וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המרצים: גם ארגון העובדים הגדול בבריטניה שוקל להטיל חרם על ישראל

אסף אוני

31.5.2007 / 17:44

איגוד עובדי השירות הציבורי בבריטניה, המאגד תחתיו 1.6 מיליון עובדים, יצביע בוועידתו השנתית בחודש הבא על ההצעה



מאת אסף אוני (בריטניה) וחיים ביאור



איגוד עובדי השירות הציבורי בבריטניה (UNISON), ארגון העובדים הגדול במדינה, יקבל ככל הנראה החלטה על הטלת חרם כלכלי על ישראל. בכך מאמץ הארגון, המאגד תחתיו 1.6 מיליון איש, את עמדת איגוד המרצים בבריטניה שהתקבלה אתמול (רביעי) - לקדם הטלת חרם אקדמי על מוסדות לימוד בישראל.



ההצעה תעלה להצבעה בוועידה השנתית של הארגון, שתתקיים בין 19 ל-22 ביוני בעיר ברייטון. בימים האחרונים העבירו גורמים בריטיים הנמצאים בקשרים עם ההסתדרות את נוסח ההחלטה המוצעת למנהלת הפעילות הבינלאומית של ההסתדרות, אביטל שפירא. בהסתדרות מתרשמים, כי ההחלטה על החרם אכן תתקבל. על פי הצעת ההחלטה, האיגוד יקרא לאיגודים אחרים במדינה ללכת בעקבותיו ולנתק כל קשר כלכלי ותרבותי עם ישראל.



מדובר בהחלטה בעלת משמעות מעשית ולא רק סמלית, משום שאיגוד זה נחשב לבעל השפעה כלכלית גדולה בבריטניה. לדברי יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מדובר ב"החלטה מסוכנת, מכיוון שהיא עשויה לפגוע בעובדים רבים בישראל ובמעסיקיהם, בעיקר בארגונים שלהם קשרי מסחר עם בריטניה". בהסתדרות אומרים כי החלטת האיגוד עשויה להתבטא בחרם צרכנים על מוצרים מישראל, ובהנחייה לקרנות הפנסיה של האיגוד להימנע מהשקעה בישראל.



לדברי עיני, איגוד עובדי השירות הציבורי הבריטי נהנה עדיין ממעמד מרכזי במדינה, חרף מגמת הירידה בכוחם של האיגודים המקצועיים בבריטניה בשני העשורים האחרונים, והוא בעל מעורבות כלכלית עמוקה בחברות בריטיות, גם במגזר העסקי- פרטי.



עיני שיגר היום מכתב לנשיא האיגוד, דייב פרנטיס, וקרא לו לבטל לאלתר את הצעת ההחלטה. מכתב דומה שיגר לגיא ריידר, מזכ"ל קונפדרציית האיגודים המקצועיים העולמיים. בפניותיו לשני האישים כתב עיני: "למרות סיום הכיבוש הישראלי ברצועת עזה, החליטו הפלשתינאים להמשיך בדרך של שפיכות דמים ואלימות. בעיר שדרות ובאזור עוטף עזה חיים ילדים, נשים, עובדים וגמלאים הסוטבלים מדי יום מירי בלתי פוסק וחסר הבחנה של טילים הגורמים להרג של חפים מפשע ולהרס של בתים ומפעלים. דרך זו של הפלשתינאים הפכה את התושבים לפליטים בארצם הנאלצים לנדוד למחנות אוהלים בערים בטוחות יותר בישראל".



בהסתדרות אמרו עוד כי הצעת ההחלטה של איגוד עובדי השירות הציבורי היא עליית מדרגה ביחס השלילי לישראל בבריטניה, שכן האיגודי המרצועיים בעולם מקפידים בדרך כלל לשמור על סולידריות ועל יחסים טובים ביניהם, ללא הטלת אחריות על מצב גיאו-פוליטי מסויים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully