וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל עמיר לבית המשפט: הורו לשב"ס להפסיק לערוך חיפוש משפיל בעירום לאשתי לפני התייחדות

כרמל בן צור

31.5.2007 / 15:37

עמיר טוען כי החיפוש נעשה בלי סיבה אמיתית ומבקש לבטל סיווגו כאסיר בסיכון גבוה לבריחה



יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירת אסיר בה הוא טוען כי שירות בתי הסוהר עורך לאישתו, לריסה טרימבובלר, "חיפוש משפיל בעירום לפני ההתייחדות", לשון העתירה. בעתירה שהגיש, גורס עמיר כי החיפוש נעשה בלי שום סיבה וללא כל צורך, מעשה שאינו נהוג בנשות אסירים אחרות. על כן הוא מבקש לבטל הנחייה זו.



עמיר מבקש להורות לשב"ס לאשר לו הכנסת תרגום שערך לספרה של אשתו לצורכי הגהה. בנוסף, מבקש עמיר לבטל את סיווגו כסג"ב (סיכון גבוה לבריחה), סיווג אשר לדבריו אינו נשען על שום נימוק ענייני. עמיר גורס כי הסיווג נועד "רק למטרות הגבלתי והפלייתי ביחס לאסירים אחרים".



עמיר תובע לבטל את "ההנחיות המיוחדות שלא לאפשר לי טיול בחצר בשעות הבוקר עד 12 בצהריים, דבר שלא קיים לגבי שאר האסירים באגף וגורם לכך שרק בשעות החום מתאפשר לי הטיול בחצר".



בית המשפט אף מתבקש לאשר לעמיר ביקורי קרובי משפחה על פי רשימה שאושרה לו בכלא איילון על ידי השב"כ, ולדבריו "קוצצה לדרגה ראשונה בלבד ללא שום נימוק ובניגוד לפקודה". עמיר אף מבקש לאשר לו להכניס מחשב אישי לצורך השלמת תואר במחשבים באוניברסיטה הפתוחה וכן לצורך לימודי תורה.



בעתירה שהגיש מציין עמיר כי כל הבקשות שפירט הוגשו לשב"ס באופן מסודר, אך נענו בשלילה ללא כל נימוק והסבר. עוד הוא מבקש כי השב"ס יעביר לו את תגובתו לעתירה מספר ימים לפני הדיון, "ולא כפי שעושים תמיד, כשאני מקבל אותה בשעת הדיון - דבר שלא מאפשר לי ללומדה בעיון ולהשיב עליה כפי שצריך".



(עע"א 1848/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully