וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדידת הרייטינג באינטרנט תחל בספטמבר

איילה צורף

30.5.2007 / 15:13

כך הודיע איגוד משרדי הפרסום. מספר חברות רוצות להשתתף במכרז, ביניהן TNS טלסקר, נילסן, יפעת בקרת פרסום ומכון שילוב

המכרז למדידת הרייטינג של אתרי האינטרנט הגדולים בישראל יוצא סוף סוף לדרך. את ההחלטה להתחיל למדוד את הרייטינג (התעבורה) באתרי האינטרנט, שנחשפה ב-TheMarker, קיבלו איגוד משרדי הפרסום והוועדה למדרוג כבר לפני שנה וחצי. ואולם מאז ועד היום עברו תנאי המכרז כמה גלגולים ונוסחים עד אשר התגבש למתכונתו הנוכחית וכעת, כאמור, הוא יתפרסם בפעם השנייה. הפעם הראשונה היתה לפני כשנה, אז פירסם האיגוד מסמך הקורא לחברות העוסקות במדידת אתרים להגיש מועמדות לספק את השירות למשרדי הפרסום החברים באיגוד, אך מדובר היה במסמך כללי, לא ממוקד. רק לאחר פרסומו, התברר לאנשי האינטראקטיב באיגוד שהוא אינו עומד בכללים המשפטיים הנדרשים ממכרז.

לכן, הוחלט לגנוז אותו, ולכתוב אחד חדש, שכעת הסתיימה הכנתו. את ההצעות שלהן יוכלו החברות להגיש עד ה-1 ביולי. לדברי מנכ"ל האיגוד, יגאל בראון, הפעלת מערכת המדידה מתוכננת לספטמבר, חודשיים מיום פרסום המכרז. עד כה הביעו כמה חברות את רצונן לקחת חלק במכרז - בין היתר TNS טלסקר, נילסן נט רייטינגס, יפעת בקרת פרסום, מכון שילוב ואבינועם ברוג. בשלב זה לא ידוע האם בסופו של דבר כולם יבחרו להשתתף במכרז.

כפי שפורסם ב-TheMarker עד לפני כמה חודשים היו שני מתנגדים לכינון מערכת מדידה אינטרנטית אחידה: וואלה ו-ynet שהודיעו באופן רשמי כי לא ישתפו פעולה עם מערכת המדידה, ולא יאפשרו לקבל נתונים משרתי האתרים. אך מפרטי המכרז עולה כי דגש מרכזי בו הושם על שילוב טכנולוגיות מדידה שאינן מחייבות שיתוף פעולה מצד האתר הנמדד.

בוואלה כבר הבינו כי מדידת האתר שלהם תתרחש עם או בלי שיתוף פעולה מצידם, וירדו מהעץ הגבוה עליו טיפסו. נציג מטעמם החל להשתתף בישיבות האיגוד בנושא המדידה, וכבר לפני כמה חודשים נשמעו בקרב הנהלת האתר קולות הקוראים לשתף פעולה עם מערכת המדידה שתיבחר. זו תהיה המערכת שתוכיח מה גודלו האמיתי והמדויק של האתר ביחס למתחרים לו, הגדולים שבהם גוגל ו-ynet.

לדברי מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, "וואלה עדיין בודקת את שיתוף הפעולה עם המכרז, וטרם התקבלה החלטה בנוגע להשתתפותנו במדידה. אנו במגעים עם ועדת המדרוג ובהחלט לא שוללים את האפשרות של השתתפות במדידה חיצונית ובלתי תלויה על ידי הגוף שייבחר במכרז".

ב-ynet מחזיקים עדיין בעמדה הרשמית לפיה לא יהיה שיתוף פעולה עם מערכת מדידת רייטינג של האתר. זאת, כחלק בלתי נפרד מהקו הכללי של ידיעות אחרונות והחברות הבנות בקבוצה, לפיו לא ייחשפו פרטים רשמיים הקשורים ברמות התעבורה, היקפי גליונות מודפסים, או כל מידע אחר הקשור בעניין. ואולם מתחת לפני השטח מתחילה לחלחל גם שם התחושה שלא ניתן יהיה להחרים לחלוטין את המערכת, ולו בשל הסיבה הפשוטה שהנתונים השוואתיים מול אתרים אחרים יופצו עם שיתוף פעולה מצד ynet או בלעדיו. לא התקבלה תגובת ynet לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully