וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי גזית גלוב קפצו פי 6

טל לוי

28.5.2007 / 10:52

החברה רשמה 235.3 מ' שקל ברווחים, בשל ישום תקנות החשבונאות החדשות. הירידה בדולר הורידה ההכנסות מהשכרת נכסים ב-3%

דו"חות מעניינים מגיעים הבוקר מחברת הנדל"ן המניב גזית גלוב. זהו הרבעון הראשון בו מציגה החברה דו"חות בשיטה החשבונאית החדשה (IFRS) והשינויים ניכרים היטב במבנה הדו"ח.

הכנסותיה של גזית גלוב מהשכרת נכסים ירדו ברבעון הראשון של 2007 ב-3% והסתכמו ב-643.8 מיליון שקל. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר בשל הירידה בשער הדולר. גזית גלוב מציגה את הדו"חות בשקלים ועל כן חשופה - חשבונאית - לשינויים אלה. ואולם, מאחר ורק חלק קטן מפעילות החברה מתבצע בישראל, ומאחר והחברה רוכשת נכסים בחו"ל בדולרים וביורו, ההצמדה לשקל מאבדת מעט מחשיבותה.

השינוי העיקרי בשיטת החשבונאות נובע מהצגת שווי הנכסים של גזית גלוב. החברה מחזיקה ב-462 נכסים, מתוכם 419 מרכזים מסחריים ו-12 בתי דיור מוגן. נכסים אלה רשומים בספרי החברה בשווי הוגן של 37 מיליארד שקלים ומניבים דמי שכירות שנתיים של 3.3 מיליארד שקל.

עד כה הופיעו נכסי החברה בספרים על פי השווי בה נרכשו וצברו פחת, כלומר בלאי. השיטה החדשה מאפשרת לגזית גלוב להציג את ערכם ההוגן של הנכסים בהתאם להערכת שמאי. כך למשל, אם נכס שנרכש תמורת 50 מיליון שקל בשנת 2000 עדיין רשום בספרים לפי שווי זה ואילו השיטה החשבונאית החדשה מאפשרת לרשום את הנכס על פי שוויו היום - בהתאם להערכת שמאי.

מבחינה חשבונאית, הפחת (בלאי) שצברו הנכסים ברבעון המקביל (113 מיליון שקל) נעלם ברבעון הנוכחי שכן הנכסים משוערכים מחדש ונושא הפחת נלקח בחשבון. ההערכה המחודשת של הנכסים העלתה את ערכם ב-353.6 מיליון שקל לעומת שוויים המקורי בספרי החברה כאשר סכום זה נכנס לרווח הנקי.

לא מדובר ברווח תזרימי, שכן כסף נכנס רק כאשר מתבצעת מכירה. תזרים המזומנים של גזית גלוב (כסף שנכנס בפועל לקופת החברה) הסתכם ברבעון זה ב-170 מיליון שקל לעומת 155 מיליון שקל ברבעון המקביל. למרות שלא מדובר בכסף שנכנס לקופת החברה, מאפשרים התקנים החדשים לרשום את ההפרש האמור כרווח. הרווח הנקי של גזית גלוב זינק לפיכך ל-235.3 מיליון שקל לעומת 40.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

גזית גלוב עוסקת בהשכרת נכסים ופועלת בקנדה באמצעות חברת פירסט קפיטל, בארה"ב באמצעות אקוויטי 1, רויאל סניור ופרומד, ובאירופה באמצעות סיטיקון, גזית אירופה וגזית בולגריה. בישראל פועלת החברה באמצעות גזית גלוב ישראל. מרבית פעילות של החברה מבוצעת בקנדה (43%) והשאר בארה"ב (31%), אירופה (22%) וישראל. לעומת הרכב הנכסים בסוף 2006, הרחיבה גזית גלוב את פעילותה באירופה על חשבון הפעילות בארה"ב.

כמו חברות נדל"ן נוספות, מציגה גזית גלוב גם את ה-F.F.O שהוא הרווח נקי בנטרול הכנסות והוצאות חד פעמיות, פחת והפחתות - כולל רווחי הון ממכירת נכסים ומימוש אחזקות בחברות מאוחדות. רווח זה הסתכם ברבעון הראשון של 2007 ב-65 מיליון שקל לעומת 70 מיליון שקל ברבעון המקביל. בגזית גלוב מסבירים כי מדובר בשינויים בשל שערי החליפין והוצאות של 9 מיליון שקל שנבעו מניסיונה של החברה לרכוש את חברת הנכסים המניבים מילס. בניטרול שער החליפין מציגה גזית גלוב FFO של 72 מיליון שקל לעומת 70 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully