וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות הבינלאומי עלו ב-20% הרבעון

טל לוי

28.5.2007 / 8:44

הוצאות שכר גבוהות הורידו הרווח הנקי ב-4% ל-121 מיליון שקל. התשואה נטו על ההון 10.5%, לעומת 12% ברבעון המקביל

הבנקים גובים יותר עמלות מהלקוחות ומשלמים יותר שכר לעובדים. זוהי התמונה העולה מהדו"ח שהגיש הבנק הבינלאומי. הנתונים מצביעים אמנם על עלייה בפעילות מתן האשראי של הבנק אולם במקביל מצביעים גם על עלייה גבוהה בשיעור העמלות שגובה הבנק מלקוחותיו - כסף שהולך בסופו של דבר לשכרם של עובדי הבנק שצמח בקצב נאה השנה.

הבנק הבינלאומי שבשליטת צדיק בינו, מדווח הבוקר כי רווחיו ברבעון הראשון של 2007 ירדו ב-4% והסתכמו ב-121 מיליון שקל. הבנק מציג ברבעון זה תשואה נטו על ההון של 10.5% לעומת תשואה של 12% ברבעון המקביל.

תוצאות הבינלאומי מושפעות, בין היתר, מכך שהחל מהרבעון הרביעי של 2006 כוללות תוצאות הבנק גם את תוצאות בנק אוצר החייל, שרכישתו הושלמה באוגוסט 2006. כתוצאה מאיחוד זה, עלו הכנסות הבנק והרווח הנקי. תוצאות הבנק נקיות מהכנסות חד פעמיות והן משקפות את פעילותו השוטפת. הבנק רשם רווח נוסף של 12 מיליון שקל כתוצאה מאחזקתו בחברת כרטיסי האשראי כאל

בבינלאומי מספקים ביאור לגבי תוצאות הבנק ללא אוצר החייל. כאן ניכרת היטב האיכות הגבוהה של לקוחות אוצר החייל - אנשי קבע בעלי הכנסה גבוהה וקבועה: ללא פעילות אוצר החייל היה הרווח הנקי פוחת ב-7.9% ומסתכם ב-116 מיליון שקל ואילו הכנסות הבנק היו פוחתות ב-2.5%.

הבנק מעניק יותר אשראי

הבנק הודיע בינואר 2007 כי ימכור את קופות הגמל המנוהלות על ידיו ועל ידי החברה הבת, קידמה, לחברת הביטוח ישיר איי.די.איי, תמורת 205 מיליון שקל. הבנק מכר גם את הקופות שנוהלו בידי יובנק תמורת 2.5 מיליון שקל. כתוצאה מהמכירה, צפוי הבינלאומי לרשום רווח של 208 מיליון שקל. הסיבה לזהות בין תמורת המכירה לרווח היא שהבנק הקים את הקופות בעצמו ולא רכש אותן, ולכן רשומות הקופות בספרים בשווי 0 שקלים. היקף הנכסים המנוהל בקופות עומד על 7.25 מיליארד שקל. מאחר והעסקה טרם בוצעה, הבנק עדיין אינו מכיר ברווח.

בנק הוא גוף המתפרנס ממתן הלוואות - הלקוחות מפקידים בו את כספם ומקבלים תמורתו ריבית (למשל ריבית שמשולמת עבור פקדון בנקאי). הבנק משתמש בכסף ומלווה אותו תמורת ריבית גבוהה יותר לפירמות, לאנשים שנמצאים במשיכת יתר ולמי שזקוק להלוואה. הפער בין הריבית שהבנק משלם ללקוחותיו לריבית (הגבוהה יותר) שהבנק גובה ממי שלווה ממנו כסף, מכונה בשם "המרווח הבנקאי".

הכנסות אלה של הבנק ("רווח מפעולות מימון") גדלו ברבעון הראשון של 2007 ב-20% ל-486 מיליון שקל. סך האשראי שמעניק הבנק הבינלאומי לציבור מסתכם ב-51.5 מיליארד שקל. מדובר בעלייה לעומת הרבעון המקביל שם לא נכללה פעילות בנק אוצר החייל.

מהכנסות אלה יש לנכות את החובות המסופקים - כלומר הפרשות הבנק עבור החובות הבעייתיים של הלקוחות. הפרשה זו קטנה ברבעון הראשון של 2007 בשיעור ניכר של 54% ל-19 מיליון שקל בלבד. פירוש הדבר הוא כי מצבת החובות הבעייתים של הבנק קטנה. הירידה בחובות המסופקים מצביעה על מצבו הכלכלי הטוב בו נמצא המשק הישראלי - אשר מאפשר ליותר אנשים להחזיר את חובותיהם ביתר קלות. בסך הכל עלה הרווח של הבנק מפעולות מימון לאחר ההפרשה לחובות מסופקים.

מקור ההכנסה השני של הבנק הוא הכנסות תפעוליות, כאשר ההכנסה המוכרת ביותר בקטגוריה זו היא העמלות. סך העמלות שגבה הבינלאומי עלה ברבעון הראשון של 2007 בשיעור ניכר של 15.6% ל-273 מיליון שקל. הבנק רשם הכנסות נוספות, מהן 46 מיליון שקל מהשקעה במניות.

לעומת זאת, הוציא הבנק 334 מיליון שקל על שכר העובדים - עלייה של 26% לעומת הרבעון הראשון של 2007 - תוספת נאה בכל קנה מידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully