarker להוצאות משק הבית בקיץ מראה לכם לאן הכסף הולך ומעניק כמה עצות שיעזרו לצמצם את הנזק.

מזון - תיאבון קייצי

זה רק נראה לכם שהחום והלחות מבריחים את התיאבון. בפועל, העונה החמה גורמת לנו להוציא הרבה יותר כסף על אוכל. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משפחה מהמעמד הבינוני מוציאה על מזון 1,846 שקל בחודש. ואולם, ההוצאה בחודשי הקיץ עולה ב-20% ומגיעה ל-2,215 שקל בחודש. אורלי מסביר כי ההוצאה עולה בעיקר בגלל מרכיבים כמו פירות, שתייה קלה ומזון מהיר, שבעבור משפחות עם ילדים קטנים משמשים אבות מזון בעונה החמה.

* זכרו שמוצרים באריזות ענק לא תמיד משתלמים בעבורכם - אם היקף השימוש שלכם במוצר נמוך, או שמדובר במוצר שמתקלקל או מתכלה, אתם עלולים להפסיד ולא לחסוך.

* אל תקנו מזון בתשלומים - אין בכך כל תועלת כלכלית והאפקט הפסיכולוגי של קנייה בתשלומים מטעה.

* הגיעו עם רשימת מצרכים מוכנה ואל תסטו ממנה.

* אל תיקחו אתכם את הילדים לקניות.

מים - הגלדיולות צמאות

אם בחודש ממוצע אנחנו מוצאים 124 שקל על מים, הרי שהמקלחות התכופות, השתייה המרובה והשקיית הגינה, למי שיש, גורמים להוצאה החודשית על מים לזנק ב-30% ולהגיע ל-161 שקל בממוצע לחודש.

* בעלי גינות גדולות יכולים לחסוך בעלות השקיית הגינה באמצעות איסוף מי המזגן והשקיית הגינה בהם.

חשמל - המזגן בשעות נוספות

בחודש ממוצע ההוצאה על חשמל היא 480 שקל, אך השהייה הממושכת של הילדים בבית וכמובן המזגנים, מקפיצים את ההוצאה ב-20%. ובכל זאת, אפשר לצמצם מעט את הנזק:

* אם מנקים את המסננים של המזגנים אחת לחודשיים, מגדילים את יעילות העבודה של המזגן וחוסכים חשמל.

* כיסוי גוף המזגן, הנמצא בשמש, מגביר את יעילות עבודת המזגן ועשוי לתרום לחיסכון של 5%-10% מתצרוכת החשמל של המזגן.

* שינוי התרמוסטט במעלת צלסיוס אחת בלבד גורם לשינוי של כ-5% בצריכת החשמל של המזגן. הפרש העלויות בין קירור של 20 מעלות לקירור של 25 מעלות יסתכם במאות שקלים בשנה.

* בקיץ מומלץ לדאוג להצללת החדר הממוזג (תריסים, צלונים, וילונות, גגונים), למניעת חימום מיותר של החדר מקרינה ישירה של השמש.

* רצוי לא להשאיר חלונות ודלתות פתוחים בשעה שהמזגן פועל.

* השקעה כספית בשיפור רמת הבידוד של החדר עשויה להביא לחיסכון גדול - בשל צריכת חשמל נמוכה יותר וכי היא מאפשרת להסתפק במזגן בעל הספק חשמלי קטן יותר, שמחירו נמוך משל מזגן בעל הספק גדול.

* זרימת האוויר מהמזגן צריכה להיות חופשית, ללא הפרעה של חפצים חוסמים כווילונות ומדפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מוצרי קוסמטיקה - בעקבות השמש

מקומם של מוצרי הקוסמטיקה בסל הצריכה המשפחתי כמעט מכפיל את נפחו בחודשי הקיץ: במקום הוצאה של 203 שקל, עולות ההוצאות ל-528 שקל בחודש. כמובן שאפשר להסביר את העלייה גם באמצעות רכישות מוגברות של מוצרי הגנה מהשמש שעולים לא מעט.

נסיעה לחו"ל - החיסכון טמון ברכב

יותר ויותר ישראלים חייבים לחצות את הדיוטי פרי כדי לחוש את טעמו של הקיץ. מה שמסביר את העובדה שאת מרבית ההוצאה על נסיעה לחו"ל אנחנו מבצעים בקיץ. הנה דוגמה קטנה: חופשה משפחתית במלון חמישה כוכבים בשיטת הכל כלול באנטליה, יעלה החל מ-1,300 דולר למשפחה בת ארבע נפשות לחופשה של שלושה לילות, ועד 2,500 דולר לאותה משפחה, לחופשה בת שבעה לילות. מי שרוצה לנסות להוזיל במעט את חופשתו, יכול לעשות זאת בעיקר בסעיף השכרת הרכב:

* אורלי מציע להיערך מראש לחופשה השנתית, ולפתוח כבר בספטמבר פיקדון שבו יופקדו כמה מאות שקלים בחודש - קודש לנסיעה. הדבר עשוי לחסוך חריגה מהתקציב המשפחתי, וכן הלוואות וריביות שיממנו את הנסיעה.

* בהזמינכם רכב להשכרה, הזמינו את המכונית הקטנה ביותר וקוו לשדרוג חינם. במקרים רבים יש שדרוג אוטומטי של דרגה אחת.

* גם אם אתם שוכרים את המכונית לתקופה קצרה משבוע - בררו אם אתם יכולים ליהנות מהתעריף השבועי, שבמקרים רבים נמוך מהתעריף היומי.

* שווה להזמין את המכונית בישראל, בעיקר כשיש אפשרות לשלם בדולרים גם על השכרת רכב באירופה.

* זכרו להחזיר את המכונית עם מיכל דלק מלא. חברות ההשכרה גובות עמלת תדלוק יקרה פי כמה ממחירו של מיכל דלק.

* חברות השכרה מחשבות יום השכרה כ-24 שעות. רצוי לוודא מהן שעות הפעילות של הסניף שאליו מחזירים את המכונית, כדי לא לעכב את ההחזרה ולהעלות את המחיר.

* אל תיסעו במונית משדה התעופה ליעדכם. קחו רכבת או אוטובוס במידת האפשר. נסיעה במוניות משדות תעופה למרכזי הערים באירופה תעלה 45-65 יורו; רכבות עולות 5-8 יורו.

* שקלו לשכור חדר במלון במרכז העיר - הוא אמנם יקר יותר, אבל לעתים המיקום שלו יחסוך לכם לא מעט הוצאות תחבורה, וזה עוד מבלי ששיקללנו את מרכיב הנוחות.

* במרבית המדינות באירופה, מחיר כרטיס יומי לרכבת תחתית יורד משמעותית אחרי 9:30 בבוקר; כדאי להתחיל לנסוע בתחתית משעה זו ואילך.

* מומלץ לרכוש כרטיסים לכמה ימים (3-7); אם נשארים למשך תקופה כזו, ניתן לחסוך כ-50% מההוצאות.

* אפשר להזמין את ההסעה למלון משדה התעופה דרך סוכן הנסיעות בישראל ובכך להוריד את עלותה בשיעור של עד 70%.

* השתדלו לא להמיר בבנק כסף למטבע של מדינת היעד שאליה אתם נוסעים. האפשרות הטובה ביותר היא לגשת לאחד מדוכני ה-Change ולהמיר שם את הכסף.

הלבשה והנעלה - בגד ים חובה

ההוצאה על הלבשה והנעלה בחודש ממוצע היא 538 שקל. גם בחורף וגם בקיץ יש נטייה לחדש את המלתחה. בקיץ כמובן, הדבר כולל גם בגדי ים, מה שמקפיץ את ההוצאה ב-30%. כך, למשל, מספרים בגוטקס כי בעבור אם ושתי בנות שיחפצו לרכוש בגדי ים חדשים - תעלה החבילה כ-650 שקל.

* זכרו שבגדים לילדים הם דבר שמתכלה במהרה. מי שלא ביקר בשווקים ובחנויות העודפים יופתע לגלות שם איכות לא רעה בכלל של בגדים שעולים שליש ואפילו רבע ממחיר הבגדים ברשתות הממותגות.

נופש וטיולים - היהודי הנודד

החופש הגדול והשבתות הארוכות מעוררים אצלנו את יצר הנדודים. וכך, בעוד שבמרבית ימי השנה ההוצאה הממוצעת על טיולים היא 164 שקל בחודש; בקיץ ההוצאה קופצת ב-320% ל-690 שקל בחודש. חופשה משפחתית בישראל במלון ארבעה כוכבים בתנאי חצי פנסיון, תעלה לזוג עם שני ילדים החל מ-1,350 שקל ללילה באמצע השבוע, וכ-1,500 שקל ללילה בסוף שבוע. אבל זה לא הכל - כרטיס כניסה לפארקים ואטרקציות שונות יעלו 60-80 שקל לאדם.

* לדברי דוד לוי, מבעלי חברת הכרטיסים לאן, ניתן להוריד עלויות של כרטיסי כניסה ב-50% על ידי רכישתם דרך ועדי עובדים.

* באתר מפה מתפרסמת רשימה שבה ריכוז של כל האתרים שהכניסה אליהם בחינם. חלקים נרחבים מהרשימה פתוחים לכל הגולשים, אחרים פתוחים רק בעבור מנויי האתר.

הוצאות רכב - תא המטען הוא לא מחסן

בחודש ממוצע משפחה מוציאה 2,059 שקל על הוצאות שונות הקשורות לרכב במשפחתי, כולל דלק. הנסיעות הרבות בעונת הקיץ מקפיצות את הוצאות הרכב והדלק ב-20% - מ-2,059 ל-2,471 שקל.

* כדי לחסוך בדלק, הקפידו על נסיעה במהירות של 80-90 קמ"ש, מכיוון שאז צריכת הדלק היא היעילה ביותר.

* כל תוספת במשקל המכונית גורמת לצריכת דלק גדולה יותר. לכן לא כדאי להפוך את תא המטען למחסן.

* כדאי להקפיד שלחץ הצמיגים יהיה בהתאם להמלצות היצרן. גם בכך טמון חיסכון בדלק.

* נסיעה חלקה חסכונית יותר באנרגיה, ולכן כדאי להימנע מהאצות או עצירות פתאומיות וחדות. הדבר יכול להביא לחיסכון של עד כ-30% בכבישים בין-עירוניים.

* תצרוכת הדלק בנהיגה בפקק גבוהה עד פי שלושה מתצרוכת הדלק בנסיעה רגילה. לכן, בנהיגה בפקק כדאי לנסוע במרחק קבוע ובמהירות קבועה מהרכב שלפניך.

* השימוש במזגן בזמן הנסיעה מגדיל את צריכת הדלק באופן ניכר.

קייטנות, ספורט וציוד מחנאות - טובעים במחירי הבריכה

עונת הקיץ היא שעתן היפה של הפעילויות השונות מחוץ לבית, החל מטיפוח תחביבים ספורטיוויים כמו רכיבה על אופניים, מנוי לבריכה וכמובן - קייטנות שונות ומגוונות לילדים. מחיר מנוי לבריכה לכל המשפחה לחודשי הקיץ יעלה כ-2,500 שקל. מחיר ממוצע של קייטנה עולה כ-1,000 שקל לילד. וזה עוד מבלי לשקלל את המחיר הכפול שנאלצות משפחות של ילדים קטנטנים לשלם: מחיר חודש מלא בעבור המשפחתונים והגנים, למרות שהם פועלים רק כשבועיים, ובנוסף מחיר קייטנה.

מחשב ואינטרנט - הילדים דבוקים למסך

בחודש ממוצע ההוצאה על הקטגוריה הזו היא 149 שקל. בחודשי הקיץ היא קופצת ב-20% ל-179 שקל. השהייה בבית גורמת לילדים רבים להיצמד למסכי המחשב, מה שמחייב לא מעט הוצאות על אביזרים נלווים, משחקי מחשב וכו'.

* לידיעת ההורים לילדים מתבגרים: מחשב שדולק 24 שעות ביממה מוסיף לחשבון החשמל הדו-חודשי כ-200 שקל. כדי לחסוך, היכנסו להגדרות צריכת החשמל בשולחן העבודה של המחשב ובחרו בהגדרות של חיסכון בחשמל. כמו כן, מומלץ לכבות את המחשב בלילה.

טלפון סלולרי - להתחיל לסנן

סימפטום נוסף של השהייה המרובה בחוץ הוא עלייה בשיחות הסלולר. בעונת הקיץ חלה עלייה של 7% בהוצאות הסלולר. בחודש ממוצע משפחה מוציאה 574 שקל על חשבונות הסלולר, בקיץ הסכום קופץ | ל-614 שקל.

* זכרו: עלויות שיחות סלולר בחו"ל מייקרות את הוצאת התקשורת באופן משמעותי, גם כשמדובר בשיחות נכנסות. לכן, הכי כדאי לתקשר עם המולדת בעזרת כרטיסי חיוג.

* חשוב לזכור שבשיחות בחו"ל גם עלות השיחות הנכנסות גבוהה מאוד. הפתרון הוא לעשות סינון שיחות עם קוד, כך שרק מי שאתם מעוניינים שיתקשר אליכם יוכל לעשות זאת בעזרת הקוד שנתתם לו.

וזה עוד לא נגמר

חשבתם שתמו ההוצאות? טעיתם. לקראת סוף הקיץ מתחילה ההיערכות לחזרה לבית הספר. כשבועיים לפני סוף החודש הגדול מתחיל פסטיבל ציוד הילדים, שנגמר לא לפני שתיפרדו מ-250 שקל בעבור כל ילד. שיהיה קיץ נעים.

תרבות, מתנות ואירועים - היזהרו מקניונים

אם בכל השנה אנחנו מוציאים על מוצרים ושירותים בקטגוריה הזו 368 שקל בחודש, בקיץ חלה קפיצה של 240% ואנחנו מוציאים בממוצע 1,251 שקל בחודש. הוצאות הקטגוריה הזו כוללות מתנות לאירועים הרבים שאליהם אנחנו מוזמנים בקיץ, השכרות סרטים מספריות וידאו, הליכה לסרטים בקולנוע וכמובן ביקורים תכופים בקניון.

דרור לירן, מנכ"ל רשת בלוקבסטר, אומר כי עלות השכרה חד-פעמית לסרט ברשת היא 23 שקל. לדבריו, משפחה משכירה במהלך החופש הגדול בין 2-3 סרטים בשבוע.

פאר נדיר, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, מעריך כי משפחה ממוצעת מבקרת בקניונים פעמיים בשבוע בחופש הגדול.

* לתשומת לבם של כל חובבי הקניונים הסבורים שביקורים בקניון יחסכו להם כסף: לדברי נדיר, הסכום שתוציא משפחה בת ארבע נפשות בביקור הוא 120 שקל.

* בחו"ל ובעיקר בארה"ב, מומלץ לקנות במתחמי האאוטלט שבהם המחירים נמוכים ב-20%-30% לעומת כל מקום אחר. ברבות מהערים הגדולות, למשל, ניו יורק, ריו, בריסל, בנגקוק, ואיסטנבול - ישנם אוטובוסים שמסיעים תיירים חינם אין כסף למרכזי האאוטלט הקרובים. כדאי לשאול בבתי המלון על ההסעות האלה.

שירותי אסתטיקה - פק"ל פדיקור

הקיץ הישראלי לא משאיר הרבה ברירות. צריך להתקלף מכמה שיותר בגדים. החשיפה הרבה בשילוב עם שמש ים תיכונית עזה, גורמת לרבים להגביר את תכיפות הביקורים אצל הספר, הקוסמטיקאית והפדיקוריסטית. הטבלה לא משקרת: בחודש ממוצע ההוצאה על שירותים קוסמטיים שונים היא 84 שקל למשפחה ובחודשי הקיץ היא קופצת ב-160% ל-217 שקל לחודש.

כך חישבנו

נתוני הוצאות משק הבית נלקחו מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. חישבנו את ההוצאה הממוצעת של העשירונים החמישי עד העשירי. בעזרת המאמן והיועץ הכלכלי גיל אורלי הערכנו בכמה עולה ההוצאה בקיץ. החישוב כלל את שלושת חודשי הקיץ - יוני, יולי ואוגוסט. הוצאות נוספות שאינן מופיעות בלמ"ס, אך מופיעות בכתבה, אינן משוקללות בהוצאה הסופית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully