וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר פארם מפסיקה להטעות

מאת רוני לינדר-גנץ

30.5.2007 / 3:28

הסירה את מדבקות המבצע מעל מוצרי תינוקות. עד כה סימנה את מוצרים באופן המנוגד לכאורה להוראות חוק הגנת הצרכן

רשת סופר פארם שינתה באחרונה את מדיניות סימון המוצרים שלה והחליפה את מדבקות המבצע במדבקות מחיר צהובות רגילות, ומעתה רק מבצעים אמיתיים יסומנו במדבקות מבצע אדומות. זאת בעקבות הפרסום ב-TheMarker, לפיו רשתות הפארם סופר-פארם וניו-פארם נוהגות לסמן את מוצרי התינוקות המרכזיים - חיתולים ומזון לתינוקות (פורמולות) - במדבקות מבצע במשך כל השנה, מבלי להגדיר מהו המבצע ומה היה המחיר לפניו ובאופן המנוגד לכאורה להוראות חוק הגנת הצרכן ותקנותיו.

בכך נענתה הרשת גם לדרישתו של הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, שפנה למנכ"ל הרשת, ליאור רייטבלט, בעקבות הפרסום ב-TheMarker, וקבע כי סימון המוצרים במשך כל ימות השנה במדבקות של "מחיר מבצע", מבלי לציין מה היה מחירם לפני המבצע, מהווה עבירה על חוק הגנת הצרכן. בתגובתו של רייטבלט ל-TheMarker הוא אמנם נמנע מלקבל את הטענות כלשונן וציין כי "הקביעה לגבי מעמד המדבקה האדומה אינה ברורה", אך הודיע כי הרשת תשנה את הסימון למדבקות צהובות "עד למציאת פתרון אחר".

מסופר-פארם נמסר: "בשלב זה הוחלפו המדבקות האדומות במוצרי התינוקות במדבקות צהובות. אנו בוחנים את הנושא וייתכן שבעתיד נמצא דרך שונה להדגיש את האטרקטיוויות במחיר והחיסכון היומי המוצע לצרכן על מוצרים אלה".

יצוין כי רשת ניו-פארם שינתה את שיטת סימון המוצרים שלה מיד לאחר פנייתנו אליה, אך נקטה פתרון שונה: בניגוד לסופר פארם, היא לא החליפה את מדבקות מחיר המבצע האדומות לצהובות, אלא הוסיפה על גבי כל מוצר, לצד מדבקת המבצע האדומה, גם מדבקה צהובה עליה מוטבע המחיר הקטלוגי של המוצר, לפני ההנחה. כך, למשל, על גבי חיתולי האגיס, שעליהם מדבקת מחיר מבצע אדומה עם הסכום 70 שקל, מוצמדת גם מדבקה צהובה עם המחיר הקטלוגי - 75 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully