וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: המעו"ף נסוג משיאו ב-1.3%

שרון שפורר

30.5.2007 / 14:30

ירידות חדות בסין ובעולם גוררות מטה גם את אחד העם. מדד הנדל"ן מאבד 1.8%. אפריקה ישראל יורדת ב-2.6%

הבורסה לני"ע בתל אביב מצטרפת היום לשוקי העולם ופותחת את המסחר בירידות חדות. ברקע לכך, צונחת הבורסה בשנחאי בכ-6%, לאחר שממשלת סין שילשה את המס על הסחר במניות כדי להרגיע את השוק שזינק בחדות בחודשים האחרונים. בעקבות סין נרשמות בשעה זו ירידות גם בבורסות באירופה - בשיעור של כ-1%.

מדד המעו"ף יורד ב-1.3% ל-1,116 נקודות, אחרי שאתמול קבע שיא של 1,131 נקודות. זאת, לאחר עלייה של כ-22% מתחילת השנה. גם מדד תל אביב 100, שקבע אתמול שיא, נסוג ממנו כעת בשיעור של 1.2% ל-1,105 נקודות. מדד תל טק 15 יורד ב-1.1%. מחזור המסחר נמוך יחסית לתקופה האחרונה, וכ-3 שעות טרם הנעילה מסתכם בכ-840 מיליון שקל.

יומיים נותרו עד לסיומו של חודש מאי, ואת המסחר בבורסה ילווה מבול דיווחים כספיים לרבעון הראשון של השנה - אבל נראה כי גם חברות ששיגרו היום דו"חות טובים לשוק יסבלו מהסנטימנט השלילי שפוקד את אחד העם בעקבות הירידות בסין.

בין הדיווחים הבוקר: רווח הון ממכירת מניות מנורה ורווח מפעילות בית הזיקוק - הגדילו הרווח של קבוצת דלק ב-5% ל-325 מיליון שקל, והקבוצה הודיעה כי תחלק דיווידנד של כ-130 מיליון שקל. המניה יורדת ב-0.7%.

מדד הנדל"ן ממשיך מטה

צים שחקה את רווחי החברה לישראל ב-32%, כשהרווח שלה נפל ב-80% ל-4 מיליון דולר - מניות החברה לישראל יורדות ב-2.2% וגם מניות החברה הבת כי"ל יורדות בשיעור קל של כ-0.1%, במחזור הגבוה בבורסה - כ-71 מיליון שקל, אחרי שעלו אתמול בעקבות דו"חות טובים.

מניית אסם נסחרת ביציבות עם עלייה מתונה של 0.2%. הבוקר שיגרה החברה דו"ח טוב לשוק, שכלל עלייה ברווח התפעולי של כ-21% ל-90.3 מיליון שקל ברבעון הראשון; מפעלים פטרוכימיים מאבדת 3.8% על רקע דיווח על רבעון בינוני, שבו הרווח הנקי ירד ב-10.4% ל-30.9 מיליון שקל.

אל מול המגמה החיובית בתל אביב מתחילת השנה ועד אתמול, כמו גם בחודש מאי, שבמהלכו עלה המעו"ף עד היום בכ-6%, בלטה המגמה השלילית במדד תל אביב נדל"ן 15 החודש. אחרי עלייה של כ-26% מאז תחילת השנה, ירד המדד בכ-2% - ירידה חודשית ראשונה מזה ארבעה חודשים. היום הוא מאבד עוד 1.8%. ברקע לירידה הזו נמצאת מניית אפריקה, שאיבדה עד היום כ-16% אחרי זינוק של עשרות אחוזים מתחילת השנה, וממשיכה לרדת גם היום ב-2.6% במחזור השני בהיקפו - כ-44 מיליון שקל. מלבד התיקון במניה, שנראה טבעי אחרי מסע עליות ממושך וחד, אפריקה סובלת מירידה של כ-20% במחירן של מניות אפי פיתוח - החברה שמרכזת את נכסיה ברוסיה ושהונפקה בתחילת החודש בבורסה בלונדון. אפי עולה היום בלונדון בכ-1%.

בבנקים המגמה הפוכה: לאחר שדרכו במקום במשך יותר משנה - החודש האחרון היה חיובי עבור מניות הבנקים, עם עלייה של כ-11% במניות לאומי ועלייה של כ-5% במניות בנק הפועלים.

עם זאת, היום יורדת מניית הפועלים ב-1.4% ולאומי נסוגה ב-0.8%. בנק הפועלים דיווח אתמול על עלייה של 11.5% ברווח הנקי שלו, למרות פעילות נטולת קרנות נאמנות; בנק לאומי ידווח על תוצאותיו מחר.

עוד בפיננסים - עלייה ברווחיות מתחום הביטוח והכנסה חד פעמית ענקית הקפיצו את הרווח של מגדל ל-640 מיליון שקל ברבעון הראשון. המניה עולה ב-2.4%.

הראל נסוגה ב-1.8% למרות שדיווחה על שיפור בתוצאותיה ברבעון הראשון. הראל פיגרה עד כה באופן משמעותי אחר מדד המעו"ף שאליו היא משתייכת, עם עלייה של כ-3% בלבד מתחילת השנה. המניה סובלת, בין היתר, מהתפוצצות פרשיית מעילת הכספים של גיא ויסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully