וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר אינו מועמד לנשיאות הבנק העולמי

TheMarker

27.5.2007 / 9:58

גם הסנאטור ביל פריסט מחוץ לרשימה. המועמדים המובילים - זוליק ו-קימיט. הדרישה העיקרית לתפקיד - ניסיון בניהול ארגון גדול

הדרישה החשובה ביותר מהמועמדים להחליף את נשיא הבנק העולמי המתפטר, פול וולפוביץ, היא ניסיון בניהול ארגון גדול. כך לדברי מקור בכיר בממשל האמריקאי, דיווח שלשום העיתון "וושינגטון פוסט". נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר - אשר כיהן בעבר כסגן נשיא לפיתוח כלכלי של הבנק העולמי, וכמשנה למנכ"ל קרן המטבע הבינ"ל, וכן כסגן יו"ר ענקית הפיננסים סיטיגרופ - לא מוזכר ברשימת המועמדים בפוסט.

"הפוסט" דיווח מפי גורם בכיר בממשל, כי המועמדים בעלי הסיכויים הטובים ביותר לזכות בתפקיד נשיא הבנק העולמי הם סגן מזכיר המדינה של ארה"ב לשעבר, רוברט זוליק, וסגן שר האוצר האמריקאי, רוברט קימיט - אשר לשניהם ניסיון בניהול ארגונים גדולים. לדברי אותו מקור, ספק אם ימונה לתפקיד חבר סנאט לשעבר, שכן תפקיד נשיא הבנק העולמי מחייב ניהול כוח עבודה של 10,000 עובדים ב-100 משרדים ברחבי העולם.

דברים אלו עומדים בסתירה לדיווח של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מיום חמישי, לפיו המועמד המוביל לתפקיד הוא מנהיג הרוב הרפובליקאי לשעבר בסנאט, ביל פריסט, הנעדר ניסיון ניהול רחב היקף. עם זאת, הן הדיווח של הפוסט והן הדיווח של הג'ורנל, לא הזכירו את שמו של פישר ברשימה ההולכת ומצטמצמת של מועמדים להחליף את וולפוביץ.

וולפוביץ הודיע מוקדם יותר החודש על התפטרותו מתפקיד נשיא הבנק העולמי בעקבות פרשת קידומה של חברתו לחיים. עם זאת, לדברי מומחים כשלונו של וולפוביץ נבע מהיעדר ניסיון ניהולי. וולפוביץ הואשם על ידי ועדה מיוחדת מטעם הבנק בהפרת כללי ניגוד אינטרסים בעקבות טיפולו במשכורת הגבוהה שהעניק בשנת 2005 לחברתו לחיים, עובדת הבנק שהא ריזה. עם זאת, הוא טען כי פעל בלא כל כוונות רעות.

ריזה עבדה בבנק עוד לפני שוולפוביץ התמנה לנשיא ב-2005. היא עברה למשרד החוץ כדי למנוע ניגוד אינטרסים, אך המשיכה לקבל משכורת מהבנק. יתרה מזו, משכורתה הועלתה מ-133 אלף דולר ל-193,590 דולר. הוועדה הגיעה למסקנה כי ההעלאה במשכורת, שקיבלה ריזה בהוראת וולפוביץ, היתה מעל ומעבר לטווח המשכורות המותרות בהתאם לכללי הבנק.

וולפוביץ שימש סגן מזכיר ההגנה האמריקאי ומילא תפקיד שנוי במחלוקת כאחד הכוחות המניעים בהחלטת ארה"ב לפלוש לעיראק ב-2003. הוא מונה לנשיא הבנק ביוני 2005 בלחץ הנשיא בוש חרף הסתייגותן של מדינות אירופה בשל חלקו במלחמה.

התפטרותו של וולפוביץ' תיכנס לתוקפה ב-30 ביוני, ועל כן עומדים לרשות הבית הלבן כשישה שבועות לבחירת יורש לוולפוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully