וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

אסף רותם

30.5.2007 / 0:53

שבוע המסחר נפתח במגמה חיובית. תאת טכנולוגיות זינקה בכ-28% ושמיר אופטיקה בכ-14%. נס איבדה 1.3% בעקבות גל העזיבה של בכיריה

בעקבות הממוריאל דיי שחל ביום שבת, נהנו המשקיעים מסוף שבוע ארוך, ולאחריו נפתח שבוע המסחר במגמה חיובית. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-13,521 נקודות בעוד שמדד נאסד"ק עלה ב-0.5% ל-2,572 נקודות. בשוק ממתינים לפרסום של מספר דו"חות מקרו חשובים במהלך השבוע. החשוב בהם - דו"ח נתוני התמ"ג לרבעון הראשון - יפורסם ביום חמישי.

מחירי הבתים בארה"ב ירדו ב-1.4% ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. מדובר בירידה השנתית הראשונה מאז 1991. זאת, לפי סקר מחירי בתים של S&P/קייס-שילר העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 ערים מרכזיות בארה"ב. לפני שנה נרשמה עלייה של 11.5% במחירי הבתים.

מנגד, בטחון הצרכנים בארה"ב התאושש בשיעור חד מהצפוי החודש על רקע המשך העליות בבורסות המניות בארה"ב וחוסנו של שוק העבודה האמריקאי. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב עלה החודש משפל של חמישה חודשים אליו הגיע באפריל לרמה של 108. תחזית הכלכלנים של בלומברג היתה כי המדד עלה החודש לרמה של 105 לעומת רמה של 104 שעליה דווח במקור בחודש אפריל.

בגזרת הישראליות, השופט הארולד אקרמן בבית המשפט מחוזי שבניוארק, ניו ג'רזי, פסק נגד טבע והורה לה להפסיק את משלוחי גרסתה הגנרית לתרופת ה-Lotrel של נוברטיס השווייצית. הפסיקה תקפה לפחות לשבוע אחד, ואז יוחלט האם יאסר על טבע למכור את התרופה עד למשפט הנוגע לתקפותו של הפטנט. טבע איבדה כ-0.5%.

איתוראן, המספקת שירותים לאיתור כלי רכב גנובים, הוסיפה 0.6%. החברה חתמה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 27.9 מיליון דולר. הכנסות אלו משקפות ירידה של 3.8% לעומת הרבעון שקדם לו וגידול של 16.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ברבעון הרביעי ב-4.4 מיליון דולר (19 סנט למניה) לעומת רווח של 5.2 מיליון דולר שנרשם ברבעון הרביעי של 2006 ורווח של 4.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2006.

עוד דיווחו היום על תוצאות טובות: חברת תאת טכנולוגיות, שמנייתה זינקה ב-28% לאחר שדיווחה כי הכנסות החברה טיפסו ב-53% ל-25 מיליון דולר בעוד שהרווח הנקי הסתכם ב-2.6 מיליון דולר; גם שמיר אופטיקה הגיבה בקפיצה של % 14.4 בתגובה לדו"חות טובים.

מניית חברת נס טכנולוגיות איבדה 1.3% לאור המשך גל העזיבה של בכיריה. חצי שנה לאחר פרישתו של רביב צולר, ששימש כמנכ"ל החברה, וכחמישה חודשים לאחר עזיבתו של איציק אידלמן, שכיהן כסמנכ"ל הכספים, עוזבים את החברה שני סמנכ"לים נוספים: טוביה פלדמן, סגן נשיא בכיר לתפעול, ואורי בן-ארי, סגן נשיא בכיר לשיווק גלובלי.

קומברס נסוגה בכ-0.8% למרות שהודיעה כי סמסונג, ספקית הענק של טלפונים ניידים, בחרה בתוכנת הלקוח של קומברס למסרים מיידיים ניידים (Comverse Mobile IM) לשיבוץ במכשיר טלפון חדש המיועד לשוק האמריקאי. המכשיר - מדגם Samsung SCH-u340 - כבר הושק בשוק.

חברת אופטיבייס, המתמחה בפתרונות לדחיסה ולהעברת וידיאו דיגיטלי, הודיעה על עסקה עם חברת האינטגרציה הבינלאומית UT Starcom, בתחום ה-IPTV (העברת וידיאו על גבי רשת נתונים), בניו דלהי, הודו. היקף העסקה לא פורסם, אך הערכות בשוק מדברות על כחצי מיליון דולר, ומדברות גם על כך שבקרוב תודיע אופטיבייס על עסקה נוספת עם UTStarcom, כמו גם עם אינטגרטוריות נוספות. UTStarcom היא אחת החברות הגדולות בתחום לצד חברות כמו Huawei הסינית וקומברס הישראלית. המניה הגיבה בעלייה של 4%.

ווקלטק תפרסם את דו"חותיה הכספיים לאחר המסחר בוול סטריט ונסחרה בעלייה של 0.3%.

קומטאץ’ הודיעה על חוזה OEM חדש בטייוואן. חברת אופנפיינד תטמיע את טכנולוגיית האנטי ספאם וחסימת וירוסים בזמן אמת של קומטאץ'. המניה הגיבה בעלייה של 1.6%.

און טראק איבדה 6.5% לאחר שהפסד החברה הוכפל ל-4.1 מיליון דולר למרות גידול של 15% בהכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully