וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליינפילד חתמה על הסכם לרכישת גדיש - קופת הגמל הגדולה במדינה - מידי בנק הפועלים

חגי עמית

31.5.2007 / 18:36

רוכשי גדיש מתכננים להקים בית השקעות שיפעל בכל תחומי החיסכון הפנסיוני ובתחומים אחרים בשוק ההון



נציגי פליינפילד, קבוצת הרכישה של גדיש, נפגשו אחר הצהריים עם נציגי כדי לחתום על עסקת הרכישה של קופת הגמל גדיש. השלב הבא לפני סגירת העסקה, שעתידה להעביר 750 אלף עמיתים בקופה הגדולה במדינה לבעל בית חדש, הוא אישור העסקה על ידי המפקח על הביטוח ועל שוק ההון במשרד האוצר, ידין ענתבי.



למרות שבקבוצת הרכישה מעריכים כי יעברו לפחות עוד ארבעה חודשים עד לאישור העסקה, בקבוצה בטוחים כי היא תאושר. בהתאם לכך הספיקה הקבוצה כבר לחתום השבוע על הסכם לשכירת חמש קומות של משרדים בבניין צור-שמיר ברחוב קרליבך בתל אביב. שטח המשרדים שהושכר הוא 2,010 מ"ר. המחיר שתשלם הקבוצה למ"ר יהיה 14-12 דולר למ"ר.



לרגל החתימה הגיע לישראל ניב חריזמן, נציג בית ההשקעות פליינפילד, שעתיד, לפי ההסכם, להחזיק 62% מגדיש. לדברי חריזמן, בפליינפילד בודקים אפשרות לעסקות נוספות בתחום ניהול הנכסים. "ההשקעה בגדיש היא השקעה אסטרטגית שנעשתה מתוך מטרה לתקוע
עוגן בישראל", אמר חריזמן.



לדברי חריזמן, פליינפילד בוחנת גם עסקות נוספות בישראל, בלי קשר לגדיש. לדבריו, אחד התחומים שמעניין את פליינפילד הוא תשתיות אנרגיה בישראל. "היינו קרובים להרבה עסקות בישראל שלא נסגרו, ואנחנו מחפשים עסקות נוספות", הוסיף חריזמן.



רוכשי גדיש מתכננים להקים בית השקעות על בסיס קופת הגמל, שיפעל בכל תחומי החיסכון הפנסיוני ובתחומים אחרים בשוק ההון. "גדיש היא השקעה שלנו לטווח ארוך, ואנחנו לא מחפשים למכור אותה בתוך שנה", הבהיר חריזמן.



?רוכשי גדיש ממשיכים להצהיר כי לא יבצעו מהפכים בקופת הגמל, אף שהתשואות של הקופה מפגרות אחרי תשואותיהן של מרבית בתי ההשקעות הפרטיים. יחד עם נכסי הקופה נרכשה גם חברת הניהול של גדיש, גמולות, והרוכשים מאמינים כי מיתוג סולידי הוא הדרך הנכונה עבור גדיש. "מה שחשוב ללקוחות הוא הביטחון שהם מקבלים, רמת הסיכון הנמוכה והשירות שנותנים ללקוח", אמר חריזמן.



יתרון אחד שעומד לזכות גדיש, ואותו הם למדו מלקחי רכישות קודמות של נכסים בנקאיים, הוא הסכמים ארוכי טווח שיש לרוכשים עם בנק הפועלים שלפיהם התפעול וההפצה של הקופות על העמלות שהן יספקו יישארו בבנק הפועלים.



בשוק ההון מרבים לדבר באחרונה על ה"מפץ הגדול" הצפוי בשוק הגמל שעתיד לחקות את התהליך שראינו בשוק קרנות הנאמנות בשנתיים האחרונות, בו נדדו מאות מיליוני שקלים מהקרנות הבנקאיות לקרנות הפרטיות. נראה כי הרוכשים מקווים כי הסכמים אלה יגרמו לכך שיועצי הבנקים ימשיכו להילחם על הלקוחות של גדיש ולא יעבירו אותם בכזו קלות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully