וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 119% ברווחי אפריקה ישראל

נתן שבע

29.5.2007 / 14:02

הרווח הסתכם ב-333 מ' שקל. תחילת יישום ה-IFRS תרמה רווח שיערוך של 739 מ' שקל. ברבעון הבא צפוי רווח של יותר מ-3 מיליארד ש'

בעוד מניית אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב נחבטה בכ-17% מאז השיא אליו הגיעה בתחילת החודש, מסיימת החברה את הרבעון הראשון ברווח של 333 מיליון שקל. מדובר בעלייה של 119% לעומת הרבעון הקודם. הזינוק ברווחי החברה מיוחס ברובו לתחילת יישום של תקני ה-IFRS, מה שמאפשר לחברות לרשום רווחי שיערוך בגין עליית שווי הנכסים ולרשום את שוויין ההוגן. סעיף זה תרם רווח של 739 מיליון שקל, לכן ההשוואה מול הרבעון המקביל מעט מעוותת את התוצאות.

תחילת יישום התקינה החשבונאית הגדילה בין היתר את נכסי החברה לסך של 26 מיליארד שקל. סעיף הנדל"ן להשקעה גדל בעקבות השיערוך מ-3.12 מיליארד שקל ל-6.8 מיליארד שקל, כאשר 2.2 מיליארד שקל הגיעו משיערוך של נכסים שונים.

הרווח מעסקות בנייה, מקרקעין ומימוש נכסים - תחום הפעילות העיקרי של חברת האחזקות שמחזיקה בנכסים בארה"ב, אירופה, רוסיה בפיליפינים ובאחרונה גם בארגנטינה - דווקא ירד ב-58% והסתכם ב-107 מיליון שקל. הירידה ברווח מיוחסת ברובה לעובדה כי החברה ממעטת במימוש נכסים, מהלך שמאפיין אותה מאז כניסתו של ארז מלצר לחברה, בדיוק לפני שנה.

הרווח מהשכרת והפעלת נכסים הסתכם בכ-71 מיליון שקל - 42% יותר מהרבעון המקביל של השנה. שיפור נרשם גם בתוצאות העסקיות בחברות הבנות הקטנות יותר כמו ערוץ 9 ובית ההשקעות, שעברו לראשונה לרווח. הוצאות מס בסך של 359 מיליון שקל והוצאות מימון של 100 מיליון שקל מיתנו את השפעת השיערוכים בשורה התחתונה.

ברבעון השני תרשום אפריקה ישראל רווח של יותר מ-3 מיליארד שקל, לאחר שהנפיקה את החברה הבת שלה ברוסיה, אפי פיתוח, בבורסה בלונדון.

עוד עולה מהדו"ח כי החברה מתכוונת להגיש תשקיף מדף במסגרתו עתידה החברה להנפיק מניות, אג"ח או כתבי אופציות למניה או אג"ח להמרה. במסגרת התשקיף בכוונת החברה לרשום למסחר אג"ח שהונפקו על ידה בהנפקות פרטיות מחודש ספטמבר בהיקף אדיר של 2.6 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully