וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת קלה בת"א תוך 5 שנים

28.5.2007 / 14:22

כך מעריך קונסורציום MTS שחתם היום על הסכם הפרויקט עם נציגי ממשלת ישראל. עלות הפרויקט מוערכת בכ-10 מיליארד שקל

הסכם להקמת הרכבת הקלה למטרופולין תל אביב נחתם היום בין מדינת ישראל וקונסורציום MTS, המורכב מחמש חברות המחזיקות 20% כל אחת. הקונסורציום כולל את חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב; תאגיד סימנס הגרמני; קואופרטיב אגד, חברת CCECC הסינית וסוארס דה קוסטה הפורטוגזית ןכן את חברת HTM מהולנד.

יוחנן אור, מנכ"ל MTS, אמר כי "השלב הראשון יהיה גיוס המימון הדרוש להקמה וביצוע הסגירה הפיננסית. הקונסורציום MTS החל כבר בהיערכותו על מנת לעמוד בלוחות הזמנים הצפופים שהציב לעצמו. אחד מהיעדים שהקונסורציום הציב לעצמו הוא לסיים את הקמת הפרויקט ב- 5 שנים, במקום ב-6 שנים שהוקצבו לסיום הפרויקט על ידי המדינה. אנו צופים כי לקראת סוף מאי 2008 נחל בעבודות התת-קרקעיות וכשנתיים מאוחר יותר נחל בעבודות העיליות".

ארז מלצר, מנכ"ל אפריקה ישראל ויו"ר מועצת המנהלים של MTS, "העובדה כי בתוך חמש שנים יוכל כל אזרח לנסוע מפתח תקווה למרכז תל אביב בתוך כמה דקות תביא לשינוי מהפכני במשק הישראלי.

ב-31 בדצמבר 2006 זכה קונסורציום MTS במכרז להקמת הרכבת הקלה בתל אביב. פרויקט הרכבת הקלה כולל את הקמתו והפעלתו של הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב, הקו האדום. המכרז יבוצע בשיטת BOT בה היזם יממן, יתכנן, יקים ויתפעל את הקו למשך 32 שנים, כולל תקופת ההקמה, ואז יעבירו למדינה ללא תמורה. לפי לוח הזמנים, העבודות צפויות להתחיל בשנת 2008, אחרי השלמת התכנון המפורט והסגירה הפיננסית, והן צפויות להימשך כחמש שנים.

הקו האדום, הוא הקו העיקרי המחבר בין פתח תקווה לבת ים דרך תל אביב, ייסעו על פי ההערכות 100-120 מיליון נוסעים בשנה. הקו יהיה באורך 22 ק"מ ויכלול 10 תחנות תת-קרקעיות ו-21 תחנות עיליות. הקו ייצא מהתחנה המרכזית בפתח תקווה, יעבור דרך בני ברק, רמת גן ות"א-יפו - ויגיע עד בת ים. הקו האדום ייבנה במודל משולב: מפתח תקווה ועד בני ברק קו רכבת עילי ומבני ברק עד למרכז תל אביב, קטע של 11 ק"מ, אמור הקו להיות תחתי, במנהרה תת קרקעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully