וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמי הנדידה בסלולר - לקראת התייקרות

ערן גבאי

31.5.2007 / 14:13

חברות הסלולר האירופיות לוחצות על חברות הסלולר הישראליות להעלות את תעריפי הנדידה

האם נשלם יותר על שיחות סלולר באירופה בחופשת הקיץ? ל-TheMarker נודע כי באחרונה דרשו כמה מחברות הסלולר האירופיות מסלקום ופרטנר להעלות את תעריפי הנדידה עמן. בנוסף, כמה מהחברות האירופיות העבירו לחברות הסלולר בישראל דרישה לחתום על חוזי נדידה ל-3 חודשים בלבד. בחברות הסלולר הישראליות מסרבים לומר אם יסכימו לספוג חלק מהעלאות המחירים הצפויות בשיחות מחו"ל או את חלקן.

כאשר מנוי סלולר ישראלי משוחח בחו"ל במכשיר הסלולר הוא כפוף להסכם נדידה הקיים בין חברת הסלולר שלו לחברה שהוא עושה שימוש ברשת שלה. בדרך כלל הסכמי הנדידה הם הסכמים לטווח ארוך - למשך שנים.

בחברות הסלולר בישראל מודים כי החלו להגיע אליהן פניות להעלאת מחירי הנדידה. זאת, בעקבות החלטת הנציבות האירופית להפחית את דמי הנדידה בתוך אירופה - ולכן הצורך של 70 החברות האירופיות לפצות עצמן על אובדן הכנסות גדול.

הוזלות רק בין מדינות האיחוד

עם זאת, בחברות הסלולר בישראל מעריכים כי לא תהיה ללחצים אלה השפעה דרמטית על מחירי השיחות מאירופה לישראל כבר בקיץ הקרוב. בכוונתן להמשיך להציע ללקוחות להשתמש בשירותים שמוזילים את מחירי הנדידה לחו"ל בשיעור של עד 70% - דוגמת שירות CallBack, הופך את השיחה מחו"ל לכזו היוצאת מישראל והזולה בהרבה.

עוד אומרים בחברות הסלולר בישראל כי עד כה כבר העלו כמה מפעילים את מחירי הנדידה מול ישראל. ואולם, הוסיפו בחברות הישראליות, כל עוד ההעלאה אינה הופכת לאסטרטגיה של כלל חברות הסלולר באירופה, ניתן לתמרן באופן מושכל בכל יעד בין חברות שהעלו מחירים לבין אלה שלא.

גם במשרד התקשורת צופים בחשש במתרחש. במשרד חוששים שההחלטה בעניין עלות דמי הנדידה באירופה תגרור העלאת מחירים גבוהה של חברות הסלולר האירופיות לחברות הסלולר הישראליות. זו גם הסיבה לכך שהמשרד ביקש מהקהילה האירופית לצרף את ישראל להסדר החדש בתוך אירופה. ואולם, הבקשה עדיין לא נענתה.

בסוף השבוע החליטו חברי הפרלמנט של האיחוד האירופי לקצץ ולהגביל את דמי הנדידה למשתמשי הסלולר בין מדינות האיחוד. ההחלטה תוזיל בעשרות אחוזים את התשלום לשימוש בטלפון הסלולרי במעבר בין המדינות האלה. את הפיצוי, כאמור, מבקשות החברות האירופיות לגבות מהמדינות שמחוץ לאירופה, בעיקר מהמדינות הקטנות שכוח המיקוח שלהן אינו רב. שוק שיחות הנדידה בישראל נאמד ב-800 מיליון שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully