וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת שנחאי צנחה ב-6.5%

הדר תדמור

30.5.2007 / 11:10

זאת לאחר שסין שילשה המס על מסחר במניות. בתחילת החודש נרשם שיא של פתיחת תיקי מניות במדינה - 300 אלף תיקים בחמישה ימים

(עדכון) מדד בורסת שנחאי הסינית צנח ב-6.5% הבוקר לאחר שממשלת סין נקטה בצעדים משמעותיים שנועדו להרגיע את שוק המניות המקומי. ממשלת סין החליטה לשלש את מס הבולים (Stamp Tax) המוטל על מסחר במניות במדינה החל מהיום ל-0.3% לעומת 0.1%.

בכירים בשוק המניות הסיני הביעו דאגה מפני התחממות יתר של הכלכלה הסינית ופקיעת בועת שוק המניות. בתחילת החודש נרשם שיא של פתיחת תיקי מניות במדינה, כשבמשך חמישה ימים נפתחו 300 אלף תיקים חדשים.

שווי השוק של המניות הסיניות הכפיל את עצמו השנה ל-2.47 טריליון דולר ומספר תיקי ההשקעות עבר את רף ה-100 מיליון לראשונה בתולדות הבורסה הסינית השבוע. רק השנה נפתחו בסין כ-20 מיליון תיקי השקעות חדשים - מספר תיקים הגבוה פי ארבע ממספר התיקים שנפתחו בכלל שנת 2006. בחודש מאי בלבד נפתחו 455,111 תיקי השקעות חדשים במניות הסיניות.

גלולת הרגעה

שילוש המס על הסחר במניות אינו הצעד הראשון של ממשלת סין במטרה להרגיע את שוק המניות המקומי. הבנק המרכזי של סין הורה שבע פעמים לבנקים במדינה להגדיל את הרזרבות שלהם, זאת בתקופה של פחות משנה במטרה להאט את האינפלציה ואת ההשקעות בסין. החל מ-15 במאי גדל יחס הרזרבות בבנק ב-0.5% והסתכם ב-11% (ביחס לפיקדונות).

המיליארדר לי קאשינג הביע את דאגתו מוקדם יותר החודש לגבי השוק הסיני ואמר כי ערכי המניות הסיניות גבוהים מדי והמחירים ככל הנראה יירדו בקרוב. "זו חייבת להיות בועה", אמר לי בן ה-78. "כאזרח סין, אני מודאג משוק המניות הסיני".

גם נגיד הבנק הפדרלי לשעבר גרינספאן הזהיר מפני נפילה דרמטית במניות הסיניות, אך אמר כי הכלכלה העולמית עשויה לצאת ללא פגע אם אכן תתממש תחזיתו. גרינספאן טען כי השגשוג המהיר במניות הסיניות אינו יכול להחזיק מעמד. "ברור לכל כי העלייה החדה במניות אינה בת קיימא. בנקודה מסוימת תהיה התכווצות דרמטית".

בתחילת החודש הזהיר בנק ההשקעות גולדמן סאקס כי בורסות המניות של סין עלולות לעמוד בפני תיקון בקרוב. הסיבה - הרווחים שרושמות החברות הנסחרות אינם מצדיקים את הזינוק במחירי המניות. סין היוותה מוקד כה גדול לפעילות סחר, עד שמחזור המסחר ביום רביעי בשבוע שעבר היה חצי מכלל מחזור המסחר באסיה.

בעקבות החשש מפני פקיעת בועת שוק המניות הסיני הזהירה ממשלת סין את הסטודנטים במדינה מהשקעה בשוק המניות המקומי. החשש התעורר לאחר שמחירן של מניות רבות הוכפל פי 4 ב-18 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully