וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש חברות ישראליות חדשות בוול סטריט

שירלי יום-טוב

31.5.2007 / 2:34

בתוך כמה שבועות קווארק ביוטק, וולטייר ואקטימייז יוצאות להנפקה

לפחות שלוש הנפקות של חברות טכנולוגיה וביוטכנולוגיה ישראליות בוול סטריט עתידות להיכנס להילוך גבוה בשבועות הקרובים; מדובר בחברות וולטייר (Voltaire), קווארק ביוטק (Ouark Biotech) ואקטימייז (Actimize) - כך נודע ל-TheMarker.

קווארק ביוטק מנס ציונה, המוכרת גם כ-QBI, צפויה לצאת לרוד-שואו (פגישות עם משקיעים פוטנציאלים) תוך שבועיים-שלושה. עד כה פירסמה קווארק שלוש טיוטות תשקיף לקראת ההנפקה - אך עדיין לא חשפה פרטים לגבי היקף הגיוס והשווי שלפיו החברה מבקשת להנפיק.

ל-TheMarker נודע כי קווארק ביוטק תבקש לגייס 50-60 מיליון דולר - כך שתונפק לפי שווי שוק של כרבע מיליארד דולר אחרי הכסף (כולל ההון שיגויס). את ההנפקה יובילו בתי ההשקעות ג'יי.פי.מורגן, בנק אוף אמריקה, CIBC ואנטרברג. סימול החברה יהיה QURK.

קווארק ביוטק מפתחת תרופות המבוססות על חומר תורשתי (גנים). התרופה הידועה ביותר שלה היא 14-RTP801i לטיפול בעיוורון הנוצר מניוון הקשור בהזדקנות. לדברי החברה, מדובר בגורם המוביל בהיווצרות עיוורון בעולם המפותח, שפוגע ביותר מ-15 מיליון אמריקאים מעל גיל 50.

תרופה זו נמצאת כעת בעיצומם של השלב הראשון וחלקו הראשון של השלב השני בניסוי הקליני - שלבים הצפויים להסתיים במחצית השנייה של 2007. בספטמבר 2006 רכשה ענקית התרופות האמריקאית פייזר את הזכויות הבלעדיות על התרופה. פייזר כבר שילמה לקווארק 25.2 מיליון דולר ועשויה לשלם לחברה עד 299 מיליון דולר נוספים, אם יושלם פיתוח המוצר ויתקבלו האישורים לשווקו בעולם. פייזר גם מחויבת לשלם לקווארק תמלוגים בגין מכירות המוצר בהיקף של עד 309 מיליון דולר, בהתאם לאבני דרך שנקבעו מראש.

האורקל של קווארק

מוצר נוסף של החברה, הנמצא בשלב הראשון של הניסוי הקליני, הוא 5-AKIi המיועד לטיפול בחוסר תפקוד של הכליות בעת ניתוחי לב. ניסוי זה אמור להסתיים במחצית השנייה של 2007. מוצרים אחרים הנמצאים בפיתוח הם 11-AHLi לטיפול באובדן שמיעה חמור ו-1-CTPi לטיפול במחלות כרוניות של חסימת ריאות.

תוצאות החברה ברבעון הראשון מעידות על הכנסות של 14.5 מיליון דולר, לעומת הכנסות זניחות ברבעון המקביל. הרווח התפעולי היה 7.2 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 6.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-7.5 מיליון דולר לעומת הפסד של 6.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בקופת החברה היו 27 מיליון דולר בסוף הרבעון.

את קווארק ייסד ב-93' ד"ר דניאל צור, המכהן כמנכ"ל, נשיא ודירקטור. ירון גרמזי משמש סמנכ"ל הכספים, רמי סקליטר סמנכ"ל תפעול, ושי ארליך ואילנה פיינשטיין הם סמנכ"ל הפיתוח והמדענית הראשית, בהתאמה.

קווארק התפרסמה בעבר בזכות המשקיע הגדול שלה לארי אליסון, המייסד והנשיא של חברת התוכנה האמריקאית אורקל. אליסון מחזיק, באמצעות קרן ההשקעות שלו טאקו ונצ'רס, ב-43.4% ממניות קווארק, ומיוצג בדירקטוריון בידי היו"ר פיליפ סימון והדירקטור סטיבן פינק. השניים מנהלים את חברת ההשקעות של אליסון - לורנס אינווסטמנטס. בעלי עניין נוספים בחברה הם קרן טראנס-סאיינס מיפאן (9.7%) וחברת ההשקעות אסוקה (7.7%), גם היא יפאנית.

צור מחזיק ב-13.3% מהחברה - כ-5 מיליון מניות שצפויות להפוך אותו לאיש עשיר לאחר ההנפקה. לא ניתן עדיין לחשב מה יהיה שווי המניות שבידי צור מכיוון שלא ידוע מה יהיה חלקו בחברה לאחר ההנפקה.

וולטייר - הנפקה חמה

גם ההנפקה של חברת וולטייר מתקדמת, ותוך כשלושה שבועות צפויה להתפרסם טיוטת תשקיף ראשונה. נודע כי החברה תבקש לגייס עד 100 מיליון דולר לפי שווי שוק של 400 מיליון דולר אחרי הכסף. החתמים בהנפקה הם מריל לינץ' וג'יי.פי.מורגן.

וולטייר נוסדה ב-97' על ידי אמיר פרשר וארז דיאמנט. החברה מפתחת פתרונות תקשורת למרכזי נתונים בתחומי האינפיניבנד - טכנולוגיה הקושרת בין שרתים, פתרונות אחסון ורכיבי רשת תקשורת. מטרת הטכנולוגיה להקל על "צווארי בקבוק" הנוצרים כתוצאה מהעברת קבצים כבדים ברשת, למשל קובצי וידיאו.

מדובר בתחום חם מאוד בעמק הסיליקון ובוול סטריט - כבר לפני שנתיים רכשה סיסקו, יצרנית ציוד הרשתות הגדולה בעולם, את חברת טופספין, שהתחרתה בוולטייר, תמורת 250 מיליון דולר. חברה ישראלית נוספת שפועלת בתחום, מלנוקס, הונפקה בנאסד"ק בפברואר לפי שווי של חצי מיליארד דולר. הנתונים הפיננסיים של מלנוקס העידו על צמיחה של 15.4% בהכנסות לרמה של 48.5 מיליון דולר בשנה שעברה.

הערכות בשוק מדברות על כך שוולטייר צפויה לדווח על הכנסות של כ-50 מיליון דולר השנה. ב-2006 הסתכמו הכנסות החברה ב-20-30 מיליון דולר.

אקטימייז - בקרוב התשקיף

גם מכיוונה של אקטימייז, המתמחה בפיתוח פתרונות לניהול סיכונים תפעוליים, צפויה להתפרסם טיוטת תשקיף בשבועות הקרובים. נודע כי אקטימייז תנסה לגייס כ-70 מיליון דולר לפי שווי של כ-300 מיליון דולר "אחרי הכסף". החתמים בהנפקה הם סיטיגרופ וליהמן ברדרס.

החברה זכתה לפני כשנה במקום הראשון בתחרות 50 Israel Technology Fast של פירמת הייעוץ דלויט ברייטמן אלמגור. ההערכה היא שמכירותיה בשנה החולפת הסתכמו בעשרות מיליוני דולרים.

את אקטימייז הקימו ב-99' היזמים דויד סוסנה המשמש מנכ"ל החברה, דיויד גוברין מנהל הפעילות הישראלית, בועז פאר מנהל טכנולוגיה ראשי, וגיא גרינברג. החברה מעסיקה כ-200 עובדים. עד כה גייסה אקטימייז 24 מיליון דולר מהקרנות כרמל ונצ'רס, FT ונצ'רס, גיזה וורטקס.

מקווארק ביוטק, אקטימייז ומוולטייר לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully