וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים במו"מ בין שלמה נחמה לבזק

ערן גבאי

29.5.2007 / 14:14

גורמים בבזק: "אם לא ייקבע מנכ"ל תוך חודש - החברה תיפגע". על בזק להחליט על השקעות בתשתית בהיקף של 700 מ' דולר

קשיים במו"מ בין בעלי השליטה בבזק לבין איש העסקים שלמה נחמה בניסיון לצרף את נחמה כמשקיע בבזק וכיו"ר החברה החדש. בסוף השבוע האחרון ובתחילת השבוע בוצעה סדרת פגישות בין אנשי נחמה לאנשי בעלי השליטה בבזק, אך הפערים בין הצדדים עדיין גדולים.

ככל הידוע, המחלוקת בין הצדדים נסובה סביב הדרישה של נחמה שלא לשלם פרמיית שליטה עבור המניות של מורי ארקין. גורמים המעורבים בדיונים בין הצדדים מציינים כי נחמה לא ייכנס לבזק בכל מחיר וכי הוא בוחן גם השקעות נוספות.

במקביל, נשמעים יותר ויותר קולות בתוך חברת בזק הטוענים כי העיכוב בהשלמת עסקת נחמה מתחיל להשפיע על החברה. בכיר בבזק אומר כי "אם לא ייקבע מנכ"ל בחודש או בחודשיים הקרובים - החברה תיפגע. זה מצב לא בריא שחייב להסתיים". יש לזכור כי אם תסתיים עסקת נחמה בחיוב הרי שהמהלך יצריך כמה שבועות כדי להשלים אותה ואת מינויו כיו"ר ורק אחר כך יחל החיפוש המדוקדק אחר מועמד להחלפת יעקב גלברד כמנכ"ל. אם העסקה לא תבשיל, הרי שהוועדה לאיתור מנכ"ל תחזור לעסוק בבחירת המנכ"ל מחדש וגם הליך זה עשוי להימשך שבועות רבים.

נדרשים להכריע בסוגיות אסטרטגיה

בזק נמצאת כיום בצומת קבלת החלטות חשוב, כשוועדת גרונאו לבחינת מדיניות הרגולציה בשוק התקשורת לשנים הבאות ניצבת על סף סיום עבודתה ובזק חייבת להיערך להשלכות ולהשפעות של פסיקתה; כמו כן, בזק צריכה להשלים את היערכותה לתוכנית העבודה ל-2007 ו-2008, בעוד מחצית מהשנה כבר מאחוריה.

נוסף על כך שתי החלטות משמעותיות ביותר בענייני השקעה בתשתיות ניצבות על הפרק: תחילה, צריכה בזק להחליט אם להשקיע ברשת התקשורת החדשה (NGN) בהיקף של 500 מיליון דולר. בנוסף, החברה צריכה לקבוע אם החברה הבת פלאפון תבצע השקעה של כ-200 מיליון דולר ברשת דור 3 חדשה בטכנולוגיית ה-UMTS.

המגעים בין שלמה נחמה וקבוצת השליטה בבזק, קרן אייפקס חיים סבן ומורי ארקין, המחזיקים יחדיו בכ-30% ממניות בזק, מתקיימים כחודש וחצי. המטרה היא ליצור מצב בו הכנסה של דמות כנחמה לבזק תסייע לחברה לצאת מהמשבר ולשפר את תדמיתה אחרי פרשות אי הסדרים והכשלים החשבונאיים שאותרו בחברה.

בין הצדדים קיימים קשיים גם בעניין אופן המיסוי של העסקה המתגבשת, כשקיימים תחשיבים שונים באשר למיסוי בו תהיה חייבת העסקה בגין משיכת הדיווידנד שבוצעה בחברה. את השיחות לקראת העסקה מנהלים הצדדים באמצעות עורכי הדין מיקי צלרמאיר, המייצג את אייפקס סבן, ועו"ד רם כספי, המייצג את שלמה נחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully