וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א סיימה בעליות

27.5.2007 / 17:27

נתוני הצמיחה החזקים החליפו את המגמה - המעו"ף טיפס ב-0.2%. החברה לישראל קפצה ב-4.6%

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל במרבית שעות היום בירידות שערים קלות של עד 0.5%, לצד המשך ירי הקאסמים מרצועת עזה. החל משעות הצהריים שאבו המשקיעים עידוד מנתוני הצמיחה החזקים של המשק ברבעון הראשון והעבירו את המסחר לעליות קלות.

מדד המעו"ף עלה ב-0.2% לרמה של 1,107 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.4% לרמה של 1,097 נקודות ומדד התל-טק טיפס ב-0.1%. מחזור המסחר היה נמוך בשל חופשת הזרים ביום ראשון, והסתכם בכ- 1 מיליארד שקל.

בשעות הצהריים פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים לפיהם הצמיחה החזקה שליוותה את 2006 נמשכה גם ברבעון הראשון של 2007, ואפילו ביתר שאת. שיעור הצמיחה במשק ברבעון שחלף עמד על ב-6.3% בחישוב שנתי.

עוד ברקע - המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית במשק מחר. התחזקות הדולר בסוף השבוע - אז חצה המטבע האמריקאי את רמת ה-4 שקלים - עשויה למנוע מהנגיד הפחתת ריבית נוספת לרמה של 3.5%, אם כי הדעות בעניין חלוקות.

כי"ל שתפרסם ביום חמישי את תוצאותיה לרבעון הראשון, הוסיפה 0.6%. באי.בי.אי ובכלל פיננסים בטוחה צופים לחברה רבעון חלש - בינוני, שיושפע מהתחזקות הדולר, עלייה במחירי התובלה, וירידה במגזר הברום לצד התאוששות במגזר האשלג.

החברה לישראל, החברה האם של כי"ל, קפצה ב-4.6% לאחר הודעתה על רכישת פעילות לייצור ומכירת חשמל באמריקה הלטינית בהיקף של 568 מיליון דולר ביחד עם שותפה הודית.

מדד הנדל"ן בסימן ירידה

בניגוד למגמה הכללית, אפריקה ישראל, שטיפסה ביותר מ-3% ביום חמישי, חזרה שוב להיחלש ב-2.2% והיא רחוקה בכ-17% מהרמה בה נסחרה בתחילת החודש. מדד הנדל"ן, למרות הירידה באפריקה, עלה ב-0.9%. תוצאות יפות לאפריקה נכסים שדיווחה על רווח של 28 מיליון שקל ברבעון הראשון, סייעו לה לעלות היום ב-1.3%.

ג’י.טי.סי זינקה ב-2.7% והשלימה טיפוס של 9% בשני ימי מסחר.

דלק זכתה במכרז לרכישת 870 תחנות דלק במדינות בנלוקס (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג) תמורת 342 מיליון יורו. המניה הגיבה במתינות יחסית לידיעה והוסיפה 0.5%, והשלימה בכך זינוק של 30% מתחילת השנה.

דו"חות מאכזבים לוואלה שפורסמו ביום חמישי בערב, הפילו את המניה ב-7.4%. החברה דיווחה על נפילה של 71% ברווח הנקי שלה ל-1.5 מיליון שקל, למרות גידול של 13% בהכנסות.

טבע קיבלה אישור מותנה לגירסה גנרית של ה-Altace, המיועדת לטיפול בלחץ דם. מכירות התרופה המקורית שפותחה בידי חברת King הסתכמו בכ-650 מיליון דולר בשנת 2005. המניה איבדה 0.6% בעקבות פער שלילי בו פתחה.

במניות הדואליות בלטה גם פרטנר שהשילה 4% לאחר זינוק של 50% מתחילת השנה והורדת המלצה מצד מריל לינץ' בעקבותיו, ביום חמישי.

מבין המניות הקטנות יותר, עלתה ברן ב-3.4% לאחר שדיווחה על הסכם להקמת אתרי תקשורת במערב אירופה בהיקף של 12 מיליון יורו.

היום לא התקיים מסחר בדולר ובמסגרת המסחר באופציות על שקל-דולר שמר היום הדולר על יציבות ברמה של 4.036 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully