וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט חושפת את מילאן: מחשב דמוי שולחן שמופעל באמצעות מגע; מחירו עשוי להגיע לכמה אלפי דולרים

IDG

31.5.2007 / 17:25

המחשב החדש מיועד כרגע ללקוחות עסקיים - אך בעתיד הוא צפוי להגיע גם אל צרכנים פרטיים



חשפה לראשונה את פרויקט מילאן (Milan). מדובר במחשב בעל צורה וגודל של שולחן קפה, המצויד במסך מגע שטוח ומשתמש בטכנולוגיית מסך מגע וסינכרון אוטומטי אלחוטי. זאת, בכדי לאפשר למשתמשים לעבוד עם קבצים ויישומים באמצעות מגע. "אנו מתחילים לטשטש את הגבולות שבין העולם הדיגיטלי לעולם הגשמי", אמר פיט תומפסון, מנכ"ל קבוצת ה-Surface Computing של מיקרוסופט שפיתחה את המוצר החדש.



כפי שהדגימו תומפסון ואנשי צוותו, מילאן אינו זקוק לכבלים על מנת להתחבר למכשירים והמשתמשים אינם זקוקים לעכבר כדי לתקשר איתו. במקום זאת, המשתמשים מניחים ידיים על צג אופקי בגודל 30 אינץ' כדי להזיז תצלומים וקטעי וידיאו, ואפילו להפוך או להציג אותם מזוויות שונות. מכשירים התומכים בבלוטות', כמו טלפונים ניידים, מצלמות אלחוטיות ו-Zune של מיקרוסופט, יכולים לתקשר ישירות עם מילאן ברגע שמניחים אותם על המסך. יישומים ייטענו באופן אוטומטי ויפתחו את ספריית הקבצים הנכונה - למשל, ספריית קבצי מוסיקה או ספריית תצלומים - בהתאם למכשיר.



למכשיר האבטיפוס שהציגה החברה יש גוף שחור בגובה 55.88 ס"מ, עומקו 53.34 ס"מ ואורכו 106.68 ס"מ. פועלת בו גירסה של חלונות ויסטה הכוללת תשתית Microsoft Surface אך מערכת ההפעלה שקופה למשתמשי הקצה.



לפני שתציג את מילאן לשוק הרחב, מייעדת מיקרוסופט את המוצר לשווקים כמו סביבות הפנאי והבידור, האירוח והקמעונות. המוצר לא ייכנס לייצור מלא עד השנה הבאה, אך הלקוחות המסחריים הראשונים של מילאן אמורים לקבל את המחשבים הראשונים כבר בסוף השנה.



אחד מאותם לקוחות הוא חברת Harrah's Entertainment שמנהלת מלונות ובתי קזינו. טים סטנלי, מנהל טכנולוגיית המידע ב-Harrah's, אמר כי החברה מתכוונת לייצר יישומים ייעודיים עבור 50 מחשבי מילאן שהזמינה, ומצפה שעד סוף השנה רבים יהיו בשימוש מלא. למעשה, זו הגישה הראשונית של לקוחות מילאן: מיקרוסופט מספקת את תכולת המחשב, כולל מערכת ההפעלה ומספר יישומים בסיסיים, כאשר לאחר מכן הלקוחות בונים את היישומים בעצמם.



סטנלי, שעבד בעבר במיקרוסופט, ראה גירסה מוקדמת של מילאן לפני שנה וחצי - והוקסם. למרות ש- Harrah's איננה קשורה למיקרוסופט, הוא חשב שמילאן תוכל להוות "פלטפורמה לביצוע דברים חדשים וחדשניים עבור הלקוחות".



חברת T-Mobile מתכננת להשתמש במחשבי מילאן בכדי לספק שירותי מידע ללקוחות ב-1,200 מחנויותיה, אומר ג'פרי גאטיס, מנהל מוצר בקבוצת Surface Computing במיקרוסופט. הלקוחות יוכלו לקחת דגם של טלפון נייד על פי בחירתם, להניח אותו על מילאן ולהשתמש במסך המגע כדי להגדיר את השירותים והיישומים שמעניינים אותם.



דיוויד דאוד, אנליסט ב-IDC, חוזה כי יעבור עוד זמן-מה עד שהמחשב החדש ייכנס לבתי משתמשים פרטיים. "בסופו של דבר, מטרתה של מיקרוסופט היא להפוך את המוצר למשהו דומה למה שהייתה טלוויזיית הפלאזמה", אומר דאוד. "ככל שהמודעות תיגבר והמחירים יירדו, כך יהפוך המוצר לנפוץ יותר... בסופו של דבר, הוא עשוי להיכנס למיינסטרים בטווח הבינוני או הארוך".



דאוד מוסיף כי לדברי מיקרוסופט, מחירו של המילאן ינוע בין 5,000 ל-10,000 דולר ליחידה, מה שנחשב למחיר גבוה מדי לצרכנים בתקופה הקרובה. אולם להשקת מילאן יש גם כמה נקודות חיוביות עבור מיקרוסופט. "לראשונה מזה זמן רב, מיקרוסופט מראה חדשנות אמיתית", הוא אומר. "הן ה-Xbox והן ה-Zune היו מוצרים המחקים מוצרים מתחרים שנכנסו לשווקים תחרותיים. אלא שמילאן מרים את הרף ליצרנים אחרים של מוצרי צריכה אלקטרוניים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully