וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סטארהום: "חברות הסלולר בישראל יעמדו בפני לחץ כיוון שבאירופה ירצו לפצות על אובדן הכנסות"

ערן גבאי

28.5.2007 / 12:14

שחר פלורנס, מנכ"ל סטארהום המספקת שירותי נדידה למפעילי סלולר: "כשסין והודו יצאו החוצה תהיה מהפכה"



"ירידת המחירים בשירותי הנדידה באירופה כבר התרחשה ברובה ועל כן אני לא צופה שינוי דרסטי נוסף. עם זאת, החברות הישראליות עשויות לעמוד בפני לחץ להעלאת מחירי הנדידה כיוון שחברות הסלולר האירופיות צריכות לפצות עצמן על אובדן ההכנסות", כך אומר שחר פלורנס, מנכ"ל חברת סטארהום (StarHome) המספקת שירותי נדידה למפעילי רשתות סלולריות, בעקבות ההחלטה האחרונה של הנציבות האירופית. גם במשרד התקשורת חוששים שהפשרה בעניין עלות דמי הנדידה באירופה תגרור העלאת מחירים של חברות הסלולר האירופיות אל מול חברות הסלולר הישראליות.



בסוף השבוע האחרון קבעו חברי הפרלמנט של האיחוד האירופי כי יש לקצץ ולהגביל את דמי הנדידה למשתמשי הסלולר בין מדינות האיחוד. למעשה, ההחלטה תוזיל את התשלום עבור שימוש בטלפון הסלולרי במעבר בין כל מדינה בתוך האיחוד האירופי בעשרות אחוזים. שוק שיחות הנדידה בישראל נאמד ב-800 מיליון שקל בשנה, אך פלורנס אינו מתרגש מעליית המחירים האפשרית מול החברות הישראליות, שכן הפעילות שלו מול חברות הסלולר בישראל מהווה כ-2% בלבד מסך הפעילות של סטארהום.



לדברי פלורנס, מרבית חברות הסלולר באירופה כבר ביצעו התאמות במחירי הנדידה שלהן במשך השנתיים האחרונות בעקבות מהלכי הרגולציה שנדונו, ועל כן בנקודת הזמן הנוכחית לא צפויה הפחתה משמעותית נוספת במחירי הנדידה באירופה.



המהלך של הרגולציה האירופית משמעותי עבור חברת סטארהום מקבוצת קומברס שמחפשת במהלך השנה הקרובה הנפקה בוול סטריט ושכ-60% מפעילותה מתמקדת בשוקי הסלולר האירופים. סטארהום, שנוסדה ב-1999, מספקת שירותי נדידה למפעילי רשתות סלולריות והיא נהנית מתשתית ענפה של הסכמי נדידה מול 107 מפעילים בעולם.



השירות של סטארהום נדרש מאוד על ידי חברות הסלולר מהטעם הפשוט שהן מעוניינות להסיר מעליהן את העול הכרוך בתיאום מאות הסכמי הנדידה שלהן מול מפעילים בעולם. המפעילים אינם רוצים או יכולים להשקיע משאבים וזמן ביצירת הסכמי נדידה, ובמצב שבו עשרות מפעילים חדשים בעולם עולים לאוויר מדי שנה, המשקל הסגולי של סטארהום גדל בהתאמה. היעדר הסכמי נדידה מונעים כיום מספקיות סלולר מסוימות מלאפשר ללקוחותיהן לנדוד עם הטלפון לחו"ל או לארח תיירים על הרשת הסלולרית שלהן. בעידן שבו שירותי הנדידה נמצאים בגידול מתמיד ומהווים פוטנציאל הכנסות חשוב ומרכזי למפעילים הסלולריים, מוצא עצמו פלורנס מרחיב את האחיזה של סטארהום בשוקי הסלולר בעולם.



תחום הנדידה בסלולר רק הולך וגדל ועל פי הערכות הוא מגלגל בעולם יותר מ-50 מיליארד דולר בשנה. המודל העסקי של סטארהום בנוי הן על גזירת אחוז מסוים, נמוך ביותר, מההכנסות שחברות הסלולר מייצרות מכל הסכם נדידה שסטארהום אחראית לו והן ממכירת חומרה ותוכנה רלוונטיים לאספקת שירותי השיחה. בשל מבנה פעילות זה, סטארהום נהנית מדי שנה מהכנסות קבועות ובטוחות כתוצאה מהעברת נפח פעילות שיחות קבוע - שמהוות כ-40% ממחזור הפעילות שלה.



מחזור הפעילות של סטארהום נאמד בכמה עשרות מיליוני דולרים בשנה ומבוסס ברובו (כ-90%) על הסכמים ישירים מול מפעילי הסלולר בעולם. "הצמיחה בשוק הנדידה גדולה יותר מזו בתעשיית הסלולר. כשסין והודו יצאו החוצה ומנוייהן יעשו שימוש גדול יותר בשירותי נדידה תתרחש מהפכה של ממש", אומר פלורנס.



סטארהום מספקת טכנולוגיה, מוצרים ושירותים למפעילים סלולריים והיא נמצאת בתהליך פיתוח להרחבת פעילותה ברוח שירותי ההתלכדות (Convergence) כשתאפשר בקרוב העברת כל הפיצ'רים ממרכזיית הארגון למכשיר הסלולר הנייד ותשפר משמעותית את היצע הפתרונות שלה בתחום ניהול כללי החיוג. זו הסיבה שהחברה מפתחת בימים אלה מערך מוצרים נוסף לסביבת הרומינג החדשה שבנדידה בין רשתות שונות (נייד ונייח או שתי רשתות אלחוט שונות). לשם כך מגדילה בהתמדה סטארהום את כוח האדם שלה ובמהלך שלוש השנים האחרונות היא הוסיפה עוד כ-120 עובדים לשני המרכזים שלה בישראל ובשווייץ והיא מונה כיום כ-220 עובדים, 180 מהם במרכז ברעננה.



סטארהום פיתחה עד היום מערכת המאפשרת לנוסעים לחו"ל להתקשר ביניהם ישירות, על רשת מקומית, ללא צורך בתיווך חברת הסלולר בארץ מוצאם. המערכת מקטינה בשיעור ניכר את חשבונות התקשורת לנוסעים מחו"ל, שכן חלק גדול מהשיחות של הנוסעים הן שיחות לבני ארצם השוהים באותה מדינה. כמו כן, המערכת של סטארהום מאפשרת בחירה בחברה המועדפת על החברה הסלולרית, אך אינה מונעת במקביל גם מהלקוח לבחור באופן ידני את ספק השירות המועדף עליו.



סטארהום, לטענת פלורנס, רווחית כבר מהרבעון האחרון של 2002 וצומחת בקצב של כ-40%-30% בשנה. פלורנס מצהיר כי הוא מעוניין לגדול על ידי רכישות ועל כן החברה עשויה לגייס במהלך השנה הקרובה כסף או מהבעלים או באמצעות הנפקה. החברה גייסה לאחרונה כסף בפברואר 2004 אז גויסו כ-20 מיליון דולר מקרנות איפקס וג'מיני על פי שווי חברה של כ-45 מיליון דולר. קומברס, המחזיקה בעיקר המניות בחברה, השקיעה בה בתחילת הדרך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully