וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלכות מיזוג HP-קומפאק על ישראל: קבוצת המחקר מטה גרופ מעריכה כי יפוטרו עד 100 עובדים בארץ

עפרה שלו

4.9.2001 / 14:08

המיזוג צפוי ליצור את הגוף הגדול בישראל בתחום המחשוב עם מחזור מכירות גדול מ-550 מיליון דולר; יתחרו ב-IBM ישראל, בנס טכנולוגיות ובמטריקס מקבוצת פורמולה

כ-100 עובדים יפוטרו בישראל כתוצאה מהמיזוג בין ענקיות החומרה HP (היולט פאקרד) וחברת המחשבים קומפאק (סימול CPQ) - כך העריכה היום חברת המחקר מטה גרופ. קומפאק ישראל מעסיקה כיום כ-450 עובדים ומצבת העובדים של HP ישראל נאמדת בכ-200.

היום נודע כי HP, יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם, תרכוש את היריבה קומפאק תמורת 25 מיליארד דולר במניות - מחיר הכולל פרמיה של כ-19% מעל מחירה של קומפאק. המיזוג ייצור חברה בעלת הכנסות של כ-87.4 מיליארד דולר.

אהוד גרף, מנכ"ל HP ישראל, אמר ל-TheMarker.com כי אינו מעוניין להרחיב לגבי פיטורי עובדים בארץ. HP ישראל מעסיקה 200 עובדים. ל-HP יש גם פעילות פיתוח בישראל: אחת המעבדות של HP Labs, חטיבת הפיתוח של HP המעסיקה 800 איש ב-6 ערים ברחבי העולם, ממוקמת בחיפה. ל-HP ישראל רשת שיווק ענפה של שותפים עסקיים, הכוללת 1,800 משווקים ו-8,000 טכנאים מורשים ע"י HP.

לדברי גדעון לופז, מנהל מחלקת המחקר ב-IDC ישראל, המיזוג שבין קומפאק לבין HP צפוי ליצור את הגוף הגדול בישראל בתחום המחשוב, עם מחזור מכירות של יותר מ-550 מיליון דולר (נתוני שנת 2000). מחזור המכירות הנוכחי של HP ישראל עומד על 200 מיליון דולר. בנוסף, HP הופכת באמצעות המיזוג למתחרה ישירה של IBM ישראל, של נס טכנולוגיות ושל מטריקס (מקבוצת פורמולה) בתחום אספקת שירותי מחשוב. HP אף צפויה לעבור לעמדת מובילות בישראל בתחום מכירות המחשבים האישיים ולהתמודד גם בתחום זה מול IBM.

מטה גרופ צופה כי החברה המאוחדת תקצץ בהוצאותיה, לנוכח העובדה כי לשתי החברות כמה קווי ייצור חופפים, כגון מחשבים אישיים ושרתים בעלות גבוהה. להערכתה, צמצום שוק ה-PC בישראל לשני כוחות - קומפאק-HP ו-IBM - יגביר את הרווחיות של שני הגופים ויגדיל את הלחץ על שאר יצרני ה-PC. "מערך המשווקים המשותף של החברה המאוחדת בישראל הוא מסורבל מדי, ולכן יהיה צמצום במספר המשווקים - מהלך שיגרור תגובת שרשרת, שתוביל להיעלמותם של המשווקים הקטנים", נכתב בדו"ח.

גרף לא פירט לגבי תוכנית קיצוץ עלויות, אך אמר כי כמו HP העולמית, הוא מעריך כי HP ישראל תשאף לחזק את מעמדה התחרותי.

לופז צופה שהמיזוג בישראל עלול להיתקל בקשיים בשל התרבות הארגונית השונה והיעדר דרגות היררכיות מקבילות בשתי הנציגויות המקומיות: קומפאק ישראל הוא ארגון גדול יותר, הכולל מבנה מפותח ודרגים גבוהים מאלה של נציגות המכירות המקומית של HP. בשל פערים אלה במבנה הארגוני של הנציגויות המקומיות, יש לצפות שנציגות HP תעבור למעשה תהליך של אינטגרציה לתוך קומפאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully