וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלונאים וחברות התעופה: נעלה מחירים

עירית רוזנבלום וזוהר בלומנקרנץ

29.5.2007 / 7:28

זאת כדי לפצות על ירידת הדולר. מנכ"ל רשת מלונות דן: מדובר בשחיקה של 10%-12% לעומת 2006. ביקושי שיא לטיסות לארה"ב בקיץ

"המלונות מתחילים להכין מחירונים ל-2008 באוגוסט, ואם שער הדולר יישאר כפי שהוא, נשקול העלאת מחירים כדי לפצות עצמנו על השחיקה" - כך אומר מנכ"ל רשת מלונות דן, עמי הירשטיין. לדבריו, מדובר בשחיקה של 10%-12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בינתיים מתמודדים המלונות עם ירידת שער הדולר באמצעות התייעלות ובחינת ההוצאות, "שכן כל ההוצאות שלנו הן בשקלים", אומר הירשטיין.

המצב במלונות תל אביב במאי-יוני טוב בזכות הצמיחה הכלכלית ובעקבותיה עלייה בתיירות העסקית. ואולם לדברי הירשטיין, אם יישמר קצב כניסות התיירים הנוכחי ומספר התיירים לא יעבור את הרף של 1.6-1.8 מיליון איש, לא יירשם שיפור ב-2007 לעומת 2006.

בשנים האחרונות דובר מדי פעם על האפשרות שהמלונות יעברו לתעריף שקלי. עם זאת, לדברי הירשטיין, אף שפתרון ה"שקליזציה" הגיוני מבחינה כלכלית, שכן רוב התשומות הן בשקלים, העניין בעייתי מבחינת הסוכנים בחו"ל שיצטרכו לקחת על עצמם את הסיכון. לדבריו, במצב כזה הם עלולים להעלות מחירים או לא לשווק את המלונות בישראל.

"למה שנוריד?"

גם בחברות התעופה שוקלים להעלות את מחיר כרטיסי הטיסה. אבי פרידמן, יו"ר פאנל חברות התעופה הזרות בישראל ומנהל חברת התעופה האמריקאית קונטיננטל איירליינס בישראל, אמר אתמול: "למה שנוריד את מחיר כרטיסי הטיסה? צריך להעלות את מחיר הכרטיסים, משום שהוא נקוב בדולרים, ואנו מקבלים עכשיו פחות שקלים". לדבריו, חברות התעופה מקבלות את התשלומים מסוכני הנסיעות בעבור מכירת הכרטיסים רק ב-15 בחודש, לפי שער הדולר הנקוב באותו יום - כך שסוכני הנסיעות הם שגובים את התשלומים מציבור הנוסעים לחו"ל לפי שערי הדולר המשתנים מדי יום.

לפי דיווחים של מארגני נסיעות, כמו איסתא, נרשמים ביקושי שיא לטיסות מישראל לארה"ב בקיץ הקרוב, החל ביוני. מחירי הטיסות לניו יורק בקיץ יהיו 1,300-1,700 דולר לכרטיס, לאחר שהחברות התאימו את מחיריהן השקליים לשער הדולר הנמוך כיום ב-12% לעומת 2006.

בקו לניו יורק פועלות שלוש חברות תעופה שטסות ישירות מנתב"ג: אל על, קונטיננטל איירליינס וישראייר. דלתא איירליינס טסה ישירות מנתב"ג לאטלנטה. החברה האמריקאית הודיעה כי החל במארס 2008 תתחיל לטוס גם בקו ישראל-ניו יורק. כמו כן, ניתן לטוס ליעדים בארה"ב עם חברות תעופה אירופיות הפועלות בישראל דרך מרכזיהן באירופה, למשל: לופטהנזה דרך פרנקפורט, סוויס דרך ציריך, אוסטריין איירליינס דרך וינה, בריטיש איירווייס דרך לונדון ואייר פראנס דרך פאריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully