וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות שילש את רווחיו

טל לוי

31.5.2007 / 12:00

הרווחים השוטפים הסתכמו ב-163 מיליון שקל. התשואה על ההון מפעולות רגילות בלבד עלתה ברבעון הראשון ל-13.3%

בנק מזרחי טפחות מדווח הבוקר כי הרוויח ברבעון הראשון של 2007 כ-370 מיליון שקל - פי 7 מאשר ברבעון המקביל. עם זאת, 207 מיליון שקל מתוך הרווח הנקי מגיעים מרווח חד פעמי שרשם הבנק כתוצאה ממכירת פעילות קרנות הנאמנות, וכן ממכירת אחזקת הבנק במניות אקסלנס בסך 214 מיליון שקל - בהתאם למסקנות ועדת בכר.

הרווח של המזרחי טפחות מפעולות רגילות - כלומר ללא הרווח החד פעמי - עלה גם הוא באופן משמעותי (פי 3) ברבעון הראשון של 2007 והסתכם ב-163 מיליון שקל.

הבנק מציג תשואה שנתית של 32.1% על ההון ברבעון הראשון של 2006, לעומת תשואה של 4.6% ברבעון המקביל. התשואה על ההון מפעולות הבנק הרגילות בלבד הסתכמה ברבעון הראשון ב-13.3% לעומת 4.6% ברבעון המקביל.

בסוף פברואר 2007 הודיע המזרחי-טפחות כי הוא מנהל מו"מ למכירת חברת נתיבות לבית ההשקעות אלטשולר שחם. נתיבות היא חברה לניהול קופות גמל המנהלת 1.9 מיליארד שקל, ואשר בנק המזרחי-טפחות מחזיק ב-60% ממנה. אי.בי.אי מחזיקה ב-20% מהחברה, וחברת הביטוח קלי מחזיקה ב-20% הנוספים. בבנק לא הודיעו מה תג המחיר שיוצמד לנתיבות.

המכירה עדיין לא בוצעה בפועל, כך שהבנק עדיין לא מכיר ברווח הצפוי. לאחר שתבוצע המכירה, ישלים המזרחי-טפחות את מכירת כל הנכסים הכספיים שברשותו ויהיה זכאי לקבל רישיון למתן יעוץ פנסיוני.

החובות הבעייתיים קטנים

מקור ההכנסה הראשון של המזרחי-טפחות הוא הרווח המימוני: הבנק מקבל את כספי הלקוחות ומשלם להם ריבית של כ-3% (למשל למי שמפקיד בפק"מ), אולם מלווה את הכסף בריבית גבוהה יותר למי שזקוק להלוואות, לפירמות שזקוקות לאשראי ולמי שמשלם ריבית גבוהה על משיכת יתר. זהו "המרווח הבנקאי".

רווח זה של הבנק ממתן אשראי ("רווח מפעולות מימון") עלה ברבעון הראשון של 2007 ב-15.5% והסתכם ב-467 מיליון שקל ופירוש הדבר כי הבנק מרוויח יותר על מתן אשראי. סך האשראי שמעניק המזרחי-טפחות לציבור מסתכם ב-71.45 מיליון שקל.

מהכנסות אלה יש לנכות את החובות המסופקים - כלומר הפרשות הבנק עבור החובות הבעייתיים של הלקוחות. אלה קטנו ברבעון הראשון של 2007 בשיעור חד של 58% והסתכמו ב-50 מיליון שקל בלבד. פירוש הדבר הוא כי מצבת החובות הבעייתים של הבנק קטנה, בין היתר בשל הצמיחה במשק שמאפשרת לאנשים להחזיר חובות ביתר קלות. בסך הכל עלה הרווח של הבנק מפעולות מימון לאחר ההפרשה לחובות מסופקים ב-46% ל-417 מיליון שקל.

מקור ההכנסה השני של הבנק הוא עמלות שהניבו הכנסות בסך של 253 מיליון שקל - ב-2.4% יותר לעומת הרבעון הראשון של 2006. ההוצאה עבור שכר העובדים פחתה ב-13 והסתכמה ב-293 מיליון שקל. ואולם, בדומה לשכר בכל הבנקים, גם שכר עובדי בנק המזרחי-טפחות עלה, שכן ברבעון המקביל רשם הבנק הפרשות שכר חד פעמיות של 40 מיליון שקל עבור פנסיה ופיצויים. שכרם השוטף של עובדי הבנק עלה ב-4.8% ל-174 מיליון שקל. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שכר עובדי המגזר הפיננסי הוא השני בגובהו במשק לאחר עובדי חברת החשמל ומקורות. חלק ניכר מהוצאות השכר ממומן באמצעות העמלות שגובה הבנק.

בסך הכל מציג הבנק יחס כיסוי של 70% שפירושו כי סך ההכנסות התפעוליות של הבנק (עמלות, השקעה במניות) מכסות 70% מהוצאות התפעול של הבנק הכוללות שכר, אחזקת ציוד והוצאות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully