וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאב: בידי האוצר כוח גדול מדי

עמירם כהן

31.5.2007 / 2:34

מנכ"ל משרד האוצר סבור כי זו טעות שיש לתקן: "האוצר צריך להתמקד בהנעת הרפורמות במשק והתנעת המשק במישור המאקרו"

"בשנים האחרונות ריכז משרד אוצר בידיו כוח גדול מדי, וזו טעות שיש לתקן; יש לבזר את מוקדי הכוח שנצבר באוצר ולהעניק יותר סמכויות בתחום המיקרו למשרדים אחרים ולשלטון המקומי, ולאפשר בכך לאוצר להתמקד במה שהוא צריך להתמקד: הנעת הרפורמות במשק והתנעת המשק במישור המאקרו" - כך אמר אתמול מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, בוועידת ראש הממשלה לשלטון מקומי בתל אביב.

"באחרונה חלה התבגרות במערכות השלטון המקומי, ונוצרו דפוסי ניהול מתקדמים ברשויות", הוסיף אריאב. "המדינה תעודד את הרשויות לשלב בפרויקטים הכלכליים שלהן את המגזר העסקי באמצעות שותפויות".

בהתייחסו להוצאה הממשלתית אמר אריאב: "ב-2006 גדלה ההוצאה הממשלתית ב-3%, אך ב-2007 אנחנו מתכוונים לחזור למסלול הוצאה של 1.7%, וכך גם בתקציב 2008 שיש בו הרבה הוצאות חדשות שיסתכמו בעשרות מיליארדי שקלים, אבל נעמוד ביעדי התקציב".

בנימין נתניהו, לשעבר ראש הממשלה ושר האוצר, יצא בהתקפה חריפה על מינהל מקרקעי ישראל. בדברים שנשא בוועידה אמר נתניהו: "מינהל מקרקעי ישראל וועדות התכנון חונקות שליש מפוטנציאל הגידול בתל"ג של ישראל. הקמנו לנו פה דינוזאור חוסם יוזמות לפיתוח ובנייה. 93% מקרקעות המדינה מוחזקים בידי מונופול ממשלתי, ומרבית אזרחי המדינה הם במעמד של אריסים. אזרחי ישראל הם לא בעלי הקרקע, הם חוכרים את הקרקע מהמונופול הזה. כשנכנסתי לתפקיד שר האוצר, ביקשתי משרון לקבל אחריות על המינהל כדי לבצע בו רפורמות. שרון אמר לי: 'אתה יכול לקבל מה שאתה רוצה - את זה לא תקבל'".

נתניהו אמר כי במסגרת הרפורמה שהוא יוזם, יזכו מיליון אזרחים לקבל בעלות מלאה על דירותיהם ויחדלו להיות אריסים של המדינה. לגבי ועדות התכנון, אמר נתניהו כי אין שום צורך בוועדות מקומיות, מחוזיות וועדה ארצית, וכי הכפילות הזו תבוטל. כמו כן ייקבע זמן מרבי לאישור תוכניות, דיוני הוועדות ייפתחו לציבור, והוועדות יחויבו להתכנס מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully