וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עישון במקום ציבורי? 1,000 שקל קנס

צבי זרחיה

31.5.2007 / 7:50

לרגל יום ללא עישון הועלתה הצעת חוק להגדלת הקנסות על עישון במקומות ציבורים. בעל עסק שלא אסר על עישון ייקנס ב- 5,000 שקל

הקנסות על מעשנים בניגוד לחוק במקומות ציבוריים יוגדלו בשיעור ניכר והם ינועו בין 1,000 ל-5,000 שקל לעומת 310-630 שקל כיום - כך עולה מהצעת חוק שהגישו הח"כים גלעד ארדן (ליכוד) ויואל חסון (קדימה), שנדונה אתמול בועדת הכלכלה. בישיבת הוועדה הקרובה היא צפויה לאשר את ההצעה, לקראת הצבעות בקריאה השנייה והשלישית. הוועדה דנה אתמול בהצעת החוק לציון היום הבינלאומי ללא עישון שחל היום.

אתמול אישרה הוועדה כמה סעיפים בהצעת החוק, לפיהם על המעשן במקום ציבורי בניגוד לחוק יוטל קנס של 1,000 שקל. כמו כן, יוטל קנס של 5,000 שקל על בעל עסק שלא פנה למעשן בבקשה שיחדול ולא הזמין פקח עירוני שיכתוב דו"ח למעשן. על בעל עסק שיציב מאפרה במקום ציבורי שבו נאסר העישון - יוטל קנס של 1,290 שקל.

כיום, על המעשנים במקום ציבורי שבו מוצב שלט האוסר על כך מוטל קנס של 310 שקל. בעל עסק שמחויב להציב שלט האוסר לעשן ולא הציב יחויב ב-630 שקל.

ההצעה תשפר את האכיפה"

ארדן אמר כי זכותו של הרוב הלא מעשן לשמור על בריאותו ולהגביל את העישון במקומות ציבוריים. הצעת החוק לא משנה את האיסור לעשן במקומות ציבוריים אלא משפרת את האכיפה.

פיני קבלו, סמנכ"ל מרכז השלטון המקומי, אמר כי לרשויות לא תהיה אפשרות לתת מענה לדרישות החוק כל עוד לא תתוקצב העסקת פקחים נוספים. "תמיד השלטון המקומי הוא החוליה החלשה. על משרד הפנים ומשרד האוצר להקצות תקנים וכסף ליישום החוק שאנו מברכים עליו. הרשויות נמצאות בתוכניות הבראה והכי קל להשליך עליהם את האכיפה. לרשויות המקומיות אין את הכוח ליישם את החוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully