וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפי המסחר באופציות: הדולר עלה ל-4.038 ש'

טל לוי

27.5.2007 / 13:10

מחר בערב צפוי בנק ישראל להכריז על גובה הריבית במשק. ההערכה: הריבית תורד ב-0.25%

בימים האחרונים נראה כי הדולר התאושש ואף חצה את רמת 4 השקלים. היום, יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטבע חוץ אולם המסחר באופציות משקף למטבע האמריקאי התחזקות של 0.15% לרמה של 4.038 שקלים.

בנק ישראל צפוי להודיע מחר ב-18:30 על גובה הריבית במשק. ההערכות הן כי הריבית תרד ב-0.25% ל-3.5% בלבד. הריבית הנהוגה בארה"ב עומדת על 5.25%, כך שמדובר בפער ריביות של 1.75% - הגבוה ביותר אי פעם. הפעם האחרונה בה נקבעה ריבית של 3.5% היתה בספטמבר 2005.

הורדת הריבית נועדה בראש ובראשונה לחזק את הדולר לעומת השקל ובכך ליצור אינפלציה במטרה לעמוד ביעד האינפלציה הממשלתי של 3%-1%.

בבנק הפועלים העריכו ביום שישי כי בנק ישראל יפעל למניעת התחזקות השקל באמצעות הורדת ריבית נוספת במידת הצורך. עם זאת, בבנק מעריכים כי השפעת הריבית מוגבלת שכן הדולר לא צפוי להתחזק בעולם ולכן התחזקותו בישראל מוגבלת. עם זאת, כותבים בהפועלים כי "תיסוף השקל קרוב למיצוי על רקע הרמות הנמוכות בהן נסחר הדולר כיום, וייתכן אף שבהמשך השנה נראה מגמה של פיחות, אך בשיעור מתון".

בלאומי ציינו כי חוסנו היחסי של המשק המקומי, המשך הצמיחה וזרם ההשקעות הזרות בארץ צפוי להמשיך ולתמוך בשקל, אם כי במידה פחותה מבעבר. זאת עקב הסטת כספים של משקיעים מקומיים לחו"ל והאטת זרם ההשקעות הזרות בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully