וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשי פרידמן רכש השליטה באספן נכסים

אריק מירובסקי

28.5.2007 / 10:22

שילם תמורתה כ-105 מיליון שקל. פרידמן השלים לפני כחצי שנה רכישת פרויקט היוקרה בארי נהרדעא בתל אביב

איש הנדל"ן הקנדי, הרשי פרידמן, מבקש להרחיב את פעילותו בישראל ובמזרח אירופה. בעל פרויקט היוקרה בארי-נהרדעא בתל אביב רכש את השליטה (89%) בחברת תמורת 105 מיליון שקל, שמשקפים שווי חברה של 118 מיליון שקל.

אספן נכסים מחזיקה כיום במספר נכסים, בהם: קניון חוצות באשקלון, מרכז מסחרי בקרית גת, קרקע של כ-7 דונם לבנייה באבן יהודה ומתחם הכולל מרכז מסחרי ומשרדים, שבנייתו הושלמה לאחרונה, בראש העין. כמו כן, בחודש אפריל האחרון חתמה החברה על הסכם למכירת חלקה (50%) בבית רובינשטיין, השוכן ברחוב לינקולן בתל אביב, תמורת כ-110 מיליון שקל. כמו כן, מכרה החברה בשנת 2006 את אחזקותיה במרכזים מסחריים ביקנעם ובנצרת.

אספן סיימה את שנת 2006 עם הכנסות בסך של כ-25 מיליון שקל ועם רווח נקי של כ-9.7 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה בסוף שנת 2006 עמד על כ-85 מיליון שקל.

קבוצת הרשי פרידמן הינה הבעלים של פרויקט המגורים היוקרתי "בארי נהרדע" בתל אביב. כמו כן, לקבוצה פרויקט בהיקף של כ-84 יחידות דיור בהרצליה וקרקע להקמת כ-150 יחידות דיור בשכונת ארזי הבירה שבירושלים. בנוסף, לקבוצה פעילות נדל"ן בעיר ורשה, בירת פולין. החברה מכרה, בין היתר, אשתקד את אחזקותיה (2/3) בפרויקט "הילטון ורשה" ורשה הכולל גם 400 יחידות דיור ומגדל משרדים.

פרידמן אמר בעקבות החתימה על מזכר ההבנות, כי "בכוונתי להרחיב את פעילות הנדל"ן שלי בישראל ובמזרח אירופה, וכן לשקול התרחבות לאזורים גיאוגרפיים נוספים. אנו מתכוונים להשתמש בחברת אספן נכסים לצורך ריכוז פעילותנו זו וכן לשם גיוסי הון שיאפשרו לנו להרחיב את הפעילות בשנים הקרובות".

יו"ר דירקטוריון אספן בנייה, גיא פרד, מסר כי העסקה היא חלק ממהלך כולל של רה ארגון בקבוצת אספן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully