וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC צופה שבית המשפט יאפשר לטבע לשווק את הלוטרל; העלה את מחיר היעד לטבע ל-46 דולר

עומרי כהן

31.5.2007 / 18:06

גם בקוואן אנד קומפאני מעריכים כי בית המשפט יפסוק לטובתה של טבע



הבנק הבריטי HSBC העלה היום את מחיר היעד ל ל-46 דולר, מ-42.5 דולר, וחזר על המלצת "תשואת יתר" למניה. מחיר היעד החדש גבוה בכ-17% מהמחיר בו חתמה אמש מניית טבע את המסחר בנאסד"ק.



בעדכון למשקיעים העריך האנליסט אחמד סבנט, כי בית המשפט המחוזי בניו ג'רזי ידחה את בקשתה של חברת התרופות השווייצית נוברטיס, למנוע מטבע מלשווק גרסה גנרית לתרופה Lotrel, המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם. לדברי סבנט, החלטת בית המשפט שלא להיענות לפי שעה לבקשתה של נוברטיס לצו מניעה כנגד טבע, עשויה להעלות את רווחי טבע ב-2007 אל מעבר לתחזיתו הנוכחית, שעומדת כעת על 2.26 דולרים למניה.



לפני כשבועיים קיבלה טבע מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA), אישור סופי לייצר ולשווק בארה"ב את תרופת ה-amlodipine besylate/benazepril במינון של 2.5 מ"ג/10 מ"ג, 5 מ"ג/10 מ"ג, 5 מ"ג/20 מ"ג, ו-10 מ"ג/20 מ"ג. תרופה זו היא גירסתה הגנרית של טבע ללוטרל, אשר על פי נתוני IMS, מסתכמות מכירותיה השנתיות בארה"ב ב-1.5 מיליארד דולר. הלוטרל היא שילוב של תרופת ה-Lotensin של נוברטיס ותרופת ה-Norvasc של פייזר.



בנוסף, קיבלה טבע 180 ימי בלעדיות בשיווק הגירסה הגנרית מתוצרתה לאחר שהיתה הראשונה להגיש את הבקשה לאישור ה-FDA על פי הליך הקרוי paragraph IV.



ביום קבלת האישור החלה טבע בשיווק התרופה בארה"ב, אולם נאלצה להפסיקו כבר למחרת, בעקבות צו מניעה זמני שהוציא שופט בית משפט מחוזי בניו ג'רזי לבקשתה של נוברטיס. זאת, במטרה לבלום את ההשקה של טבע. לטענת נוברטיס, הגירסה של טבע מפירה פטנט אמריקאי על התרופה המקורית, שיפקע רק ב-2017.



שלושה ימים לאחר מכן, ביקשה נוברטיס, כי בית המשפט יורה לטבע לאסוף באופן מיידי את כל משלוחי הלוטרל שכבר הספיקה להפיץ בשוק, וטענה כי טבע הציפה את השוק בכמות המספיקה לשניים עד שלושה חודשים. אולם השופט דחה את בקשתה של נוברטיס וקבע כי טבע אינה צריכה להוריד מהמדפים בארה"ב את גירסתה. הוא רק האריך בשבוע את הצו המונע מטבע את המשך המשלוחים. בדיון שהתקיים שלשום האריך השופט פעם נוספת את הצו המונע את המשך המשלוחים.



החלטה סופית בעניין צפויה להתקבל בעתיד הקרוב, ולהערכת בית ההשקעות האמריקאי, קוואן את קומפאני, לא יידרש בית המשפט למסמכים נוספים על מנת לקבל את החלטתו. גם בקוואן אנד קומפאני מעריכים כי בית המשפט יפסוק לטובתה של טבע וממליץ לכן להמשיך ולקנות את מניית טבע גם ברמות המחיר הנוכחיות.



למרות הדברים מאבדת מניית טבע 0.8% ל-39.1 דולר במסגרת המסחר בנאסד"ק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully