וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוטשילד 1 - החלום הרטוב של כל יזם"

ענת ג'ורג'י

28.5.2007 / 2:43

קבוצת חבס הציגה אתמול את פרויקט היוקרה החדש רוטשילד 1. מנכ"ל הקבוצה מדווח על מחירים שמתחילים ב-10,000 דולר למ"ר

"מבחינה שיווקית פרויקט מגדל רוטשילד 1 הוא החלום הרטוב של כל יזם; אנחנו נהנים מביקוש עצום ויש לנו רשימות ממתינים שאנחנו לא מצליחים למצות" - כך אמר אתמול מנכ"ל קבוצת חבס, הרצל חבס.

חבס, המקימה את מגדלי YOO בצפון תל אביב, השיקה אתמול פרויקט יוקרה חדש, הפעם בחלקה הדרומי של העיר. במסיבת עיתונאים שקיימה הקבוצה הקרין חבס ביטחון רב בפרויקט ואמונה כי שוק דירות היוקרה הבוער רחוק מהשיא.

"התחלנו בשיווק בינואר וכפי שדיווחנו לבורסה - עד סוף מארס כבר מכרנו דירות ב-155 מיליון שקל. בדוחו"ת הבאים נדווח על לא מעט עסקות נוספות שנחתמו בעשרות מיליוני שקלים באפריל ומאי, וזה לא כולל עסקות נוספות שסוכמו אך לא נסגרו עדיין מטעמים טכניים", אמר חבס. "החלטנו כמטרה למכור בשלב הראשון רק את הדירות הטיפוסיות בקומות 8-21, ורובן כבר נמכרו. אנחנו לא מוכנים כרגע למכור דירות בקומות העליונות (22-31), ואנחנו מעריכים שמחיריהן של דירות אלה יעלו בעתיד ויהיו כאלה שתל אביב לא ראתה עדיין".

לדברי חבס, מחירי הדירות החלו ב-7,000 דולר למ"ר, "ואנחנו כבר מזמן לא שם. כיום, מי שירצה לרכוש דירה בפרויקט יתקשה לעשות זאת בפחות מ-10,000 דולר. היו גם רכישות תמורת 13 ו-14 אלף דולר למ"ר", הוא מספר.

אפילו המנכ"ל רכש דירה

מגדל רוטשילד 1, הקרוי על שם מיקומו, יתנשא לגובה של 32 קומות ויכלול עם הקמתו עד 60 דירות. בנוסף, יוקמו שישה מרתפי חנייה ולובי בגובה ארבע קומות. כמו כן, הפרויקט כולל מבנה משרדים עצמאי בשטח של כ-3,000 מ"ר, מועדון ספורט בן שתי קומות וגינת גג עבור הדיירים, שתוקם מעל מבנה המשרדים. הפרויקט, שבנייתו החלה בימים אלה, יושלם ב-2010.

לדברי חבס, קומת המגורים הראשונה בפרויקט היא הקומה שמינית, ושטחה של קומת מגורים טיפוסית הוא כ-780 מ"ר והיא מכילה בדרך כלל שתי דירות. בקומותיו העליונות של המגדל ממוקמות דירות פנטהאוז, כשקומת המגורים העליונה היא הקומה ה-31. ההשקעה הכוללת בפרויקט נאמדת ב-100 מיליון דולר, והבנייה נעשית על ידי חבס עצמה. האדריכל אבנר ישר תיכנן את הפרויקט, ועיצוב החללים הפנימיים ייעשה על ידי האדריכלית אורלי שרם.

בנובמבר 2003 רכשה קבוצת חבס 35% מהפרויקט תמורת 5.7 מיליון דולר, ולפני כשנה השלימה את רכישת מלוא הזכויות משתי חברות בקבוצת הפניקס בתמורה ל-20.5 מיליון דולר. בינואר 2006 הגישה הקבוצה יחד עם הפניקס בקשה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב להיתר בנייה למגדל מגורים בן 32 קומות ו-6 מפלסי חניות תת-קרקעיים. החברות ביקשו למעשה לשנות את ייעוד המבנה, שהיה בחלקו מיועד למשרדים, על רקע ההאטה שהיתה אז בשוק הנדל"ן המניב.

חבס אמר אתמול כי רוכשי הדירות בפרויקט הם ישראלים. "הפרויקט די דיסקרטי. המשמעות היא שהזרים לא יכלו להגיע אליו. אנחנו משיגים מכירה נאה לקהל שאנחנו חפצים ביקרו, וזה לא מובן מאליו". חבס עצמו רכש דירה בפרויקט תמורת 3 מיליון דולר.

חבס אמר כי מסיבת העיתונאים נועדה לפרוש את המצב בפני הציבור ולא כדי לעודד מכירות. בהתייחסו לעובדה שלמרות ההצלחה, עדיין יש עשר קומות שלא נמכרו ותחרות גדולה באזור, אמר חבס: "לו היינו רוצים למכור במחירים האלה, הכל כבר היה נמכר מיד. שוק מגדלי היוקרה עושה יותר רעש מאשר מוכר דירות. אם תיקחו את כל הדירות שנבנות ותפרסו אותן על פני זמן תגלו שמעט מאוד דירות מוצעות למכירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully