וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' שטרית תמך בהארכת זכיונות הרדיו האזורי בנייר עבודה של האוניברסיטה העברית ללא ידיעתה או הסכמתה

ערן גבאי

31.5.2007 / 15:53

שטרית: "האוניברסיטה אינה שותפה לחוות הדעת, ובפעם הבאה אשקול פעמיים לפני שאשתמש בנייר העבודה שלה



פרופ' שמעון שטרית, המופקד על הקתדרה למשפט ציבורי ובינלאומי באוניברסיטה העברית, הגיש חוות דעת עבור תחנות הרדיו האזורי להארכת זיכיונן על גבי נייר עבודה רשמי של האוניברסיטה העברית ללא ידיעת האוניברסיטה או הסכמתה לחוות הדעת. שטרית, נשכר על ידי תחנות הרדיו האזוריות באופן פרטי לטובת הכנת חוות הדעת. זאת, בניסיון להשפיע על הרשות השנייה להאריך את זכיונות תחנות הרדיו האזורי ללא מכרז - מהלך שעשוי להיות שווה לתחנות מיליוני שקלים.



שטרית מסר בתגובה כי "אני משתמש בנייר העבודה הרשמי של האוניברסיטה כשהמעמד האקדמי שלי רלוונטי. את חוות הדעת לא כתבתי בזיקה למעמד הקולקטיווי של האוניברסיטה. אולי צריך לבצע רוויזיה לגבי הנוהג הקיים, כיוון שבאוניברסיטה אומרים לנו לעתים שאם אנחנו לא מעבירים את חוות הדעת על גבי נייר עבודה רשמי שלה הרי שאנחנו שוללים ממנה את היוקרה. בכל מקרה, האוניברסיטה אינה שותפה לחוות הדעת, ובפעם הבאה אשקול פעמיים לפני שאשתמש בנייר העבודה של האוניברסיטה לצורך מתן חוות דעת פרטית".



בחוות הדעת, שהוגשה כחלק מעמדות הצדדים בשימוע שעורכת בימים אלה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, מציין שטרית כי הוא הגיע "למסקנה ברורה וחד משמעית שהצעת החוק למתן סמכות להארכת זיכיונות תחנות הרדיו האזורי לתקופה נוספת של 4 שנים היא חוקתית, נדונה כהלכה בהליך חקיקתי נאות, ואין כל מניעיה חוקתית להמשיך ולהשלים את תהליך חקיקתה".



מרבית תחנות הרדיו האזורי דורשות הארכה של תקופת הזיכיון בעוד 4 שנים ללא מכרז, ומחזקות את טענתן זו, גם בכך שהמדינה לא עמדה בהבטחה שנתנה להן למגר את תופעת הרדיו הפיראטי. רוב תחנות הרדיו האזורי כיום, אחרי תקופת זיכיון של 12 שנה, כבר הגיעו לאיזון והחזירו את ההשקעה בהן. זאת, למרות שב-2006 קטן נתח השוק של הרדיו האזורי מתוך כל עוגת הפרסום הכללית לכ-2.3% לעומת חלקן של תחנות קול ישראל בעוגת הפרסום - כ-3.5%. נתח השוק הכולל של הרדיו בעוגת הפרסום ירד אף הוא מכ-6.5% ב-2004, לכ-5.8% ב-2006. בתחנות הרדיו האזורי טוענים כי על מועצת הרשות השנייה לתת ביטוי לרצונה של הכנסת, שדאגה לאחרונה להעביר ברוב מוחץ את התיקון לחוק הרשות השנייה שמסמיך את המועצה להעניק ארכה של עד 4 שנים לתחנות הרדיו האזורי, ללא מכרז. הצעת החוק עברה למרות התנגדותם הנחרצת של כל גופי הייעוץ המשפטי הן בכנסת והן במשרדי המשפטים והתקשורת.



הצעת החוק עברה לאחר שהופעלו לחצים רבים, בין השאר על ידי לוביסטים שפעלו מטעם התחנות. בעקבות קבלת החוק בכנסת החליטה מועצת הרשות השנייה לערוך שימוע לכל תחנות הרדיו האזורי וכן למתמודדים פוטנציאליים המעוניינים להתמודד במכרזים עתידיים. בין הגופים החדשים שכבר הביעו עניין להתמודד במכרזים החדשים נמצאים גם אגודת העיתונאים וכן המרכז הבינתחומי בהרצליה.



חוות דעת נוספת שהועברה לרשות השנייה נכתבה על ידי פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי, בה נאמר כי "כל החלטה שלא תורה על פרסומם המיידי של המכרזים החדשים מהווה כניעה לבעלי חזקה וקשרים פוליטיים תוך פגיעה בעקרונות יסוד חוקתיים והעקרונות עליהם מושתת קיומה של הרשות השנייה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully