וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפדפן Netscape החדש תומך בעברית "לוגית"

עידו אמין

4.9.2001 / 16:02

התמיכה בעברית תקנית מאפשרת בניית תכנים איכותיים יותר מבחינה עיצובית בעברית, ובנוסף, מפשטת בצורה משמעותית את המשימה של בניית אתרים בעברית

הגרסה החדשה של דפדפן האינטרנט נטסקייפ 6.1, הזמינה להורדה באתר נטסקייפ, כוללת תמיכה בעברית תקנית (לוגית) עבור הצפייה באתרי אינטרנט ושימוש בדואר אלקטרוני. התמיכה קיימת בגרסאות חלונות, מקינטוש1 ולינוקס של הדפדפן.

הגרסה הזו התאפשרה בעקבות יוזמה של איגוד האינטרנט הישראלי משנת 1998, להקנות יכולת תמיכה בעברית לוגית לנטסקייפ, וכך להקל על מפתחי אתרים בעברית. עד כה העדיפו מפתחי אתרים רבים לפתח אתרים בעברית "ויזואלית" ("הפוכה"), על מנת להבטיח את קריאותם בכל פלטפורמה.

היוזמה החלה בשנת 1998 בחיפוש אחר מתנדבים, אולם בהמשך נודע לאיגוד כי חברת IBM מפתחת ממילא תמיכה עברית לנטסקייפ כפיתרון לשימושי אינטרנט בסביבת הלינוקס. לבקשת איגוד האינטרנט, ניאותה חברת IBM להשלים את פיתוח התמיכה בעברית גם לסביבת הדואר של נטסקייפ ולא רק לדפדפן.

הפרויקט יצא לדרכו לאחר שחברת מיקרוסופט בירכה על הצעד. עלות הפרויקט, שמומן על ידי איגוד האינטרנט הישראלי, היתה 30 אלף דולר. פיתוח התמיכה בעברית הושלם עוד לפני קרוב לשנה, אך יציאת הגרסה הנוכחית של נטסקייפ (6.1) התעכבה בגלל סיבות אחרות שאינן קשורות לטיפול בעברית.

התמיכה בעברית תקנית מאפשרת בניית תכנים איכותיים יותר מבחינה עיצובית בעברית, ובנוסף, מפשטת בצורה משמעותית את המשימה של בניית אתרים בעברית. למעשה, כל משתמש בתוכנת עיבוד תמליל מודרנית יכול ליצור דף HTML בצורה סטנדרטית ללא המגבלות הקיימות בעברית "ויזואלית", המחייבות שימוש בתוכנת המרה והתמודדות עם קוד מקור "לא קריא". מעבר לכך, ניתן יהיה להעביר דואר אלקטרוני בעברית בין משתמשי שני הדפדפנים בתצוגה נכונה.

איגוד האינטרנט הביע תקוותו כי קיומה של תמיכה עברית תקנית לשני הדפדפנים ובמירב מערכות ההפעלה, יקדם מעתה במידה משמעותית את תחום הקמת אתרי אינטרנט בישראל וניהולם לטובת המשתמשים. שאולה הייטנר, חברת הנהלת איגוד האינטרנט ומיוזמי הפרויקט, אומרת: "מותה של העברית הויזואלית הוא תהליך שיקרה".

לדברי הייטנר, למרות באגים שצצו בגרסה הסופית, בעיקר לסביבת המאק, התמיכה בעברית בנטסקייפ 6.1 מאפשרת היום, לכל משתמש בארץ ובעולם, בכל מערכת הפעלה, להשתמש בעברית לוגית הן בגלישה והן במשלוח דואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully