וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף המעילה: עלייה של 60% ברווחי הראל

אתי אפלוו

30.5.2007 / 13:05

הרווחים מפעילות עסקית ברבעון הסתכמו ב-174 מיליון שקל. נזקי המעילה מוערכים על ידי החברה ב-111 מיליון שקל וכלולים בדו"ח

קבוצת הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, מציגה בסוף הרבעון הראשון רווח נקי של 381 מיליון שקל. רווח זה כולל רווח חד פעמי בגובה 207 מיליון שקל שנוצר מביטול ההפרשה לסיכונים מיוחדים, על פי הוראות המפקח על הביטוח. בניכוי השפעת רווח זה, נותר הרווח מפעילותה העסקית של הראל 174 מיליון שקל - עלייה של 60% לעומת הרבעון המקביל.

באפריל האחרון, לאחר תום הרבעון הראשון, התפוצצה פרשת המעילה בבית ההשקעות של הראל, שבוצעה על ידי המשנה למנכ"ל גיא ויסמן. הראל כללה את השפעות המעילה כבר בדו"חות הרבעון הראשון. גובה המעילה מוערך בכ-123 מיליון שקל ונזקיה מוערכים על ידי הראל ב-111 מיליון שקל. הראל מציינת כי על פי חוות דעת משפטית שבידיה, קרוב לוודאי שמבוטחי המשנה יישאו בנזקי המעילה ולכן, השפעת המעילה מופיעה בדו"חות כהפסד בגובה 8.3 מיליון שקל בלבד - סכום אשר מציין את נזקי המעילה בניכוי תגמולי הביטוח שצפויים להתקבל ובניכוי השפעות מס.

הרווח מעסקי הביטוח של הקבוצה עלה ב-18% לעומת הרבעון המקביל ועמד על 196.6 מיליון שקל. העלייה הגדולה ברווח נרשמה בתחום ביטוח החיים. לעומת זאת, בתחום הביטוח הכללי נרשמה יציבות ברווחים.

קרנות פ.י.א הועילו לרבעון

בתחום ביטוח החיים השיגה הראל רווח של 110.9 מיליון שקל, לעומת רווח של 82.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה הגדולה ברווח היא בעיקר בשל גידול של 20.7% ברווחי ההשקעה שעמדו ברבעון זה על 443 מיליון שקל וגידול של כ-6% בהיקף הפרמיות, שעמדו ברבעון זה על 654.4 מיליון שקל. מנגד, גם בהיקף התביעות חלה עלייה של 10.4% ביחס לרבעון.

בתחום הביטוח הכללי סיימה הראל את הרבעון עם רווח של 85.6 מיליון שקל, עלייה קלה ברווח לעומת הרבעון המקביל, כאשר בתחום ביטוחי הבריאות רשמה הראל עלייה, ובתחום ביטוח רכוש אחר, כגון ביטוחי מפעלים ובתי עסק רשמה הראל ירידה, שמיוחסת לשחיקה בשער הדולר ולתחרות בענף. הראל גם הגדילה את ההפסדים מחברת הביטוח שלה ביוון. הגידול בהפסד נבע בין היתר מירידה בהיקף הפרמיות שגבתה הראל ביוון.

לאחר נטרול השפעות המעילה, זינק רווח הקבוצה מפעילות הפיננסים ל-11.8 מיליון שקל ברבעון הנוכחי לעומת 1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הזינוק ברווח נובע בעיקר משכלול הרווח של פעילות קרנות הנאמנות פ.י.א, אותן רכשה הראל בתוצאות הרבעון הנוכחי.

ברבעון הנוכחי רשמו כל חברות הביטוח רווח בשל ביטול הפרשה שהיו מחויבים בה לפי הוראות הפיקוח על הביטוח. כנגד ביטול ההפרשה, נדרשו החברות להגדיל את ההון העצמי שלהן, כך שאצל מרבית חברות הביטוח, למרות שבדו"חות הכספיים נרשם רווח בגלל ביטול ההפרשה, לא היה ניתן לחלק מרווח זה דיווידנד. לעומת זאת, אצל הראל נרשם רווח של 174 מיליון שקל בשל ביטול ההפרשה, ולאחר שעמדה בדרישות הגדלת ההון העצמי, יכולה הראל לחלק דיווידנד מסכום של 16 מיליון שקל מתוך הרווח שנוצר.

גורם נוסף שהשפיע על הרווח של הראל לרבעון זה הוא עלייה של 72% בהוצאות ההנהלה והכלליות שהוציאה ברבעון זה, לסכום של 10.5 מיליון שקל. העלייה בהוצאות נגרמה בעיקר בשל עלייה בהוצאות שכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully