וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם פנסיה חובה לעצמאים? עוד לא

חיים ביאור

28.5.2007 / 2:43

נשיא ארגוני העצמאים מעכב את הצטרפותו להסכם הפנסיה במשק הקובע כי ההסתדרות תחליט באיזו קרן פנסיה יבוטחו השכירים

לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב), המייצגת את בעלי העסקים הקטנים, מעכבת את הצטרפותה להסכם הפנסיה החדש שהתגבש בין ההסתדרות לבין לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, בלחץ חברות הביטוח הגדולות וסוכני הביטוח.

הסכם הפנסיה שגובש עקרונית לפני כחודש וממתין לחתימה סופית (שהתעכבה בין היתר עקב הבחירות האחרונות להסתדרות), מצרף להסדר ביטוח פנסיוני כמיליון שכירים המועסקים בארגונים הקשורים ללה"ב, לאיגוד לשכות המסחר ולהתאחדות המלאכה והתעשייה. שכירים, המועסקים במגזר התעשייה, הבנקאות, המלונאות והשירות הציבורי, כבר נהנים מביטוח פנסיוני מקיף עשרות שנים.

נשיא לה"ב, עו"ד יהודה טלמון, שעמד בראש צוות המשא ומתן מול ההסתדרות מטעם שלושת הגופים, הודיע בימים אלה להסתדרות כי לא יחתום על הסכם הפנסיה החדש כפי שהוא מוצע, מכיוון שההסכם מעניק להסתדרות את הזכות לבחור את קרן הפנסיה שתבטח את העובדים. "אני דורש שהעובד יהיה זה שיבחר את הקרן או קופת הגמל שאליה יבוצעו ההפרשות לביטוח הפנסיוני, ולא ההסתדרות", אמר טלמון. "אם העובד לא יבצע בעצמו את הבחירה, מעסיקו יעשה זאת עבורו".

"החלטנו לתמוך במהלך של הנהגת פנסיה למיליון איש שעדיין לא צורפו להסדר המבטיח להם פנסיה לעת פרישה, מתוך הכרה באחריותנו החברתית, אך לא נאפשר להסתדרות לנצל את ההסכם הצפוי כדי למנף את כוחה בענף הפנסיה. הרי ההסתדרות נכשלה בעבר בניהול כספי העמיתים בקרנות הפנסיה שהיו בשליטתה".

ניגוד העניינים של טלמון

חברות הביטוח וסוכני הביטוח, המגבים את עמדתו של טלמון, מבקשים לקבל לידיהם נתח גדול מההפרשות לביטוח פנסיוני, המסתכמות במאות מיליוני שקלים, ולא לאפשר מצב שבו ההפרשות יזרמו לקרנות הפנסיה בלבד. לשכת סוכני הביטוח היא אחד הגופים הבולטים החברים בלה"ב, שבראשה עומד טלמון.

בתגובה נמסר מההסתדרות: "טלמון, המייצג נאמנה את סוכני הביטוח, נמצא בניגוד עניינים, מכיוון שכהונתו בראשות לה"ב תלויה, בין היתר, בתמיכת לשכת סוכני הביטוח. לאחר חתימת ההסכם ההסתדרות תפרסם הזמנה לכל הגופים בענף הפנסיה והביטוח להגיש הצעות למימוש ההסכם. הגוף שיגיש את ההצעה המיטבית מבחינת העובדים, הוא זה שייבחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully