וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מנהלי הרכש של שיקגו למאי עלה מעל למצופה - מסמל התרחבות בפעילות העסקית, חודש שלישי ברציפות

סוכנויות הידיעות

31.5.2007 / 18:26

הוצאות הבנייה עלו באפריל ב-0.1% למרות הנפילה המתמשכת בשוק הבתים



מדד מנהלי הרכש של שיקגו למאי עלה מעל למצופה - סימן להתרחבות בפעילות העסקית בארה"ב זה החודש השלישי ברציפות ורמז לכך כי הכלכלה מתחילה להתאושש. המדד עלה ל-61.7 נקודות במאי מ-52.9 נקודות באפריל. קריאה גבוהה מ-50 נקודות מסמלת התרחבות.



ביקוש למוצרי יצוא והשקעות בציוד חדש עזרו לרסן את ההשפעה השלילית על הכלכלה הנובעת מהמיתון העמוק ביותר בארה"ב מזה למעלה מעשור בשוק הבתים. הדו"ח תומך בתחזיתו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, כי כלכלת ארה"ב תחל להתאושש מאוחר יותר השנה.



תחזית הכלכלנים היתה לעלייה ל-54 נקודות. הדו"ח מראה, בנוסף, כי מדד הייצור עלה ל-69.8 נקודות - העלייה החדה ביותר מזה למעלה משנתיים. הזמנות חדשות ממפעלים עלו מ-56.5 באפריל ל-71.1 במאי.



מוקדם יותר היום, פירסם משרד המסחר נתונים מעודכנים אשר הראו כי כלכלת ארה"ב צמחה ב-0.6% ברבעון הראשון. קצב הצמיחה איטי יותר לעומת נתון של 1.3% שפורסם בדו"ח הראשוני בסוף אפריל והוא האיטי ביותר מזה למעלה מארבע שנים. זאת על רקע התרחבות במאזן הסחר, המשבר בשוק הבתים וצמצום המלאים. תחזית הכלכלנים היא לצמיחה של 2.2% ברבעון השני ו-2.5% ברבעון השלישי של 2007.



מדד מנהלי הרכש של שיקגו סוקר חברות עם פעילות מקומית ובינלאומית. חלק מהכלכלנים תופסים את המדד כקריאה ראשונית למצב מגזר הייצור בארה"ב, המהווה 12% מהכלכלה.



בדו"ח נפרד, פירסם היום משרד המסחר כי הוצאות הבנייה עלו באפריל במפתיע ב-0.1% למרות הנפילה המתמשכת בשוק הבתים. זאת על רקע גידול בפרויקטים שלא למטרות מגורים, כגון מלונות ומפעלים.



בנייה של בתים פרטיים נפלה ב-1% לשפל של שנתיים, באפריל. השקעות של חברות במפעלים ומשרדים חדשים צפויה לפצות על הירידה בבניית הבתים ולתמוך בצמיחה ברבעון השני. "קיים מאבק בין בנייה של פרויקטים שלא למטרות מגורים לבין בניית בתים פרטיים - מגזר שממשיך לספוג מהלומות", אמר ג'ון שין, כלכלן בליהמן ברדרס הולדינגס.



ההוצאות על בנייה שלא למטרות מגורים עלו ב-1.1% באפריל. הוצאות בנייה על פרויקטים ציבוריים עלו ב-0.7% בהובלת בניית בתי חולים, בתי ספר וכבישים מהירים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully