וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: המיזוג HP-קומפאק מקפיץ את מניות הטכנולוגיה לעליות

דפנה מאור

4.9.2001 / 11:53

מגזר השבבים רושם עליות לאחר ש-TSMC הטייוואנית אמרה כי היא צופה צמיחה של 20% בשנה הבאה; בלונדון עולה FTSE ב-0.8%; פרנקפורט ופאריס עולות באחוז

מניות הטכנולוגיה באירופה רושמות עליות לאחר ש-HP הודיעה על רכישת קומפאק תמורת 25 מיליארד דולר במניות. הסיכויים לעסקות נוספות במגזר הטכנולוגיה מושכים את מניות נוקיה, אלקטל ומניות השבבים לעליות. בלונדון עולה FTSE ב-0.8%; פרנקפורט ופאריס עולות באחוז.

הבשורה הגדולה של היום: HP, יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם, תרכוש את המתחרה קומפאק תמורת 25 מיליארד דולר במניות, מחיר הכולל פרמיה של כ-19% מעל מחירה של קומפאק. המיזוג ייצור חברה בעלת הכנסות של כ-87.4 מיליארד דולר, שתתחרה ב-IBM. המיזוג המפתיע בין השתיים מעורר תקוות בקרב המשקיעים לעסקות דומות נוספות.

בעקבות זאת עולות מניות ציוד התקשורת והשבבים באירופה: נוקיה עולה ב-3.1%; אלקטל ב-3%. יצרנית השבבים ST עולה ב-2.5%. מניות חברות השבבים הבריטיות ARM ובוקהאם עולות ב-6.5% ו-7.3% בהתאמה. האופטימיות במגזר השבבים התחדשה קמעה לאחר ש-TSMC הטייוואנית אמרה שהיא מצפה להתאוששות ברווחים ובמכירות יצמחו ביותר מ-20% בשנה הבאה.

מניית מרקוני עולה ב-5.1% לאחר שיצרנית ציוד הטלקום הגדולה בבריטניה הודיעה על עזיבתם של המנכ"ל והיו"ר וקיצוץ 2000 משרות. החברה צופה כי בסיכום המחצית הראשונה היא תרשום הפסד. מייק פרטון, העומד בראש חטיבת הרשתות של החברה, יחליף את המנכ"ל ג'ורג' סימפסון. יו"ר החברה רוג'ר הרן פורש גם הוא.

מרקוני צופה לרשום הפסד במחצית הראשונה של השנה, בשל הפסד תפעולי של 328 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני. ההפסד יכלול גם מחיקה של עד 5 מיליארד דולר בגין ירידת ערך נכסים שרכשה. החברה צופה כי מכירות של ציוד טלקום ושירותים ירדו ביותר מ-25%. כמו כן הודיעה מרקוני על פיטורים של 2000 עובדים נוספים, בנוסף ל-8000 העובדים שכבר פיטרה.

דויטשה טלקום עולה ב-1.3% לאחר שליברטי מדיה הודיעה על רכישת רשתות כבלים מידיה תמורת כ-5 מיליארד דולר. במגזר הטלקום נרשמות הבוקר עליות לאחר נפילות חדות אתמול בעקבות דיווחה של KPN על הפסדים כבדים במחצית הראשונה של השנה. מניית KPN אומנם יורדת ב-4.4%, אך וודאפון עולה ב-4.4%, ובריטיש טלקום עולה ב-1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully