וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורינט השלימה את רכישת וויטנס

עומרי כהן

29.5.2007 / 12:10

זאת תמורת 950 מיליון דולר במזומן. העסקה בוצעה לפי מחיר של 27.5 דולר למניה. מניות וויטנס נמחקו מהמסחר בנאסד"ק

חברת ורינט הישראלית מקבוצת קומברס טכנולוג'י (57%) השלימה היום את רכישת וויטנס האמריקאית תמורת כ-950 מיליון דולר במזומן. בעקבות השלמת עסקת המיזוג, עליה דיווחו שתי החברות לראשונה לפני כ-3.5 חודשים, תהפוך וויטנס לחברה בת בבעלות מלאה של ורינט, ומניותיה יימחקו מהמסחר בנאסד"ק.

במסגרת העסקה רכשה ורינט את מלוא המניות של וויטנס מהציבור לפי מחיר של 27.5 דולר למניה, וזאת לאחר שבעלי המניות של וויטנס אישרו בתחילת החודש את הצעתה של ורינט. במקביל, קיבלו שתי החברות את כל האישורים הרגולטוריים הדרושים, האחרון שבהם - אישור המשרד לסחר הוגן של בריטניה, שהתקבל בשבוע שעבר.

ורינט סיכמה על רכישת וויטנס בתום מאבק ארוך שניהלה עם מתחרתה הגדולה, נייס, שגם היא ישראלית. בפברואר האחרון הוכרזה העסקה, אולם רק כחודשיים לאחר מכן, במסגרת הזימון לאסיפה המיוחדת של בעלי המניות, נחשפה השתלשלות האירועים המלאה. זו החלה בפגישות גישוש ראשונות בין היו"ר לשעבר של וויטנס, דייוויד גולד, לבין נשיא ומנכ"ל ורינט, דן בודנר, באפריל ובמאי 2006, נמשכה בפגישות שניהלו הנהלות וויטנס ונייס ביולי ובאוגוסט אותה שנה, והסתיימה כאמור עם חתימת הסכם המיזוג עם ורינט.

איך המיזוג משפיע על נייס?

ורינט ונייס מחלקות את פעילותן העסקית לשני שווקים עיקריים: השוק הארגוני והשוק הבטחוני. אולם בעוד שאצל נייס נחשב השוק הארגוני לחזק יותר, הרי שאצל ורינט עיקר הפעילות התמקד עד כה דווקא בשוק הבטחוני. אל שוק זה מופנות בעיקר תוכנות הקלטה וניתוח של צילומי וידיאו, המתקבלים ממערכות טלוויזיה במעגל סגור, וכן תוכנות הקלטת קול למוקדי חירום של כוחות הצלה אזרחיים.

אל השוק הארגוני פונות שלוש החברות עם תוכנות להקלטה וניתוח של קול ונתונים, המיועדות בעיקר לאחסון, מעקב וניתוח של המידע המתקבל במוקדי שירות הלקוחות, שמפעילים ארגונים וחברות גדולות. על פי ההערכות, שולטת נייס בשוק ההקלטות הארגוני עם נתח של כ-40%, בעוד שוויטנס ו-ורינט מחזיקות ב-30% וב-20% ממנו, בהתאמה. כך, הרכישה הנוכחית אמורה לחזק מאוד את מעמדה של ורינט בטווח הארוך גם בשוק זה. אולם בטווח הקצר, משפיע המיזוג לטובה על ביצועיה של נייס - כך מציין בחודשיים האחרונים מנכ"ל נייס, חיים שני.

מיזוג ורינט ו-וויטנס יוצר חברה ממוזגת עם מכירות של קרוב ל-600 מיליון דולר ב-2006, אשר בראשה ימשיך לעמוד מנכ"ל ורינט הוותיק, דן בודנר (48). את הרכישה מימנה ורינט באמצעות הלוואה בנקאית ל-7 שנים בהיקף של 650 מיליון דולר מקונסורציום בנקאי, אותו הוביל ליהמן ברדרס ואשר כולל גם את דויטשה בנק ואת קרדי סוויס.

בנוסף, הזרימה קומברס טכנולוג'י 293 מיליון דולר לוורינט תמורת הקצאת מניות בכורה, המזכות בדיווידנד שנתי בשיעור של 4.25% מהרווחים. מניות אלו ניתנות להמרה למניות רגילות, בפרמיה של 12.5% על המחיר הממוצע של מניית ורינט בשוק, ב-25 הימים שלפני השלמת העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully