וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכינים גופכם לקיץ? יותר זול בברזיל

סוכנויות הידיעות

30.5.2007 / 12:48

האמריקאים והאירופים נוהרים לברזיל לשם הניתוחים הפלסטיים. הניתוחים בברזיל זולים פי שלושה ממחיריהם בארה"ב

האמריקאים והאירופים נוהרים לברזיל וזה לא בשביל הנוף - הם נוסעים בשביל הניתוחים הפלסטיים, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

לברזילאים יש ניסיון רב בתחום, אחרי הכל, איבו פיטנגי - המנתח הפלסטי שהמציא את "הרמת הישבן הברזילאית" והוא אחד מאבות המקצוע - מגיע מברזיל.

בשל כך, מטופלים ומטופלות מרחבי אירופה וארה"ב מגיעים לברזיל למתוח קמטים, להדק את הבטן ולהגדיל איברים. בשנת 2006 הגיעו 50 אלף איש לברזיל למטרות טיפולים רפואיים - זינוק של 65% לעומת שנת 2004, לפי משרד התיירות הברזילאי. המשרד מעריך כי מחצית מהם הגיעו כדי לעבור ניתוחים פלסטיים בקליניקות בריו דה ז'נרו, סאו פאולו ופורטלזה.

בשל כך הפכה ברזיל ליעד המבוקש ביותר לניתוחים פלסטיים מחוץ לארה"ב. משרד התיירות הברזילאי מכנה זאת "ליפוטוריזם" - שילוב בין המילה ליפוסאקשן, שאיבת שומן, והמילה תיירות.

עסקת חבילה

הנסיעה לברזיל אינה רק בשל הניסיון הרב של הרופאים המקומיים. אוסבלדו סאודנייה, נשיא אגודת המנתחים הפלסטיים בברזיל, אמר כי חלק ניכר מהמטופלים באים לברזיל לעבור ניתוחים פלסטיים בזול. מתיחת פנים, למשל, עלולה להגיע למחיר של 6,000 דולר בארה"ב, כך לפי האתר של אגודת המנתחים הפלסטיים של ארה"ב (ASAPS). בברזיל, לעומת זאת, ניתוח שכזה עולה 1,900 דולר בממוצע. יתרון נוסף בברזיל הוא המרחק מחברים ובני משפחה חטטנים.

סוכנויות נסיעות רבות מציעות חבילות נסיעה לברזיל באינטרנט, בהן אפשר לשלב את הנסיעה והניתוח עם מסיבות סמבה, טיולים בג'ונגל ושהייה באתרי נופש על החוף. חברת ביונקסוס הברזילאית מציעה אף לשלב ניתוח פלסטי עם מסע ייעוץ לגבי השקעות במדינה.

בברזיל יש גם פחות מטופלים לכל מנתח מאשר בארה"ב: במדינה פועלים 4,100 מנתחים פלסטיים מורשים, לעומת 5,000 בארה"ב - 43,900 מטופלים למנתח, לעומת 59 אלף בארה"ב.

עם זאת, יש אנשים שאינם אוהבים את רעיון הנסיעה לברזיל. וויליאם ווייסמן, קונסול ראשי בקונסוליה של ארה"ב בריו, מזהיר את המעוניינים בניתוח פלסטי בברזיל מפני תוצאות לא רצויות: "למרות שברזיל נראית כמו יעד מושך לעבור בו ניתוח פלסטי, יש לזכור ששני אזרחי ארה"ב מתו בשנת 2005 על שולחן הניתוחים ועוד אזרח נותר צמח בשל סיבוכים בניתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully