וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית "אנרג'י" נקנסה בשל תיאום מחירים

ענת רואה

31.5.2007 / 9:24

הקנס בסך 200 אלף שקל. מנהליה לשעבר של חברת פארמה גרין הורשעו בעבירה של ניסיון לערוך הסדר כובל עם מתחריהם

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר אתמול 3 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 100 אלף שקל על מנהליה לשעבר של חברת פארמה גרין - אהוד פוזיס ומרדכי כהן - שהורשעו בעבירה של ניסיון לערוך הסדר כובל בשנים 2001-2002 לתיאום והעלאת מחירי חטיפי הגרנולה והדגנים אנרג'י, קורני וצ'ואי, הידועים כחטיפי בריאות. בנוסף, על החברה נגזר קנס בגובה 200 אלף שקל.

בהכרעת הדין שניתנה לפני כשלושה חודשים קבע בית המשפט כי חברת פארמה גרין, משווקת המותג אנרג'י ומנהליה, ניהלו מגעים עם המתחרה, החברה המאוחדת המשווקת את המותג קורני, כדי לתאם את מחירי החטיפים המשווקים על ידי שתי החברות וכדי להביא להעלאה של רמת המחירים בה נמכר החטיף קורני. ניסיון זה לא עבר לשלבי ביצוע הודות לתלונה שהגישה החברה המאוחדת לרשות ההגבלים העסקיים.

השופט משה רביד עמד בגזר הדין על החומרה הרבה הנודעת לעבירות הגבלים עסקיים בכלל, ועבירות תיאום מחירים בפרט. לדבריו, "מתחייב מסר ברור של הוקעת ביצוע עבירות על חוק ההגבלים העסקיים בדרך של הותרת קלון הפליליות על מבצען".

השופט דחה את בקשת הנאשמים לבטל את הרשעתם, תוך שהוא מציין כי בשונה מגנב הגונב רכוש כדי לספק לעצמו צרכי מחיה בסיסיים, עברייני הצווארון הלבן טורחים להאדיר ממון שכבר מצוי בידם, ותאוותם לבצע אינה יודעת שובע, לכן חשוב שידעו כי הם צפויים להרשעה ולקלון המתלווה אליה.

בית המשפט ציין כי במקרה זה ניסיון הנאשמים לעריכת הסדר כובל לא יצא אל הפועל ובכך לא הסב נזק ממשי לציבור, ובהתחשב בעובדה זו החליט להקל בעונשם של הנאשמים.

הרשות יוצגה על ידי עורכי הדין דוד גדעוני, ניבה ברג-לבנת ואבנר פינקלשטיין-כהן והחברה יוצגה על ידי עורכי הדין יוסף בנקל ושמואל גלינקא. פוזיס יוצג על ידי עורכי הדין נבות תל-צור ואילת לשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully