וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים הגיש תלונה לממונה על ההגבלים העסקיים נגד ממ"ן

אמיר הלמר

4.9.2001 / 16:27

הארגון טוען שממ"ן והחברה הבת לוגיסטיקר מנצלות לרעה את מעמדן המונופוליסטי ומספקות שירותי שילוח ועמילות ללקוחותיהן; מנכ"ל ממ"ן דוחה את הטענות

ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, המאגד 56 חברות העוסקות בשילוח בינלאומי ועמילות מכס, הגיש אתמול (3 ספטמבר 2001) תלונה לממונה על ההגבלים העסקיים על ניצול לרעה של המעמד והכוח המונופוליסטי של חברת ממ"ן מסופי מטען וניטול בע"מ והחברה הבת שלה - לוגיסטיקר.

בתלונה, שהוגשה על ידי היועץ המשפטי של הארגון, עו"ד שמואל גרוסמן, קובל הארגון על כך שקבוצת ממ"ן, כבעלת המונופול והבלעדיות בכל הקשור לטיפול במטענים בנמל התעופה בן גוריון, מנצלת את התלות של היצואנים והיבואנים בשירותיה ומשכנעת אותם לרכוש ממנה שירותים נוספים למטענים, בהמשך לשירותי מסוף המטענים בנתב"ג, כגון שירותי שילוח בינלאומי, עמילות מכס ועוד. "לשם כך מנצלת קבוצת ממ"ן לרעה את המידע העסקי הבלעדי המצוי בידיה כמפעילה יחידה של מסוף המטענים, וכמי שנכנסה בנעלי מדינת ישראל בניהול מערך המטענים האוויריים של המדינה", טוען ארגון התאגידים בתלונתו.

מהתלונה עולה עוד שכבר לפני כשנה התריע יו"ר הארגון, אמיר שני, על כך שקבוצת ממ"ן מצהירה שבכוונתה להסיר מעליה את החובות והמגבלות המוטלות עליה כחברה מונופוליסטית לניטול מטענים בנמל התעופה.

עו"ד גרוסמן מציין בתלונה לממונה על ההגבלים העסקיים שכוחה העצום של קבוצת ממן כמפעילה יחידה של מסוף המטענים, יגרום לכך שהיבואנים והיצואנים ייאלצו להזמין מקבוצת ממן שירותים נוספים, מתוך חשש כי אם לא יעשו כן, ייפגע האופן בו יטופלו מטעניהם בנמל התעופה; ולהיפך - הזמנת שירותים נוספים למטענים, מאותה קבוצת ממ"ן, תגרום לכך שהטיפול בהם בנמל התעופה יועדף.

"תלותו של הלקוח בקבוצת ממ"ן מעוותת לחלוטין את שיקול דעתו אם להמשיך ולהיזקק לשירותיה המקצועיים של חברת השילוח שהוא קשור איתה, ותלות זו עלולה לגרום לו להזמין את השירותים הנוספים מקבוצת ממן רק על מנת שלא ייפגע הטיפול בו בנמל התעופה", טוען עו"ד גרוסמן.

ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מבקש כי הממונה על ההגבלים העסקיים יעשה שימוש בסמכותו החוקית ויורה לקבוצת ממ"ן להימנע מלהציע ללקוחותיה שירותי שילוח בינלאומי ושירותים נוספים למטענים, כל עוד היא מחזיקה בבלעדיות בכל הקשור לטיפול במטענים בנמל התעופה.

בתגובה דחה מנכ"ל חברת ממ"ן, אלי דלל, את טענות הארגון. דלל אמר כי "חברת לוגיסטיקר, שהינה חברה בת של ממ"ן ועוסקת בתחום הלוגיסטיקה, שהינו תחום תחרותי, אינה נותנת שירותי שילוח ועמילות מכס ללקוחותיה אלא רוכשת שירותים אלו עבורם מחברת שילוח מוכרת החברה בארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully