וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסיף עברה לרווח נקי של 34 מ' שקל

אלי שיצר

31.5.2007 / 9:31

מימוש החזקות בחברת הבת בבולגריה הניב רווח הון של כ-38 מ' שקל. התוצאות לא מגלמות עדיין את פוטנציאל ההשבחה של גאידמק

חברת אוסיף, שבשליטת ארקדי גאידמק, מדווחת היום על התוצאות האחרונות שלה, עליהן אחראים בעלי השליטה הקודמים בה, בני משפחת אביב. הרווח הנקי אמנם עלה בצורה משמעותית והסתכם ב-34 מיליון שקל בהשוואה לרווח של כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אולם בניטרול רווח הון של 38 מיליון שקל - שנבע ממימוש החזקות חברת הבת בבולגריה - החברה היתה מציגה הפסד של כ-4 מיליון שקל.

הכנסות החברה צמחו ב-20% ל- 120 מיליון שקל, אולם עלייה זו לא תורגמה לשורת הרווח הגולמי אשר התכווץ ב-40% ל-9 מיליון שקל. בחברה הסבירו את השחיקה ברווחיות למרות הגידול בשורה העליונה בהשפעת מכירת מלאי הדירות בפרויקט ויצמן הכושל לידי חברת מגדל. מכירה זו לא הניבה רווח משמעותי, למעט ביטול הפרשה להפסד של כ-1 מיליון שקל, שנרשמה בעבר בגין הפרויקט.

הרווח הגולמי על בסיס פרופורמה - כולל תוצאות עוגן נדל"ן כאילו אוחדו גם בשנה הקודמת - היה 26 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 23 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההון העצמי של אוסיף עלה ל-380 מיליון שקל לעומת 200 מיליון שקל בסוף שנת 2006, וזאת כתוצאה מהמרת אג"ח למניות בהיקף של כ-85 מיליון שקל, ועקב שיערוך של כ-55 מיליון שקל לנכסי הנדל"ן בחברת הבת עוגן נדל"ן לפי שווי הוגן, בהתאם ליישום התקינה החשבונאית החדשה.

גאידמק הודיע על העסקה לרכישת אוסיף תמורת כ-580 מיליון שקל בתחילת חודש אפריל. העסקה שיקפה לחברה שווי שוק של מיליארד שקל. חברת אוסיף נסחרת כבר ב-25% מעל לשווי שוק זה, לאחר שציבור המשקיעים הזניק את מניית החברה בכ-80% מרגע שהתחילו הפרסומים על רכישת החברה בידי גאידמק.

אם לגאידמק ישנן תוכניות להפוך את אוסיף לחברה בינלאומית בסדר גודל דומה לזה של אפריקה ישראל, כפי שהוא מצהיר - הרי שלמשקיעים מצפה כברת דרך מעניינת, מה גם שבינתיים ההצהרות אינן באות לידי ביטוי בתוצאות הכספיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully