וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסד"ק תרכוש את בורסת OMX הנורווגית

הדר תדמור

25.5.2007 / 12:04

בעסקה תמורת 3.7 מיליארד דולר. OMX מחזיקה בבעלות ומפעילה את בורסות שטוקהולם, הלסינקי, קופנהגן, רייקיאוויק והמדינות הבלטיות

מגמת המיזוג בעולם הבורסות נמשכת: בורסת נאסד"ק האמריקאית תרכוש את בורסת OMX הנורווגית בעבור 3.7 מיליארד דולר. בורסת נאסד"ק מעוניינת להתרחב אל מעבר לשווקים בארה"ב.

בורסת נאסד"ק תשלם לבורסה הנוורגית 0.502 ממניית נאסד"ק עבור כל מניית OMX, ו-94.3 קרונות עבור כל מניית OMX. מחיר זה כולל פרמייה של 19% על מחיר הסגירה של מניית OMX ב-23 במאי.

OMX מחזיקה בבעלות ומפעילה את בורסות שטוקהולם, הלסינקי, קופנהגן, רייקיאוויק והמדינות הבלטיות. באחרונה התפרסמו דיווחים כי מנכ"ל OMX, מגנוס בוקר, מנהל מגעים למיזוג אפשרי עם בורסת לונדון (סימול LSE.L) או שותפה אמריקאית. LSE דחתה הצעת רכש של OMX ב-2000.

מיזוגים בתעשיית הבורסות מונעים על ידי צרכי המשקיעים לסחור על פני גבולות ואיזורי זמן שונים, לחץ מצד הרגולטורים לקצץ בעלויות המסחר וטכנולוגיה חדשה, אשר עזרה להוריד מחירים.

ממשלת שוודיה - בעלת המניות השנייה בגודלה ב-OMX אחרי חברת ההשקעות אינווסטור - אמרה כי היא מתכננת למכור 6.6% ממניותיה ב-OMX כחלק מתוכנית ההפרטה הגדולה ביותר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully