וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביגדור קלנר- יו"ר פולאר - במעצר בית

נתן שבע וארנון בן יאיר

30.5.2007 / 15:10

על פי החשד חברו יחד קלנר ואיש העסקים קובי בן גור, שנחקר גם בפרשות השחיתות ברשות המסים, במטרה למכור ני"ע של חברות

אביגדור קלנר, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון פולאר השקעות, נחקר אתמול במשטרה שוב - ותחת אזהרה בקשר לשימוש במידע פנים. קלנר שיתף פעולה עם החוקרים וענה על כל שאלותיהם, לפי לשון ההודעה שהוציאה פולאר לבורסה. קלנר שוחרר בתנאים מגבילים, אשר בין היתר מונעים ממנו להגיע למשרדי החברה במשך 21 יום. קלנר שוחרר למעצר בית של 10 ימים לבקשת המשטרה.

לפי בקשה שהוגשה לבית המשפט ממפלג לחקריות ועבירות כלכליות ביאח"ה נאספו ראיות המלמדות על חשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים בידי איש פנים, שימוש במידע פנים שמקורו באיש פנים, בתרמית בקשר לני"ע ועבירות נוספות.

מהבקשה למעצר בתנאים מיוחדים (מעצר בית) שהגישה המשטרה לבית המשפט, עולה כי על פי החשד חברו יחד קלנר ואיש העסקים קובי בן גור, מקורבו של קלנר (ושנחקר גם בפרשות השחיתות ברשות המסים), במטרה למכור ני"ע של חברות שבהן כהן קלנר כאיש פנים של חברות בארץ ובחו"ל. הרכישה והמכירה של ניה"ע נעשתה על ידי קובי בן גור, על פי הנחיות שקיבל מקלנר. מידע זה טרם היה בידי הציבור במועד ביצוע הפעולות. על פי החשד, חלקו ביניהם השניים את פירות ההשקעה בני"ע שנרכשו על בסיס מידע פנים.

מדובר במידע פנים לגבי חברות שנסחרות בבורסה בתל אביב ובבורסת ה-AIM בלונדון. כמו כן, עולה חשד שקלנר, בן גור או שניהם ביצעו פעולות שיש בהן כדי תרמית בקשר לני"ע, קבלת דבר במרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

על פי בקשת המשטרה, ובהסכמת קלנר, הוא שוחרר ל-10 ימי מעצר בית ונאסר עליו ליצור קשר עם גורם כלשהו שלא באישור היחידה החוקרת. על קלנר הוטל צו איסור יציאה מהארץ ודרכונו הופקד במשטרה למשך 6 חודשים.

בחודש ינואר נחקר קלנר במשטרה וההערכות היו אז כי החקירה היתה קשורה לפרשת השחיתות לכאורה ברשות המסים. קלנר שוחרר אז ללא מגבלות כלשהן, למעט איסור על יצירת קשר עם אנשים הקשורים לחקירה. ייתכן כי החקירה האחרונה היא הסתעפות של פרשייה זו.

בינואר השנה התפוצצה פרשת רשות המסים, שבמרכזה עומדים חשדות נגד מנהל הרשות, ג'קי מצא (שהתפטר מאז), וקודמו, איתן רוב, בדבר לקיחת שוחד מאנשי עסקים. זאת, בתמורה לכך שהאחרונים ישלטו במינויים ברשות. בפרשיה זו נחקר גם רו"ח קובי בן גור מקורבו של קלנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully